Muusikoiden.net
10.12.2016

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Djemben soittajat
1
Gipran
24.09.2015 18:56:32 (muokattu 24.09.2015 19:29:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, Tämä on ensimmäinen tekstini tällä palstalla pitkästä, pitkästä aikaan. Olen aiemmin soittanut kitaraa, mutta pari viime vuotta lähes ainoastaan djembe ja hieman dundunbaa, sangbaa ja kenkeniä, näitä soittaisin mielelläni paljon enemmänkin. En vaan omista ko. rumpuja vain djembejä.

Tällä viestilläni haen soittokaveria. Uudenmaan, tai Helsingin alueelta. Olen yli nelikymppinen jäpä ja soittotekniikka on hyvä, kursseillakin ajoittain käyty, mutta usein näissä edetään hieman liian hitaasti mun mielestä.

Olen kehittynyt sikäli nopeasti, että väitän olevani keskivertoa paremmalla puolella soittotaidollisesti. Monta tuntia omaa soittoa takana ja mm. useita rytmejä hallussa, toki aina välillä on luntattava nuoteista varsinkin suht. vieraan rytmin kanssa, on niin samaa tatsia monetkin Eteläafrikkalaiset rytmit, puhumattakaan alueellisista eroista, kuka niistä tietää..

En haluaisin aloittaa ihan alusta, eli jos jo kokemusta jonkin verran niin voitaisiin kokeilla yhdessä kolistelua, kyse kuitenkin polyamoorisista rytmeistä niin pidemmän päälle yksin kilistely aika ajoin tympii. Eli jos kemiat toimii ja niin pois päin, niin voisimme kehitellä yhdessä hauskoja kokonaisuuksia. Joten kiinnostuneet ottakaa yhteyttä allekirjoitta

neeseen. P.S. Käyn lähikoululla soittamassa ns. iltakäyttötunneilla. Mulla on yksi luokka rehtorin luvalla käytössä, (vaksi päästää sisään ja ulos), joten jos muuta treenimestaa ei löydy/ole niin voisimme soittaa siellä. Ajat ovat yleensä 17 eteenpäin vaihtelevasti, joko 19.30 tai tunnin pari pidempään.

Olen ihan rento tyyppi, joten pelko pois ja yhteydenottoja rohkeasti kilin kolin.
Nähdään!

Gipran
24.09.2015 19:50:45

Gipran: Hei, Tämä on ensimmäinen tekstini tällä palstalla pitkästä, pitkästä aikaan. Olen aiemmin soittanut kitaraa, mutta pari viime vuotta lähes ainoastaan djembe ja hieman dundunbaa, sangbaa ja kenkeniä, näitä soittaisin mielelläni paljon enemmänkin. En vaan omista ko. rumpuja vain djembejä.

Tällä viestilläni haen soittokaveria. Uudenmaan, tai Helsingin alueelta. Olen yli nelikymppinen jäpä ja soittotekniikka on hyvä, kursseillakin ajoittain käyty, mutta usein näissä edetään hieman liian hitaasti mun mielestä.

Olen kehittynyt sikäli nopeasti, että väitän olevani keskivertoa paremmalla puolella soittotaidollisesti. Monta tuntia omaa soittoa takana ja mm. useita rytmejä hallussa, toki aina välillä on luntattava nuoteista varsinkin suht. vieraan rytmin kanssa, on niin samaa tatsia monetkin Eteläafrikkalaiset rytmit, puhumattakaan alueellisista eroista, kuka niistä tietää..

En haluaisin aloittaa ihan alusta, eli jos jo kokemusta jonkin verran niin voitaisiin kokeilla yhdessä kolistelua, kyse kuitenkin polyamoorisista rytmeistä niin pidemmän päälle yksin kilistely aika ajoin tympii. Eli jos kemiat toimii ja niin pois päin, niin voisimme kehitellä yhdessä hauskoja kokonaisuuksia. Joten kiinnostuneet ottakaa yhteyttä allekirjoitta

neeseen. P.S. Käyn lähikoululla soittamassa ns. iltakäyttötunneilla. Mulla on yksi luokka rehtorin luvalla käytössä, (vaksi päästää sisään ja ulos), joten jos muuta treenimestaa ei löydy/ole niin voisimme soittaa siellä. Ajat ovat yleensä 17 eteenpäin vaihtelevasti, joko 19.30 tai tunnin pari pidempään.

P.S.S. Huomasin tuon Wanted sivuston vähän myöhään, joten lisäsin ilmoituksen sinne, käykää sitä kautta vastaamassa. En oikein ole perillä vielä tästä, en löydä poistonappia mistään. Saako tämän poistettua ylipäätään ja mistä?

Olen ihan rento tyyppi, joten pelko pois ja yhteydenottoja rohkeasti kilin kolin.
Nähdään!

Weetoz
25.09.2015 09:34:18

http://muusikoiden.net/wanted/

Sind Sie A-P Nikkola?
Gipran
27.09.2015 21:23:19

Weetoz: http://muusikoiden.net/wanted/

Kiitos vaan, huomasin tuon itsekin jälkikäteen ja lisäsin sinne omani. En vaan saa tätä deletoitua. Vähän hakusessa vielä tämä toiminta muutenkin kuten näkyy...

hallu
27.01.2016 23:51:30

No minä olen uusi innokas djemben soittaja. Siis olen innostunut djemben ohella bongoista ja rytmimunasta. Minusta olisi mukava myös keskustella aiheesta ja kokeneemmat voisi vähän jakaa vinkkejä kokemattomammille. Itse olen netin djembetuuttoreista vähän katsonut mallia. En ehkä niinkään rytmeistä niitä paria perusrytmiä enempää, mutta lyöntitekniikkaa että miten se ääni siitä rummusta saadaan.

No semmoinen juttu, joka pätee kohdallani kaikkiin näihin perkussiorumpuihin, niin kuuluuko asiaan, että sormet kipeytyvät varsinkin kanttilyöntien kohdalla. Olen pyrkinyt kehittämään lyöntitekniikkani sellaiseksi, että pidän sormet tieukasti yhdessä ja koitan nostaa peukaloita vähän ylemmäs ja tietenkin pyrin lyömään sormet jokseenkin suorassa. Lyönkö ehkä liian lujaa tai voisiko lyöntitekniikka sittenkin olla väärä?

Toinen juttu, että miten djemberumpua ja bongorumpuja äänitetään? olen saanut tähän mennessä parhaan tuloksen laittamalla mikrofonin sinne djemben alle, siis sinne rummun auki olevaan päähän, mutta pitäisikö käyttää kahta mikkiä ja laittaa toinen rummun kalvopuolelle? bongorummut olen äänittänyt tähän saakka netissä näkemälläni mikityksellä eli siitä yläpuoleltä runnilleen rumpujen väliin aika läheltä. Ihan kohtuullista jälkeä olen mielestäni saanut noilla metodeillä, mutta tuleeko mieleen jotain vinkkejä vielä äänittämiseen?

Itse djembestä sen verran, että ostin ensimmäiseksi (kun halvalla sain) lasikuituisen ison djemben, joka tuntui aivan liian järeältä kotiin ja sen bassotömähdyn oli sellainen, että kupit tippui hyllyltä ja rappaukset varisi katosta :-D. Siksi kävin nyt ostamassa vähän pienemmän djemben (puisen tällä kertaa) koko medium, joka tuntuisi toimivan himassa paljon paremmin ja tätä on helpomi kontrolloida. Kokeilein kaupassa myös puisia isoja djembejä,mutta ne oli ihan yhtä kovaäänisiä kuin tuo mun lasikuitudjembekin, mutta tosin niiden sointi tuntui hiukan miellyttevemmän lämpimmältä.

Olen oikeasti kitaraisti ja äänittelen musaa ja tarkoitukseni on näillä perkussioilla rakentaa joihinkin kappaleisiin rumpuraidat. Joissakin projekteissa käytän Hydrogen rumpukonetta jolla luon midin, jonka vien sekvensseriin, mutta ihan audiota soittamalla oikeilla rummuilla homma on hauskempaa. Olisi upeaa kun ei asuisi kerrostalossa, että voisi kunnon akustisen rumpupatterin laittaa. Kokeilin kaupassa soittaa akustisia rumpuja ja tajusin nyt että ne on ihan eri maailmasta kuin sähkörummut ikinä, vaikka rolandin lippulaivameshmallisto olisikuinka hyvä niin ei ne yllä akustisen analogisuuteen mitenkään.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti