Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soundit kohdalleen
1 2 3 4
rintapek
11.02.2015 19:25:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: No hörähtele rauhassa. Sitten kun saat oikein hyvän rumpusetin, sinunkin mielesi muuttuu. Siihen asti voit haalia edullisia Mapexeja m.netin torilta kymmenen settiä osamaksuksi ;)
 
Soittamiseen tämä ei tosin ihan suoraan liity, mutta ihan varmasti soittaa suuremmalla innolla ja treenaa iloisemmin/ahkerammin, kun saa jotain paremmin soundaavaa settiinsä. Se on pitkä tie kulkea, mutta se kannattaa. Suoraan "parasta-mitä-rahalla-saa" -meininkiä en itsekään suosittele. Se on kuin Himalajan valloitus: pari perusleiriä on pakko pitää enne huipulle kiipeämistä kamarintamalla.
 
Ja edelleenkin: jokaisella riittää treenattavaa...

 
Tää on taivahan tosi.
 
Kattauksen pitää olla ittelle mieluinen. Onneksi rummut on siitä kiva soitin, että kattausta voi päivittää pala palalta.
 
Itteä vituttaa suunnattomasti, jos rautatavara ei ole luotettavaa. Mun taidoillani saundit ei oleellisesti parane kannua vaihtamalla, mut soiton mielekkyys paranee huomattavasti jos alla on jokseenkin asiallinen kattaus eikä lelu.
 
Kannusaundiin voi jotenkin itte vaikuttaa ja tosiaan kelpoisen kannuston voi löytää torilta parilla satasella. Peltilöihin on vähän vaikeempi vaikuttaa, niiden saundi ja käytös kun tuppaa olemaan se mikä on. Jos setissä on haikat, kaks krässiä ja ratsu, niin peltilöissä on tuuman kymppihinnalla helposti kiinni tonni. Ja ständeissä viissataa.
 
Sinänsä on aikas paska juttu ostaa jotain ostamisen riemusta. Hankkii sitä mukaa kun omat taidot ja korvat kehittyvät ja semmoista jota osaa kaivata.
 
pata
02.03.2015 14:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaa rumputtelun taivalta 14 vuotta takana. Osa siitä ihan koulun penkillä saakka kertynyttä oppikokemusta. Muistan elävästi ekat milleniumin rumpuni. Ne saundas tietysti ekoina rumpuina hienolle. Korva kehittyi ja piti saada paremmat pellit ja kannut jossain vaiheessa. Noh, palasinpas sitten vuosia myöhemmin samaisen setin ääreen. Olin myynyt tämän kaverilleni aikoinaan ja hänen poikansa soitteli sitä.
Istahdin itse nostalgian kyynel silmässäni ekojen kannujeni ääreen. (äitin ostamat) Aloin soittamaan ja en tiedä miksi, mutta mun mielestä ne saundas ihan hemmetin hyviltä. :D Voi olla että olen oikeasti ihan puupää saundiasioissa, mutta todella hyvin ainakin kalvovalinta oli mennyt nappiin. Pelteinä oli paisteen 2002 haikkaa, räiskälettä ja ratsua. Jammailin vissiin tunnin siellä autotallissa. Viestini tässä ehkä on se että taidetaan hakea kumminkin sitä keskitietä tässäkin: hyvä soittaja voi saada jotain uutta puhtia vähän kehnompiinkin kamoihin ja huono soittaja taas voi saada hyvätkin kamat kuullostamaan hieman huonommalta. Ja tosiaan se Benny Grebbiraudan Paavo Pesusieni -rummuttelu tietysti kertoo jotain että on siinä soittajassakin oltava puhtia että homma skulaa. Jokaiselle varmasti löytyy ne omat kamat millä tykkää soittaa. Heitän vielä lopuksi tähän tämän ikivanhan vittumaisuuden: "Makuasia sano Matti kun mulkkua imi" . Eli onpas se saundin hyvyys monesti vähän myös kuulijastakin kiinni... ja kehyksestä mihin se sijoitetaan.
 
Zap
Lucky 7
03.03.2015 12:36:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se mitä olen oppinut arvostaan laaturummussa, on vireen pysyminen.
Kalvojen vaihdon jälkeen, kun on saavuttanut haluamansa saundin, ne voi nostaa pakusta suoraan lavalle ja ruveta soittaan. Sitten kun esiintyy suurempaa virityksen tarvetta, on kalvot kypsät vaihdettaviksi.
Tohon tatsin ja dynamiikan harjoitteluun hyvällä rummulla pääsee paremmin kyytiin, koska sundissa ei tapahdu merkittävää muutosta hiljaisen ja kovan lyönnin välillä.
 
TÄ?
Filippa
04.03.2015 04:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Se mitä olen oppinut arvostaan laaturummussa, on vireen pysyminen.
Kalvojen vaihdon jälkeen, kun on saavuttanut haluamansa saundin, ne voi nostaa pakusta suoraan lavalle ja ruveta soittaan. Sitten kun esiintyy suurempaa virityksen tarvetta, on kalvot kypsät vaihdettaviksi.
Tohon tatsin ja dynamiikan harjoitteluun hyvällä rummulla pääsee paremmin kyytiin, koska sundissa ei tapahdu merkittävää muutosta hiljaisen ja kovan lyönnin välillä.

 
Vitut soundeista. Rummut on kolinaa. esimerkkinä tämä https://www.dropbox.com/s/tl4zkda6c … 4h%C3%A4n%20edistyst%C3%A4.WAV?dl=0
Mun mielestä hyvät soundit. paremmat ku matti Nykäsel. vähintään!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «