Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ammatti vs rumpujen soitto
1 2
Aekuinen Naenen
30.07.2014 18:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Foorumilla ja etenkin rumpupuolella pyörii monenkirjavaa porukkaa kirjoitusten perusteella. Täällä on muusikoita, aktiiviharrastajia ja muuten vaan kamarunkkareita.. Tuli tuossa mieleeni kysyä hieman foorumilaisten ammatteja. Mitä teet ammatiksesi? Lisäksi vaikuttaako rumpujen soittaminen ammattiisi tai päin vastoin? Ehkä kysymys on enemmän kohdistettu henkilöille, jotka eivät ole täyspäi(väi)siä muusikoita, mutta saatte tekin tähän osallistua! Asiaan ehkä liittyy myös läheisesti se, että että kuinka vakava asia rumpujen soitto on sinulle.
 
Itse olen ammatiltani rakennusinsinööri, ja teen rakennusmestarin töitä. Ammattini puolesta olen saanut töistä käyttööni työkoneita, materiaaleja ja esim pintakäsittelyaineita, joita on tullut käytettyä eri kamakunnostusprojekteissa. Työni on antanut minulle tietyllä tavalla bändissä ikään kuin johtajan roolia, kun yleensä saan olla se nopeasti päätöksiä tekevä osapuoli ja muita laiskoja muusikon retaleita käskyttävä natsi. Muuten työni ei juurikaan tue soittamista. Olen tässä vanhemmuuttani huomannut, että rumpujen soittaminen tukee enemmänkin ammattiani. Selitän tätä sillä, että soittaminen ja keikkailu on terapeuttista, rentouttavaa ja erittäin palauttavaa muuten niin haastavalle ja vastuulliselle työlle. Olen itse aktiivinen harrastaja, treenaan paljon itsenäisesti ja keikkoja teen keskimäärin 20kpl vuodessa. Se on minulle ok.. Jatkakaa!
 
Juhani_t
30.07.2014 19:00:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta