Muusikoiden.net
04.12.2016

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Työharjoittelupaikka: musiikki + it-ala?
1
jss1
30.11.2011 22:52:11 (muokattu 30.11.2011 22:52:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys.

Opiskelen tietojenkäsittelyä eli ict-alaa ammattikorkeassa ja työharjoittelujaksoa varten olen miettinyt jotain sellaista missä voisi olla tekemisissä musiikin kanssa jollakin tavalla samalla täyttäen it-työharjoittelupaikan normit.

Olen tässä viime vuosien aikana oppinut käyttämään musiikkiohjelmistoja ja käyttäjäkokemuksen puolla minulla on ainakin kokemusta musiikkiohjelmistojen käyttöliittymistä ja osaan myös soittaa kitaraa, elikä ehkä jotain musiikkiohjelmistojen käyttöliittymän kehittämiseen ja suunnitteluun liittyvää. (Esim. jos ajatellaan musiikkiohjelmien koodamista niin se on ainakin suljettu pois sillä ohjelmointikykyni ovat hyvin rajalliset.)

Olisiko kenelläkään tietoa mitä toimenkuvia voisi olla ja mistä paikkaa voisi hakea, jossa täyttyvät nämä kriteerit? Ei tarvitse liittyä käyttöliittymiin tai musiikkiohjelmistoihin.

"forgive me if i spoke too soon, my eyes will only, follow you around the room, cause youre the only, god a man could ever need..."
nisumaka
08.12.2011 09:45:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomessa ainoastaan Nokian älypuhelimien sovelluksissa on kriteerit täyttäviä piirteitä. En keksi muuta. Mutta yksi vaihtoehto on se, että haet töitä esimerkiksi F-Musiikista. Niillä on paljon kaupallis-hallinnollista tietojenkäsittelyä ja ehkäpä tosta pääsisit aloittamaan "musiikkipainotteisessa miliöössä". Ehkä nopeasti tää tuntuu hassulta, mutta itse 70-luvulla hakeuduin juuri tuota kautta alalle (silloin Pohjoismaiden Sähkön myymälän). Kuitenkin tuli päivittäin esille siinä myymälässä myyjänä ollessani erilaisia asioita soittimiin liittyen, joista oli kummiskin apua, kun myöhemmin pääsin radioon äänitarkkaajaksi. Vaihtoehtoja on rajallinen määrä, ja toi voisi olla yrittämisen arvoista.

Pauli Lappalainen
08.12.2011 10:37:20 (muokattu 08.12.2011 10:38:03)

Miten olisi joku äänentoistoalan asennus- ja maahantuontifirma.

Musiikkiin, musiikkiohjelmiin ja laitteisiin pääsisi asennusten kautta käsiksi.
Sitten IT-hommat kun kaikkia värkkejä ohjataan, ohjelmoidaan ja hallitaan mitä erilaisenpien verkkojen kautta.

nisumaka
12.12.2011 09:38:48

Niin, hyvä kommentti tuossa Paulilla. Sound Tools, Studiotec ... Lähetä noihin postia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti