Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikkipedagogi/muka/siban laulumusiikin osasto
1
mööm
25.02.2011 01:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Tajusin tässä yliopistossa (ihan muuta kuin musa-alaa) opiskellessani todella haluavani laulunopettajaksi! Tai pianonopettajaksi.. Ehkä jopa musiikinopettajaksi? Eniten tällä hetkellä houkuttaa tuo instrumenttiopettajan työ, etenkin laulussa. Haluaisin siis hakea opiskelemaan laulu (klasari) pääaineena.. jotenkin olen sotkeutunut seuraavien vaihtoehtojen välille. Olisi kiva kuulla yllä mainituissa opiskelevilta tai muuten vain viisailta, minkälaista on opiskelu, työllisyysnäkymät yms. Olen harrastanut musiikkia melkein aina, kävin musalukion, nyt vain on ollut ihan järjettömistä syistä pari vuotta taukoa (ja ah mikä fiilis kun aloin taas harrastaa..). Laulun lisäksi soitan pianoa ja osaan myös vähän kitaraa räpeltää.
 
Saako mukalta myös instrumenttiopettajan pätevyyden? Katsoin että siellä vain 20 op pääinstrumenttiopintoja kandivaiheessa, kun taas musiikkipedagogin tutkinnossa on yil 100 op. Haluaisin kehittää muusikkouttani ja nimenomaan opiskella musiikkia käytännössä, kehittää instrumenttiani. Tarkoitan sillä sitä, etten halua lähteä opiskelemaan esim musiikkitiedettä. Ilmeisesti mukalla kuitenkin on aika käytännönläheistä tuo meininki?
 
Laulumusan koulutusohjelmaa en tässä vaiheessa tosissani edes haaveile, sinne kun pääsee vain muutamia vuodessa. Olen kuitenkin tehnyt klasarilaulusta vain 1/2 -tutkinnon. Olisi ihanaa kuulla laulumusan osastolla opiskelevan/opiskelleen tarina siitä, miten sinne päätyi.
 
Auttakaa mua päätöksessä :) Kaikenlaiset aiheeseen liittyvät kommentit voi olla avuksi. Kiitos!
 
Ondine
27.02.2011 15:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysy tuolta laulupalstalta. Rupea opettajaksi, jos pidät ihmisistä ja jaksat heitä ja olet kiinnostunut kehittämään heitä pyrkimyksissään eteenpäin. Meitä on todella moneksi. Niin ja sanoinko jo että jaksat ihmisiä. Kärsivällisyys on suuri apu. Ja on tosiaan tarpeen osata ensin itse aika paljon, ennen kuin rupeaa muita opettamaan.
 
Klasarilauluopetuksen, kuten muunkin klasarin opetushommat saattanevat olla vähenemään päin ties mistä seikoista johtuen. Mutta jos oma ala löytyy, se on siinä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «