Muusikoiden.net
11.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikkiterapian perusopintojen ja aineopintojen jälkeen?
1
Rokkipeikko
14.03.2015 06:40:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitin opiskelutaipaleeni kasvatustieteillä, ja nyt olen tietojenkäsittelyssä, mutta se ei ole ominta alaani. Valmistuttuani tietojenkäsittelystä ajattelin paluuta humanismiin, ellen sitten jatka ekonomiksi. Joka tapauksessa viimeistän kauppatieteiden maisterin tutkinnon jälkeen palaan humanismin tarjoaman ihmiskuvan äärelle.

Olen kartoittanut vaihtoehtoja, ja musiikkipedagogia voisi olla kasvatustieteitä lukeneena se juttu, mutta myös musiikiterapia kiinnostaa, ja jo perusteet sisältää kehityspsykologiaa, varhaiskasvatuksen näkökulmaa musiikin parantavasta voimasta.

Avoimessa pystyisi lukemaan ainakin Jyväskylässä perusopinnot ja vielä aineopinnot, mutta mihin voisin aineopintojen jälkeen hakea sitten? En löytänyt netistä juuri vastausta. Ja jo aineopinnoissa näyttäisi olevan kandin tutkinto, että voinko muka avoimessa suorittaa hum. kandin paperit? En kai sentään, kai se jotain muutakin vaatii?

Minua kiinnostaisi paluu Stadiin, ja osaisiko joku kertoa, mihin pääkaupunkiseudulla voisin hakea musiikkiterapeutin perus / aine -opintojen jälkeen muualle, kuin Sibelius - Akatemiaan? Voisinko hakea edes sinne?

Jere Sumell
Apricot
29.04.2015 18:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkseni musiikkiterapian perus- ja aineopinnot voi opiskella tällä hetkellä ainoastaan Jyväskylän avoimessa yliopistossa tai Päijät-Hämeen kesäyliopistossa. Maisteriopinnot voi suorittaa ainoastaan Jyväskylän yliopistossa musiikkiterapian englanninkielisessä maisteriohjelmassa.

Musiikkiterapeutin ammattipätevyyden (eli ns. KELA-pätevyys) voi opiskella ainoastaan Eino Roiha -instituutissa. Eino Roiha -opintoihin sisältyy perus- ja aineopinnot Jyväskylän avoimessa yliopistossa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti