Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kapuloiden koko / soittotekniikka ?
1
TJORMA
08.07.2015 19:14:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro !

Ensialkuun: olen tämän palstan veijareihin verrattuna varmaan auttamaton laiskuri treenaamaan (käyn itsekseni soittelemassa about 2-3 kertaa viikossa, n. puolet tekniikkaa ja puolet biisitreeniä, about 1-2 tuntia kerrallaan. Lisäksi kerta-kaksi bänditreeniä n. 2 tuntia), joten syy kehityksen hitauteen voi olla sekin. Ja tietty se, että viimeisen vuoden on taas rumputunnit laiminlyöty.. Anyway, jos vinkkiä pystytte heittämään (muutakin kuin sen, että treenaa enemmän), otan viisaampien mielipiteen mielelläni vastaan !

Soitin aikoinaan 5A tai painavammilla kapuloilla ja kommenttien perusteella siirryin vielä kevyempiin, 7A (VicFirth Hickory) kapuloihin. Välillä tuntuu vaan siltä, että olisi helpompaa saada ghost notet/ duoble stroke:t mm. rudimenteissa luontevammin menemään isommilla kapuloilla. Tämän huomaan, kun kääntelee kapulat toisinaan "väärinpäin". Kapula "pomppaa" helpommin.. Varmasti on tekniikasta kyse, mutta oletteko huomanneet harjoittelussa etenemistä, kun vaihtaa välillä tukevampaan keppiin ? Niin, ja nykyään onnistuu kohtuu hyvin hiljaakin soittaminen eika tarvi hakata.
Toki muitakin ohjeita saa antaa :)

Toinen, "offtopic" kysymys liittyy heel-toe- tekniikan harjoitteluun. "Kaikki" videot olen katsonut ja nyt n. 3 kk sitten päätin aloittaa jonkinlaisen treenin, kun päkiällä soitto vaan ei tunnu tuottavan esim. nopeiden tuplaiskujen suhteen toivottua tulosta.. Olisko hyötyä siitä, että kokeilee välillä eri pedaaleja ? Nyt mulla on nuo tyypilliset Taman Iron Cobra- tuplat. Siinä mielessä olen "vanhanaikainen", että mielellään en fuskais käyttämällä esim. filleissä tuplia, mutta toistaiseksi on pakko..

Kiitos kommenteista !

-Tammikuussa on hyvää se, että ehtii soitella-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti