Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Komppaus ride peltiin
1 2 3 4 5 6
Speedy
20.03.2015 08:54:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dumbass: Ja tässä vielä vastaus tähän tatataa- VAI taatata-kysymykseen:
 
https://www.youtube.com/watch?v=Q_kug8A8P3Y

 
Vastaus kysymykseen jota ei ole esitettykään. Real sambaplayers, they don't do this... :)
 
Mutta eikö tuo ole vähän sama kuin Möller, mutta vaan neljällä iskulla?
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Epämuusikko
20.03.2015 15:15:52 (muokattu 20.03.2015 15:22:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myöskin vielä jatkaen aiheen vierestä, vedin äsken hetken mielijohteesta sillä Maturanon mielestä "epätaloudellisimmalla" tyylillä 64 tahtia 4/4 16-osia haitsuun eikä tullut edes hiki. Heti kun alkoi vähänkään käyttämään energiaa niin alkoi puristuttamaan. Mutta kun vetää ihan vaan höyryillä niin ei tunnu missään. Nupilla, push/pull, open-close, yms vipstaakkeleilla tai muuten free stroke -ihanteiden, sikälimikäli ne ymmärrän, oli huomattavasti raskaampaa kuin vaan vedellä haitsunreunaan "koko ajan alhaallaollen". ja All Wrist :D
 
Rideen sitten vetelen ihan eri meiningillä, kuten olen jo monesti todennut.
 
Pitää vielä jatkojalostaa idea, kuunnella vanhoja Airton levyjä sekä kuikkia Mike Manginin (kyllä) jorinat aiheesta twitch. Olen mielestäni jonkun asian äärellä mutta en vielä tiedä minkä.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kefiiri
20.03.2015 18:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo yllä oleva Epiksen kirjoitus on tavattoman Statisti-mainen rytmiltään. Hetken jo kelasin, että onko jakautunut persoona tosiasia...
 
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
21.03.2015 08:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Tuo yllä oleva Epiksen kirjoitus on tavattoman Statisti-mainen rytmiltään. Hetken jo kelasin, että onko jakautunut persoona tosiasia...
 
Kyllä minä ymmärsin ihan hyvin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kefiiri
21.03.2015 08:44:54 (muokattu 21.03.2015 08:46:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Kyllä minä ymmärsin ihan hyvin.
 
Ymmärsin saman verran kuin Statistiltakin, yleensä 35-40% :)
 
Mutta siis kyllä Statisti ja Epämuusikko taitavat molemmat olla olemassa, tai sitten on tosi hyvin bluffattu.
 
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
21.03.2015 10:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Ymmärsin saman verran kuin Statistiltakin, yleensä 35-40% :)
 
Mutta siis kyllä Statisti ja Epämuusikko taitavat molemmat olla olemassa, tai sitten on tosi hyvin bluffattu.

 
Statisti on nainen. Epis mies.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kefiiri
21.03.2015 10:21:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Statisti on nainen. Epis mies.
 
Tämmöiseen lopputulemaan olen minäkin deduktiivisin menetelmin päätynyt.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Kimd
21.03.2015 12:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Statisti on nainen. Epis mies.
 
Tosin epiksen profiili sanoo muuta ;)
 
Harrastelija harrastelija rumpali
statistiÖ
24.03.2015 19:31:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei selvinnyt mitä tempoa ja aika-arvoa aloittaja tarkoitti, mutta 16-osana 1XX-tempoihin rideen ei ole mahdoton rasti. Jos ridesoitto on hallinnassa, tietää miten ride(t) saa soimaan parhaiten-helpoiten, soittotekniikka on riittävässä kuosissa ja on tottumus ridesoittoon. Muutaman tunnin 16-osareenillä pääsin jo oikealle aikavyöhykkeelle. Reenailen samalla muiden soittimien 16-osia, ei mene hukkaan..
 
Monenkirjavaa utubepätkää otteista ym. on porukat löytäneet. Täysin mieleistäni tai käyttämääni en löytänyt, joten tiedän minkä asian äärellä ollaan. Unohdin edellisestä kirjoituksesta maininnan sormisoitosta. Tottakai se on hyvä. Paljon nopeampaa ja tehokkaampaa, käytän välillä. Mutta tatsin pitää olla hyvä.
Ainiin. Tatataa; Tipitii, kevät on, vallaton. Tataata. Näillä on Suomi rokotettu varhain. Eikä taatata:kaan vieras ole.
Mitään en kuitenkaan sano ennen kuin olen äänittänyt tähän aiheeseen liittyvän luomuksen.
 
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤
Speedy
24.03.2015 20:37:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Ei selvinnyt mitä tempoa ja aika-arvoa aloittaja tarkoitti, mutta 16-osana 1XX-tempoihin rideen ei ole mahdoton rasti.
 
Kyllä minä haluaisin nähdä sen joka edes tempoon 150 vetää 16-osia rideen YHDELLÄ kädellä, mutta siitähän sinä et maininnutkaan mitään.. :)
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
markkuliini
24.03.2015 20:50:05 (muokattu 24.03.2015 20:53:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Ei selvinnyt mitä tempoa ja aika-arvoa aloittaja tarkoitti, mutta 16-osana 1XX-tempoihin rideen ei ole mahdoton rasti. Jos ridesoitto on hallinnassa, tietää miten ride(t) saa soimaan parhaiten-helpoiten, soittotekniikka on riittävässä kuosissa ja on tottumus ridesoittoon. Muutaman tunnin 16-osareenillä pääsin jo oikealle aikavyöhykkeelle. Reenailen samalla muiden soittimien 16-osia, ei mene hukkaan..
 
Siitä vaan demoa kehiin miten päälle sadan yhdellä kädellä kruisaillaan. :D
Enkä mä tarkoita tahtia tai kahta, vaan silleen että ihan biisin ajan jaksais.
 
Tää on esim. muistaakseni jotain 104 BPM:n luokkaa, on tääkin jo aika kyytiä. James Gadson pistelee.
https://www.youtube.com/watch?v=PjFJMujS4e8&spfreload=10
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
24.03.2015 20:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Siitä vaan demoa kehiin miten päälle sadan yhdellä kädellä kruisaillaan. :D
Enkä mä tarkoita tahtia tai kahta, vaan silleen että ihan biisin ajan jaksais.
 
Tää on esim. muistaakseni jotain 104:n luokkaa, on tääkin jo aika kyytiä. James Gadson pistelee.
https://www.youtube.com/watch?v=PjFJMujS4e8&spfreload=10

 
Itse kokeilin, niin mukavuusalueella menee satanen ja tuo Gadson, mut pian jo 110 tai 120 on ihan karmeeta äkistämistä. Jeff Porcaro-vainaa oli aika ässä tossa. Joku Gerogy Porgy jne.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
24.03.2015 20:59:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Itse kokeilin, niin mukavuusalueella menee satanen ja tuo Gadson, mut pian jo 110 tai 120 on ihan karmeeta äkistämistä. Jeff Porcaro-vainaa oli aika ässä tossa. Joku Gerogy Porgy jne.
 
Georgy Porgy menee muistaaksen 98-100 tietämillä, se oli pop/jazz-opiskeluaikana joksu läksynä, että neljä kertaa putkeen pitää jaksaa soittaa. En muista sainko menemään. :D

Kyllä mä haastan jos jollain tuo Gadonin biisi menee, niin saisko siitä jonkinlaisen video-dokumentin. Ihan en näkemättä usko...
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
24.03.2015 21:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Georgy Porgy menee muistaaksen 98-100 tietämillä, se oli pop/jazz-opiskeluaikana joksu läksynä, että neljä kertaa putkeen pitää jaksaa soittaa. En muista sainko menemään. :D

Kyllä mä haastan jos jollain tuo Gadonin biisi menee, niin saisko siitä jonkinlaisen video-dokumentin. Ihan en näkemättä usko...

 
Minä ilmoittaudun. Panen dokumenttia ;)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
24.03.2015 21:02:24 (muokattu 24.03.2015 21:03:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Minä ilmoittaudun. Panen dokumenttia ;)
 
Hienoo!
Edit:
Pakkohan se munkin sitten kai ottaa oma haaste vastaan, prkl! :D
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Epämuusikko
24.03.2015 21:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin haluan videoida jotain tästä aiheesta tai sen vierestä, katsotaan kuinka käy.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
hollmi-5
24.03.2015 21:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Mäkin haluan videoida jotain tästä aiheesta tai sen vierestä, katsotaan kuinka käy.
 
2:50 tuntuu todella pitkältä ajalta, mutta kyllä se tässä sohvalla padiin menee.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
dumbass
24.03.2015 23:46:34 (muokattu 24.03.2015 23:47:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo sääh, vois itekki jos joutaa :D
 
Vähän ikävästi pätkii tosin tuo youtube-raita. Josko löytyis skippailematon.
 
markkuliini
24.03.2015 23:52:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dumbass: Joo sääh, vois itekki jos joutaa :D
 
Vähän ikävästi pätkii tosin tuo youtube-raita. Josko löytyis skippailematon.

 
Spotifyssä ainakin on.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
25.03.2015 00:24:10 (muokattu 25.03.2015 00:24:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No khyl määki sitte.. Tästähän saatiin hyvä vertailu eri soittajien tekniikoiden välille saman biisin muodossa.. :)
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «