Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ergonomia/ Bassorummun jalan takareiden kipeytyminen.
1
Jantsuv
17.11.2017 21:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, olen nyt varttuneessa iässä alkanut (44) soittamaan rumpuja. Nuoruudessa tuli vähän myös soiteltua. Soitan Rolandin sähkö rumpuja. Ihan laadukas setti. Vajaa vuoden soitellut ja yksi sitkee vaiva. Elikkäs Bassorummun puoleinen jalka kipeytyy takareidestä ylhäältä. Pakaran ja takareiden kiinnityskohdassa. Onkohan vaiva tyypillinen rumpaleilla. Itse olen vähän miettinyt, että oisko toi rolandin pedaali kojeisto liian löysä/ kevyt, että joutuu reisi liiaksi kannattelemaan.
 
-Dr.DW-
17.11.2017 21:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jantsuv: Moi, olen nyt varttuneessa iässä alkanut (44) soittamaan rumpuja. Nuoruudessa tuli vähän myös soiteltua. Soitan Rolandin sähkö rumpuja. Ihan laadukas setti. Vajaa vuoden soitellut ja yksi sitkee vaiva. Elikkäs Bassorummun puoleinen jalka kipeytyy takareidestä ylhäältä. Pakaran ja takareiden kiinnityskohdassa. Onkohan vaiva tyypillinen rumpaleilla. Itse olen vähän miettinyt, että oisko toi rolandin pedaali kojeisto liian löysä/ kevyt, että joutuu reisi liiaksi kannattelemaan.
 
Nosta penkkiä.
 
"Lethal dose is also a lifetime supply"
Jantsuv
17.11.2017 22:33:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, kokeilen nostaa penkkiä ja kattoo tuleeko sieltä helpotusta jostain korkeudesta. Tällä hetkellä soitan vähän yli 90 astetta 100 suunnilleen.
 
Krice
18.11.2017 00:14:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jantsuv: että joutuu reisi liiaksi kannattelemaan.
 
Kannattelemaan mitä?
 
Jantsuv
18.11.2017 16:58:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään soittelemassa. Nostin penkkiä ja se auttoi aika paljon. Sai jalka olla rennompi ja eikä alkanut kiristämään/ kramppaamaan takareittä sieltä pakaran alta.
 
Jantsuv
18.11.2017 17:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Kannattelemaan mitä?
 
Jalkaa. Varsinkin nopeassa Heavy biisissä tuntuu, ettei saa siitä pedaalista yhtään tukea vaan joutuu jalkaa kannattelemaan lantiosta. Nyt nostin tuolia ylemmäs ja se auttoi aika paljon asiaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «