Muusikoiden.net
05.12.2016

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jim Hall
1
nallehusky
20.06.2012 13:15:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jim Hallin soitanta soundaa hyvälle. Oisko muilla jäsenillä suositella millä levyillä tai yksittäisillä kappaleilla ois herran soitantaa, johon kannattaisi tutustua?

heikkiha
21.06.2012 12:39:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jim Hall on ollut mun suuri sankari jo jonkin aikaa. Hienoa harmonian käsittelyä ja upeaa melodista soittoa. Jim on tehnyt pitkän ja tuotteliaan uran, joten hyviä levyjä löytyy monia.

Itselle nämä levyt ovat kolahtaneet eniten:

Jim Hall with Ron Carter - Alone Together
Jim Hall - Concierto
Jim Hall - Live!
Michel Petrucciani/Wayne Shorter/Jim Hall - Power Of Three
Jim Hall & Pat Metheny - Jim Hall & Pat Metheny
Jim Hall & Bill Evans - Undercurrent

Jim on soittanut myös monen muun artistin levyillä:

Sonny Rollins - Bridge
Paul Desmond - Take Ten
Sonny Stitt - Stitt Plays Bird

Pitääkin tutustua tarkemmin vielä 70-80 luvun levyihin, jos sieltä löytyisi vielä helmiä...

"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
nallehusky
21.06.2012 14:22:10

heikkiha: Jim Hall on ollut mun suuri sankari jo jonkin aikaa. Hienoa harmonian käsittelyä ja upeaa melodista soittoa. Jim on tehnyt pitkän ja tuotteliaan uran, joten hyviä levyjä löytyy monia.

Itselle nämä levyt ovat kolahtaneet eniten:

Jim Hall with Ron Carter - Alone Together
Jim Hall - Concierto
Jim Hall - Live!
Michel Petrucciani/Wayne Shorter/Jim Hall - Power Of Three
Jim Hall & Pat Metheny - Jim Hall & Pat Metheny
Jim Hall & Bill Evans - Undercurrent

Jim on soittanut myös monen muun artistin levyillä:

Sonny Rollins - Bridge
Paul Desmond - Take Ten
Sonny Stitt - Stitt Plays Bird

Pitääkin tutustua tarkemmin vielä 70-80 luvun levyihin, jos sieltä löytyisi vielä helmiä...

Kiitos vaan. Pitääkin tutustua noihin levyihin. Noita Bill Evansin kanssa soitettuja juttuja oonkin kuullu jonkin verran ja toimii.

Knight Rider
06.07.2012 22:18:51

Concierto levyä suosittelen. Taitaa olla yksi jazz-klassikko levyistä.

jussin
13.07.2012 08:18:39

Concierto kuuluu minunkin aution saaren levyihin, samoin yhdessä Paul Desmondin kanssa tehdyt. Saatavilla on myös jokunen DVD, joista voi ottaa oppia ja kuulla hänen soittofilosofiaansa. Esim. EFORFILMS: Jim Hall A LIFE IN PROGRESS.

Dreg
13.07.2012 14:00:11

Komppaan heikkiha:n kirjoitusta, sillä siitä käy ilmi ehkä ne keskeisimmät levyt.

"Great deeds on a small budget!"
thingfish
06.02.2013 01:19:12

Ja ehdottomasti loose blues.

thingfish
06.02.2013 01:21:09

Ja unohtui klassikko vuodelta 95 tai 96 Panorama. Soittaa muuten useammallakin sonny rollinsin levyllä ja monilla muilla vanhoilla jazz klassikoilla.

heikkiha
06.02.2013 23:43:13

Erityisen kovaa kamaa löytyy myös Town Hall konserttitallenteesta vuodelta 1990, jota ainakin nykyisin saa melko halvalla kokonaisuudessaan. Tässä näytettä: http://www.youtube.com/watch?v=-4Axlp3vIik

"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
Sammo
07.02.2013 12:19:07

heikkiha: Erityisen kovaa kamaa löytyy myös Town Hall konserttitallenteesta vuodelta 1990, jota ainakin nykyisin saa melko halvalla kokonaisuudessaan. Tässä näytettä: http://www.youtube.com/watch?v=-4Axlp3vIik

Mulla on toi tuplana, eri kansilla tosin eli muistaakseni Japanin import. Pitääpä mennä varastoon penkomaan ja laittaa kuunteluun, itse en nimittäin ole koskaan lämmennyt sille. Ja olin kovasti pettynyt että Methenyn kuva oli papereissa, mutta levyllä ei ollut, heh

Jim Hallin kolmiosainen opetusvideo löytyy ja Youtubesta (ainakin kaksi ekaa osaa) -- itsellä koko setti VHS:nnä joten ei ole tullut pitkään aikaan katseltua:
http://www.youtube.com/watch?v=LdWbPJOrW4c

Tämän löysin kun etsin tuota edellistä:
http://www.youtube.com/watch?v=f6xAkULRuUk (Jazz in Marciac 2000 Chris Potterin kanssa )

"Just swimming in the sea of rubato"
heikkiha
08.02.2013 01:43:35

Sammo: Mulla on toi tuplana, eri kansilla tos...

Jep! Onhan tuota vuosien kuluessa julkaistu eri kuorissa. Tuo kansi mikä tuossa oheisessa youtube-linkissä on siitä julkaisusta minkä minä löysin kaupasta. Siinä on koko konsertti. Ja juu, ei ole kyllä Metheny mukana tuossa konsertissa, mutta onneksi ovat tehneet Methenyn kanssa duona matskua...

Tämän löysin kun etsin tuota edellistä:
http://www.youtube.com/watch?v=f6xAkULRuUk (Jazz in Marciac 2000 Chris Potterin kanssa )

Kiitos tästä! Tämä oli minulle uusi tuttavuus. Pitää katsoa kunhan kerkeää. Chris Potter on kova luu!

Fat Masterson
20.02.2013 21:06:03

Commitment - niminen LP oli joskus hyllyssäni mutta on näköjään hävinnyt vinyylinvähennystalkoissa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti