Muusikoiden.net
09.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Big Bad Voodoo Daddy - tätä lisää!
1
DeF
28.03.2010 20:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasimpa kerran kirjastosta sattumanvaraisesti jazzia ja käteen sattui ko. artistin levy. Jo pelkkä kansi herätti mielenkiintoni ja parin biisin jälkeen olin aivan valmista kauraa. Tässä ehdottomasti paras biisi: http://www.youtube.com/watch?v=xphZkAiJve0

Onko muita tällaisia artisteja olemassa? Myöhemmät ko. artistin levyt eivät oikein svengaa tämän malliin ja en ole oikein lämmennyt 40-luvun big bandeille.

kimizu
04.04.2010 20:06:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota tyyliä kutsutaan maailmalla nimellä "Neo Swing" Tai Jump Blues tai... =)

Jos BB-Voodoo Daddy kolahti niin saattaisit pitää myös sellaisista bändeistä kuten
- Royal Crown Revue
- Cherry Poppin' Daddies
- Mighty Blue Kings
- Brian Setzer Orchestra
- Squirrel Nut Zippers
- Four Charms (Jimmy Sutton)
- Joel Paterson's Modern Sound (aivan loistavaa)
jne. jne. Näitä riittää kyllä, kaikilla on hieman omanlaisensa soundi ja tyyli

Ja aina kannattaa kuunnella myös vanhoja mestareita kuten Louis Jordan, Louis Prima, Big Joe Turner, Tiny Bradshaw, Cab Calloway jne. Sieltä se on lähtöisin tämä soundi ja tyyli, ja big bandien swingistä tietty.

Etsivä löytää, mm. Spotify ja YouTube ovat hyviä paikkoja. Ja tottakai oikeat levykaupat kuten Fennica ja Digelius ja monet muut.

Timing stinks but cheerfully winks...
krk
04.04.2010 21:35:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotimaisista bändeistä tulee mieleen turkulainen Nite Time Jumpers, ainakin livenä. Kannattaa tsekata jos osuu kohdalle.

"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
doktorkoo
07.04.2010 14:30:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu: Tuota tyyliä kutsutaan maailmalla nimellä "Neo Swing" Tai Jump Blues tai... =)

Jos BB-Voodoo Daddy kolahti niin saattaisit pitää myös sellaisista bändeistä kuten
- Royal Crown Revue
- Cherry Poppin' Daddies
- Mighty Blue Kings
- Brian Setzer Orchestra
- Squirrel Nut Zippers
- Four Charms (Jimmy Sutton)
- Joel Paterson's Modern Sound (aivan loistavaa)

-Big Town Playboys (UK)
-Lee Press-On and the Nails (hiukan kieli poskessa, mutta laadukasta soittoa)
-Sir Åsling naapurimaasta
-Indigo swing

Big Bad Voodoo Daddy oli Porissakin 2000-luvun alussa pari kertaa, aivan mielettömän hyvä livenä. Valiettavasti noi uudemmat levyt on ollu aika köyhiä....

-jarmo

Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
texjazz
12.05.2010 08:43:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu: Tuota tyyliä kutsutaan maailmalla nimellä "Neo Swing" Tai Jump Blues tai... =)

- Squirrel Nut Zippers

Tämä on kyllä aikaslailla svengaavaa: http://new.music.yahoo.com/videos/S … 5;_ylt=AvzlEK838nxGFaM4m.b0tvTesyUv

Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti