Muusikoiden.net
20.10.2017
Valeton Dapper -efektistripit 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Siban kirkkomusaosasto
1
kirhavi
29.11.2007 19:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä syksyllä putkahti mieleen sellainen villi idea, että hakisin sibikseen kirkkomusiikkia opiskelemaan. Onko täällä ko osastolla opiskelevia/tietoa kirkkomusiikin opiskelusta? Millaista tasoa pianon soitossa ja laulussa vaaditaan, että lautakunnan saa vakuutettua pääsykokeissa?

aaro
09.12.2007 18:32:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en ole paikkaan koskaan hakenut vaikka harkittu on, nimenomaan kirkkomusalinjalle.
yleisestihän tasoksi edellytetään musiikkiopiston tolppaykkösen tasoista tutkintoa pääsoittimesta(joka minullasiis on kirkkourku nykyään).
Sevverran olen tutustunut opetukseen että kanttoripuolella ainakin oli laulunopetusta ja kuorojohtoa ja sitten soittimia(pää ja sivusoitinta).
kirkkouruista en ole varma onko pakollista siellä harjoitella esim. jalkiosoittoa tms.
tosin kirkkomusiikkiin taitaa kuulua muutakin kuin kanttorihommat...

itse olen siis melkeinpä tyytynyt sellaiseen ratkaisuun, että teen maisteritutkinnon luultavimmin alalta, jota nyt opiskelen ensimmäistä vuotta(maataloustieteet), jonka jälkeen haen AMK musiikkilinjalle, ehkä jopa kirkkomusiikkiin eli AMK kanttoriksi, sehän kestää jotain 3 tai 4 vuotta!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti