Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Periaate: Ei musiikista työtä
1 2 3 4 5
piiska2
01.08.2007 18:57:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai papereita? Meitsi on valmis muusikko, elama opettaa.
 
....not.

 
Mäkin oon valmis aivokirurgi ja astronautti.
Papereita ja koulutusta ei ole, mutta elämä on opettanut.....
 
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
Dr. Funkenstein
04.08.2007 18:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin oon valmis aivokirurgi ja astronautti.
Papereita ja koulutusta ei ole, mutta elämä on opettanut.....

 
Hyvä! Mun pitäis saada kasvain päästä pois ja kuussakin haluisin käydä!
 
Laitatko mulle mailitse yhteystiedot, niin saadaan varmaan sovittua joku pakettihinta.
 
Joonas
07.08.2007 17:17:11 (muokattu 07.08.2007 17:18:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J a lyhyesti, mutta ytimekkäästi voitais tähän todeta, että ei kukaan tule sua kotoas rahaa tuottavaan bändiin hakemaan, vaan pitää olla a.) kontakteja ja b.) oma-alotteisuutta. Erityisesti tosta oma-alotteisuudesta ja sellasesta tietystä kynnettömyydestä tuntuu musahommissa olevilla olevan satunnaisesti vähän liiaksi puutetta.
 
Ja sit tietty sopeutumiskyky ja laaja genretuntemus, jotta voi soittaa siinä meikkiglamrockbändissä, Jarin humppapumpussa, MC supertar and the femmastreet possessa ja näiden lisäksi käydeä vetään soolokeikkaa vanhainkodilla vanhuksia laulattaen. Näin karrikoiden...
 
EDIT: ja sit jos vielä ehtii tekeen paperihommia eli kirjottamaan nuotteja puhtaaksi/ tekemään sovituksia orkestereille ja mahdollisesti säveltämään jotain kamaa ja vielä ehkä jotain lehtiartikkeleita kirjoittaa... Ja ehkä vois parit sijaisuudet tehdä musanopettajana sillon tällön ja jotain kuoroa ohjata...
 
Joonas.
 
Sataa sataa ropisee, pili pili pom!
piiska2
07.08.2007 20:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J a lyhyesti, mutta ytimekkäästi voitais tähän todeta, että ei kukaan tule sua kotoas rahaa tuottavaan bändiin hakemaan, vaan pitää olla a.) kontakteja ja b.) oma-alotteisuutta. Erityisesti tosta oma-alotteisuudesta ja sellasesta tietystä kynnettömyydestä tuntuu musahommissa olevilla olevan satunnaisesti vähän liiaksi puutetta.
 
Ja sit tietty sopeutumiskyky ja laaja genretuntemus, jotta voi soittaa siinä meikkiglamrockbändissä, Jarin humppapumpussa, MC supertar and the femmastreet possessa ja näiden lisäksi käydeä vetään soolokeikkaa vanhainkodilla vanhuksia laulattaen. Näin karrikoiden...
 
EDIT: ja sit jos vielä ehtii tekeen paperihommia eli kirjottamaan nuotteja puhtaaksi/ tekemään sovituksia orkestereille ja mahdollisesti säveltämään jotain kamaa ja vielä ehkä jotain lehtiartikkeleita kirjoittaa... Ja ehkä vois parit sijaisuudet tehdä musanopettajana sillon tällön ja jotain kuoroa ohjata...
 
Joonas.

 
Jep. Näin se tahtoo olla.
Tässäkin yhteydessä voisi puhua verkostoitumisesta (vai miten se sana taipuikaan) eli hyvä keikka poikii lisää keikkoja, ja kun tutustuu uusiin soittajiin, niin saattavat pyytää tuurauskeikoille ja jopa vakkariksi bändeihin.
 
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
Anonymous-jazz
23.08.2007 16:03:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musa-alan duuni on kanssa hyvin sosiaalista hommaa ja vaatii sosiaalisia taitoja. Vaikka musa-alan duunit pyörivät Helsingissä niin jutun ydin on vain kontakteissa ja usein vielä hyvät tyypit saavat duunia.
 
Musiikkialan freelance puolella kilpailu on armottominta.
 
Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
J. Cool
23.08.2007 16:51:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musa-alan duuni on kanssa hyvin sosiaalista hommaa ja vaatii sosiaalisia taitoja. Vaikka musa-alan duunit pyörivät Helsingissä niin jutun ydin on vain kontakteissa ja usein vielä hyvät tyypit saavat duunia.
 
nyt oot asian ytimessä. Mutta sitä freelancerointia ei kannata nähdä niin et kilpailet kaikkien kanssa, vaikka se siltä vois tuntuakin. ennemmin aidosti ilonen siitä, että kaveri sai hyvän keikan. positiivinen asenne poikii aina paremmin kuin kyräily. Tottahan se on, että on tosi vaikea elättää itsensä ja mahd. perheensä maksaen lainat ja autot ja muut puhtaasti soittamalla musiikkia. Ja sitä jengiähän on vaikka kuinka, jotka näin haluais tehdä.
MrShaft
25.08.2007 23:35:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musa-alan duuni on kanssa hyvin sosiaalista hommaa ja vaatii sosiaalisia taitoja. Vaikka musa-alan duunit pyörivät Helsingissä niin jutun ydin on vain kontakteissa ja usein vielä hyvät tyypit saavat duunia.
 
Musiikkialan freelance puolella kilpailu on armottominta.

 
Tuo on kyllä totta. Korjaisin kyllä siltä osin, että Suomen ammattipiireissä on yhdet arvot, yksi koodi ja yksi näkökulma. Jos sen kyseenalaistat tai haluat olla jotain muuta, joudut oikeastaan heti marginaaliin, jossa ei Suomen kokoisessa maassa kauheasti keikkaa ole.
Tämä erilaisuuden leimaaminen "hankalaksi" on Suomelle pitkällä aikavälillä hiukan huono juttu, koska alalle jäävät ihmisiä jotka haluavat allekirjoittaa tuon agendan.
 
Yksituumaisuus on myös suomalaisten muusikkojen ongelma maailmalle mentäessä. Ei tulla toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, ja yleensä siellä maailmalla suomalaiset muusikot päätyvät aina marginaaleihin kun eivät ole tottuneet sopeutumaan hyvin erilaisiin tilanteisiin.
 
Mitä ihan pelkkään freelance-työhön tulee Suomessa, niin kyllä se alkaa aika toivotonta olla. Minä en enää jaksaisi...
 
MrS
 
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
J. Cool
26.08.2007 00:38:49 (muokattu 26.08.2007 00:41:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä totta. Korjaisin kyllä siltä osin, että Suomen ammattipiireissä on yhdet arvot, yksi koodi ja yksi näkökulma. Jos sen kyseenalaistat tai haluat olla jotain muuta, joudut oikeastaan heti marginaaliin, jossa ei Suomen kokoisessa maassa kauheasti keikkaa ole.
Tämä erilaisuuden leimaaminen "hankalaksi" on Suomelle pitkällä aikavälillä hiukan huono juttu, koska alalle jäävät ihmisiä jotka haluavat allekirjoittaa tuon agendan.

 
jep, tietyt "oikeat" mielipiteet pitää olla asioista, jos mielii olla siellä missä eniten soitetaan. erilaisuus voi olla paperilla suvaittua, mut käytäntö on vähän toinen juttu. mut voiko niitäkään muusikoita syyttää, jotka haluavat tehdä töitä niiden kanssa, joiden kanssa se on vaan kivointa?
miksuu
11.09.2007 12:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii,no aiken valtti on se et sä oot kohtelias ja sosiaalinen muita kohtaa,ja tottakai taitava soittaja.
jos sä oot iha veemäinen,ni voin olla varma et sun puhelin ei enää soi keikoille
 
miksuu
11.09.2007 12:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ihan pelkkään freelance-työhön tulee Suomessa, niin kyllä se alkaa aika toivotonta olla. Minä en enää jaksaisi...
 
MrS
 
nii no kannattaa vaihtaa alaa jos täs vaihees jos ei jaksa,et sä saa mistää ammatista rahaa jos et tee töitä.
 
miksuu
11.09.2007 12:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni välikysymys tähän väliin, jos sopii? Suomessa kun näitä pianonsoittajia on kai vuosikymmenten saatossa koulutettu lukuisa joukko niin mihin he katoavat tämän koulutuksen jälkeen? Meinaan vaan kun bänditouhuihin tuntuu olevan lähes tulkoon mahdotonta löytää minkään tasoista pianon/kosketinsoittajaa.
 
suhteilla..suhteilla..
 
miksuu
11.09.2007 12:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä maassa olisi aika monella muusikoksi kouluttautuneella hanurit auki jollei näitä musiikinopettajan duuneja olisi saatavilla. Luukku se on vaan niin monelle muusikolle tuttu juttu. Aivan sama ilmiö on esim. teatterikorkean käyneillä kun ei kaikille vaan riitä duunia.
 
nii no se nyt riipuu millanen ihminen oot,niiku sanoin, veemäisen puhelin ei soi.
 
miksuu
11.09.2007 12:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja myös se,et jos sä soitat vaa sitä tempo 200 tilua,ni montakohan keikkaa mahat saada?
ravintolat ei haluu tilua,eikä oikeen muutkaan kuppilat
 
en sano et on väärin tai tyhmää soittaa tilua tai sun muuta heviä,mut jos muusiikkialalle astu ni pitää haldaa kyl aika monet tyylilajit.
 
saastara
11.09.2007 13:17:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkules, sain hommattua itselleni työharjoittelupaikan Gloriasta äänimiehenä.. Tähänkö on nyt sitten tultu..? Hyvästi vakaat ja vuolaat rahavirrat, tervetuloa pöytään Mama, Pirkka, Euroshopper, Harley Benton, Xtra, Behringer sekä Kallion halvat baarit.. :S
 
Noh, itsepä olen tieni valinnut.. :D
 
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
MrShaft
16.09.2007 22:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- - kannattaa vaihtaa alaa jos täs vaihees jos ei jaksa,et sä saa mistää ammatista rahaa jos et tee töitä.
 
Ensimmäiset 10 vuotta oli ihan kivaa, mutta kun tulee ikää niin huomaa että on "työntekoa" ja työntekoa. Muuttuu niin mielipiteet, näkökulma kuin elämän arvotkin.
 
Nämä on näitä ammatinvalinnan ikuisia kysymyksiä. Toisille kelpaa vain rokkibändirundit ja ikuinen köyhyys, toiset maksaa asuntolainat huttu- tai tanssimatkailulla, jotkut linnoittautuu teattereihin tai muihin proggiksiin, yhdet kenties opetushommiin.
 
Itselläni tuo freelance-puljauksen mittari tuli täyteen. En ole kyllä kaivannut yhtään niille markkinoille. Mieli sen sijaan on avoin, ja monta uutta matoa on jo monessa uudessa koukussa.
 
MrS
 
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Mars Mountain Music
27.10.2007 18:07:32 (muokattu 27.10.2007 18:08:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse harkitsen menemistä vakituiseen työhön soitinkauppaan, musiikkilehteen yms. sillä se rokkispurgun elämä ei kiinnosta jos ei olekekkaan sitä tarvittavaa kykyä olemaan yber rokkistara, mutta saisi kuitenkin muusiikin parissa tai siihen liittyen tehdä töitä ja saada kohtuulliset tulot siinä samalla.
 
miksuu
29.10.2007 16:34:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse harkitsen menemistä vakituiseen työhön soitinkauppaan, musiikkilehteen yms. sillä se rokkispurgun elämä ei kiinnosta jos ei olekekkaan sitä tarvittavaa kykyä olemaan yber rokkistara, mutta saisi kuitenkin muusiikin parissa tai siihen liittyen tehdä töitä ja saada kohtuulliset tulot siinä samalla.
 
rokkispurgu..no huhhuh!
 
Lennu
31.10.2007 03:27:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rokkispurgu..no huhhuh!
 
Hohhoho, repesin ;----D
 
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
K.Suninen
08.12.2007 23:01:59 (muokattu 08.12.2007 23:05:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asia on kanssa mietityttänyt ties kuinka kauan aikaa, ja olen tullut siihen tulokseen, että on parasta olla miettimättä liikaa tulevaisuutta. Ainakin sis minun iässäni (19v). Lukion loputtua en päässyt heti Helsinkiin opiskelemaan musaa, ja nyt olen syksyn työllistynyt rumpujensoiton opettajana yksityiskouluissa Tampereella, sekä ihan kunnan musiikkiopistossa Loimaalla.. Kesällä meni suurin osa viikonlopuista freelancer-mallin keikkailuun, eipä siis ollut omaa bändiä. Pikkuisen keikat näin syksy/talvella vähentyneet, mutta niitäkin on, ensi viikolla taas joulubudjettiin täydennystä 3 keikalla..Olen vain ajautunut tähän tilanteeseen, en ole päättänyt mitään, töitä vaan tulee. Ja ensi vuosi on melko huoleton, tammikuussa alkaa armeija, soittokunta Lahdessa, hyvää aikaa reenata..
 
Suomen ammattipiireissä on yhdet arvot, yksi koodi ja yksi näkökulma. Jos sen kyseenalaistat tai haluat olla jotain muuta, joudut oikeastaan heti marginaaliin, jossa ei Suomen kokoisessa maassa kauheasti keikkaa ole.
 
Saman asian oon huomannu. Tämän takia reenaan niin paljon kuin pystyn, ja luultavasti jos asiat menevät niinkuin menevät, niin armeijan jälkeen lähivuosina yritän pyrkiä ulkomaille opiskelemaan ja samalla myös työtä katselemaan. Tosin tässä suunnitelmassa on vielä noin kiljoona mutkaa matkassa. Tiedä sitä sitten, mihin ojaan päädyn. mutta sen olen tajunnut, että nyt pitää reenata niin paljon kuin pystyy sekä soittoa että sosiaalisia taitoja, soittaa muiden kanssa, käydä keikalla, tehdä työtä, yrittää ja yrittää ja yrittää ja ennen kaikkea myös tehdä virheitä ja oppia niistä kaikkea mahdollista, jotta on mahdollisimman hyvät eväät sitten, kun pitää oikeasti alkaa ponnistelemaan päästäkseen etiäpäin..
 
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «