Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikin perustason opiskelu
1
Jormes
13.06.2012 19:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tällainen ongelma tällä kertaa: Olen päättänyt alkaa opiskelemaan musiikista itselleni ammatin, mutta en ole käynyt musiikin perustasoa. Eri musiikkiopistojen ja konservatorioiden sivuja selaillessani huomasinkin sitten sellaisen seikan että ikäsuositus kyseiselle tasolle on enemmän tuota 8-16v luokkaa. Onko minulla siis mitään toivoa päästä opiskelemaan tuo kyseinen taso, vai pitääkö minun ottaa teoria ihan itse haltuun? (yritetty on ja huonolla menestyksellä).
Ja lisäksi vielä tällainen kysymys, että tietääkö joku että onko missään mahdollista opiskella tuota musiikkia armeijan aikana? Itselläni koittaa lähtö jo ensi heinäkuussa, joten musiikin opiskelulle ei ole enää paljon aikaa uhrattavissa.
 
katriina40
14.06.2012 11:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Teoriaa pystyy oppimaan kyllä vanhempanakin, mutta ei kyllä aivan hetkessä. Itse pyrin musiikkiopiston aikuisosastolle vaille nelikymppisenä ja suoritin perustason teoriat kolmessa vuodessa soitto-opintojen ohessa. Myös joillakin musiikin kesäleireillä pystyy suorittamaan teoriaopintoja, joten sellaiseen voisi hankkiutua näin ensihätään. Kannattaa tehdä pidemmän tähtäimen suunnitelma ja olla valmis näkemään vaivaa, jos tosissaan aikoo kehittyä musiikin parissa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «