Muusikoiden.net
10.12.2016

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: musiikiopisto ja terveysalan yhdistäminen
1
elin
01.06.2010 03:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä opiskelen sosiaali ja terveysalaa sekä musiikkiopistossa laulua ja tarkoitus olisi yhdistää nämä kaksi asiaa keskenään.Nyt kaipaisinkin vinkkejä,että miten voisi hyödyntää mahdollisimman monipuolisesti tällaista ns.viriketoimintaa musiikissa?Alalla on näkemäni ja kokemani mukaan paljon tarvetta viriketoimintaan.Mutta kysymys onkin;pystyykö musaopisto antamaan mulle vaaditut tiedot tällaisen terveysalan viriketoiminnan harjoittamiseen?Taidot musaopisto antaa kyllä.Tarkennan;kaikissa tilanteissa ei ole aivan sama,minkä aikakauden musiikkia soitat/laulat.Se voi olla suuri virhe.Kaipaisin kommenttejanne..

HCW
02.06.2010 08:45:50 (muokattu 02.06.2010 08:46:49)

Kysehän on viriketoiminnasta ja työn yhteyteen liitettävästä toiminnasta. Jos koet itse osaavasi ja suoriutuvasi, niin silloinhan voit toki käyttää musiikkia työssäsi. Se ei vaadi kuin uskaltamista.

Sosiaalisten tilanteiden pelisilmää ei voi kukaan opettaa. Sitä joko löytyy tai ei löydy.

elin
19.12.2010 16:21:31

Hei vielä,
olen nyt keikkaillut ja huomannut seuraavaa, on ensiarvoisen tärkeää, että on tilannetajua ja että on suunnitellut tilanteen valmiiksi tarkoin. Sittenkin saattaa yllätyksiä sattua, milloin tilannetajua tarvitaan. Virikeohjaus liittyy tarkasti ottaen osana hoitoa ja ei todellakaan ole sama, mitä vanhukselle mieleen jää virikehetkestä. Voi itku, että satun tuntemaan alaa, se on jo paljon.

käsi
21.02.2011 08:51:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elin: Mä opiskelen sosiaali ja terveysalaa sekä musiikkiopistossa laulua ja tarkoitus olisi yhdistää nämä kaksi asiaa keskenään.Nyt kaipaisinkin vinkkejä,että miten voisi hyödyntää mahdollisimman monipuolisesti tällaista ns.viriketoimintaa musiikissa?Alalla on näkemäni ja kokemani mukaan paljon tarvetta viriketoimintaan.Mutta kysymys onkin;pystyykö musaopisto antamaan mulle vaaditut tiedot tällaisen terveysalan viriketoiminnan harjoittamiseen?Taidot musaopisto antaa kyllä.Tarkennan;kaikissa tilanteissa ei ole aivan sama,minkä aikakauden musiikkia soitat/laulat.Se voi olla suuri virhe.Kaipaisin kommenttejanne..

ite olen töissä hoitoalalla. käytän työssäni todella paljon musiikkia. opetan potilaille kitaran ja basson soittoa. ja ajan saatossa on ollut jopa muutama potilas bändikin joiden kanssa treenailtu ja keikkailtu sairaalan tilaisuuksissa. Itestä se on kiinni, ja työpaikasta tietenkin. antaako ne mahdollisuuden moiseen ja näkeekö ne sen tärkeänä.

työnrytmi taas(kolmivuorotyö) haittaa ja on haitannut siviilipuolen musajuttuja paljon. keikoille meno ei ole ihan selviö aina. KOska duunista ei välttämättä saa vapaata. tai sitten joutuu venymään kyllä aika koville. Esimerkiksi yksi oma viikonloppu toissa vuodelta. Perjantaina herätys klo 6.00 ja töihin 7.00. töistä pois 15.00 josta suoraan treenikselle ja kamoja kasaan. 17.00 soundchekit jne, vapaata 22.00 asti jolloin takaisin paikan päälle. keikka pois alta ja kamata kasaan. kello on noin 03.00. siitä kotiin nukkumaan ja töihin 13.00 lauantaina. muu bändi hoiuti seuraavan päivän roudaukset ja tsekkaamiset koska pääsin töistä vasta 21.00. eli melkein suoraan keikalle. ja taas kotia 03.00 aikoihin ja seuraavana päivänä töihin 12.00.

varsinkin psykpuolella on paljon luovia ihmisiä. ja potilaita/asiakkaita. siellä on aika usein mahdollista käyttää musiikkia töissä jos vaan ite haluat. tärkeitän ei aina ole se kuinka hyvin ite osaat jonkin instrumentin tms vaan se että pystyt käsittelemään asiakkaitasi ja motivoimaan ne soittamiseen/laulamiseen jne.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti