Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko työllistyminen tuottamisen koulutuksella realistista?
1
WaffleRiot
09.12.2016 14:51:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt Metropolian "Musiikin tekeminen ja tuottaminen"-koulutukseen hakemista, mutta työllistyminen hieman huolettaa. Onko täällä tuolta linjalla opiskelevia/valmistuneita jotka osaisivat kertoa työtilanteesta?
 
jannu
20.12.2016 17:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomessa musa-alalle työllistyminen on ensisijaisesti kiinni verkostoitumisesta ja yrittäjähenkisyydestä. Oppilaitoksista saa aivan varmasti valmiuksia työskennellä alalla sekä mahdollisuuden rakentaa verkostoja mutta se työllistymiseen johtava tuuri on sitten asia erikseen.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
morfin_mafer
20.12.2016 21:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on useita levy-soppareita ja kaksi omaa levy-merkkiä ja rahaa hommasta ei tule paljon mitään.
Yhdessä viikossa multa tuli ulos 2 kokoelmalevyä joissa on molemmissa julkaistuna samat 32 Hardcore / Hard Techno -biisit.
Siis alan musaa ylituotetaan tällä tavalla myyntiin.
Ja keikoista ei saa palkkoiksi muuta kuin niin paljon alkoholia, että sellaista määrää ei kukaan pysty juomaan yhden illan aikana.
 
sammakko54
04.02.2017 01:48:48 (muokattu 04.02.2017 01:53:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata ehkä miettiä työllistymistä sen perinteisessä merkityksessä. Jos jaksaa yrittää kovasti ja napsia pieniä puroja maailmalta, voi päästä tilanteeseen että tienaa säännöllisesti saman verran kuin kävisi perus päivätöissä. Normaalisti monet työthän vielä menevät niin että olet työtön/opiskelija -> naps nappaat työpaikan ja elät sitten sillä. Musahommissa siitä tulottomuudesta on pidempi tie siihen että elät pelkästään musiikilla. Voi myös ajatella niin että pääsee tekemään itselleen mieluisia juttuja ja niistä saatu raha on vain bonusta. Toiset taas tekevät ensin töitä että saisivat rahaa, jotta voisivat tehdä noita itselleen mieluisia juttuja. Kummatkin tavat ja jopa niiden yhdistäminen ovat aivan yhtä hyviä.
 
Hippien kaveri.
nisumaka
06.02.2017 13:58:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ketjussa tulee edellä erittäin hyvin esille se, mitä tämä "ammatti" yleensä on. Ei ole niinkään oppilaitoksesta kiinni, vaan nimen omaan verkostoitumisesta ja yrittäjähenkisyydestä. On siis tavallaan oltava oman ammatin osaaja, ja hyvä kauppamies. Vakituisia työpaikkoja, mitä minä tiedän, on telkkarissa, radiossa jne. Itse olen ollut äänimies AMK-pohjalta. Teattereissa on myös teknistä henkilöstöä kuukausipalkoilla. Tässä siis panotan enemmän tekisiä ihmisiä. Tuottaminen on sitten oma luku sinällään, ainakin paikallisradiossa, jossa aikoinaan olin töissä, oli osa toimittajista nimikkeellä tuottaja, siis kuukausipalkkaisina.
 
TomiA.
05.04.2017 15:09:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen viime aikoina etsinyt yhteistyökumppaneiksi muita muusikoita, lauluntekijöitä, artisteja sekä jopa tuottajia.
 
Muistan että kun viime vuonna esiinnyin yhdessä open mic-tapahtumassa sain palkkioksi jotain syötävää -ainakin sellainen muistikuva minulla on.
 
Nimeni on Tomi Antinoja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «