Aihe: Nopea twistkomppi | |
---|
|
Kun ei oppilas ilmaantunut, niin tein tuommosen aikani kuluksi.. Paljastan tekniikkani..=) http://youtu.be/3OKO_rNqJRY Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
|
Kiitos. Itse hahmotan sen puolta hitaammin klikin kans räplätessä. TÄ? |
|
Speedy: Kun ei oppilas ilmaantunut, niin tein tuommosen aikani kuluksi.. Paljastan tekniikkani..=) http://youtu.be/3OKO_rNqJRY 215bpm? Ton näkösesti munki käsi tekee... |
|
tomboarmageddon: 215bpm? Ton näkösesti munki käsi tekee... Kyllä minä olevinaan metronomiin laitoin 220bpm Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Kefiiri 21.01.2014 20:43:40 (muokattu 21.01.2014 20:46:34) | |
|
Kimd: Bpm = iskua minuutissa. 4/4 tahtilajissa on neljä iskua tahdissa. Ääh siis juu... mutta jos soitetaan vaikka twistiä tempoon 220, niin neljäsosistahan siinä puhutaan eikä esim. kahdeksasosista? Jos minuutissa naputtaa 220 kahdeksasosaa siihen rideen, niin kappale on puolet hitaampi kuin Speedyllä, koska hänellä ne 220 ovat neljäsosia? Jokaista metronomin 220 naksahdusta kohti tulee 440 ridekilahdusta minuutissa... Tätä kai Lucky7 tarkoitti hahmottamisvaikeudella... en ymmärrä edes omaa selitystäni =I En ole musiikin asiantuntija. |
Lucky 7 21.01.2014 21:29:26 (muokattu 21.01.2014 21:31:25) | |
|
Mulla on toi termistö muutenkin hukassa ja teoria. Esimerkiksi beattiin kun katton nopeuden metronomista, halutussa nopeudessa naksut osuu pasarile ja virvelille, eli ykköselle ja kolmoselle. Sillä ajattelutavalla 220bpm tekemätön paikka. TÄ? |
Kefiiri 21.01.2014 21:39:23 (muokattu 21.01.2014 21:39:58) | |
|
Lucky 7: Sillä ajattelutavalla 220bpm tekemätön paikka. Justiin näin, eli kun Speedy soittaa 220 bpm niin naksu tulee myös kakkoselle ja neloselle, eikä vaan ykköselle ja kolmoselle. Tai noin se ainakin lasketaan, jotta olisi yksimielisyys siitä mitä se 220 oikein tarkoittaa. En ole musiikin asiantuntija. |
Speedy 21.01.2014 21:55:03 (muokattu 21.01.2014 21:55:49) | |
|
Kefiiri: Justiin näin, eli kun Speedy soittaa 220 bpm niin naksu tulee myös kakkoselle ja neloselle, eikä vaan ykköselle ja kolmoselle. Tai noin se ainakin lasketaan, jotta olisi yksimielisyys siitä mitä se 220 oikein tarkoittaa. Tempomerkintä tarkoittaa yleensä neljäsosaa, kuten nuotin alussa yleensä on: neljäsosanuotti, =-merkki ja lukema.. bassari tulee siis ykköselle ja kolmoselle, snare legendaarisille kakkoselle ja neloselle. Voihan se tarkoittaa muutakin, voihan sinne laittaa vaikka 1/8-nuotin, alla brevessä puolinuotti (sambat, humpat, marssit jne) Neljäsosahan on yleensä se johon kaikkia verrataan, siksi yleensä se ilmoitetaan tempoksi. (paitsi jos tahtilaji on 7/8, merkataan 8-osa) Peruskomppissa (esim. Billie Jean) bassari ja snare soittavat yhdessä neljäsosia, haikka siis 8-osia.. Esim. perus discokompissa kaksikertaa nopeammin, eli 16-osia, jossa myös basari voi soittaa kaikki 4-osat, snare edelleen kakkosen ja nelosen.. E: metronomista näkee kun välähtää aina ykkösellä, siitä on helppo laskea neljään loput Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Kimd 21.01.2014 22:01:30 | |
|
Kefiiri: Justiin näin, eli kun Speedy soittaa 220 bpm niin naksu tulee myös kakkoselle ja neloselle, eikä vaan ykköselle ja kolmoselle. Tai noin se ainakin lasketaan, jotta olisi yksimielisyys siitä mitä se 220 oikein tarkoittaa. Iskut siis lasketaan vain neljäsosista 1-2-3-4- eli YKsi KAKsi KOLme NELjä. |
Kimd 21.01.2014 22:06:00 | |
|
Speedy: Kun ei oppilas ilmaantunut, niin tein tuommosen aikani kuluksi.. Paljastan tekniikkani..=) http://youtu.be/3OKO_rNqJRY Nonni, nikki miehen mukaan! |
|
Speedy: Tempomerkintä tarkoittaa yleensä neljäsosaa, kuten nuotin alussa yleensä on: neljäsosanuotti, =-merkki ja lukema.. bassari tulee siis ykköselle ja kolmoselle, snare legendaarisille kakkoselle ja neloselle. Jees... noin se on. Menen oitis sekaisin kun haitsu tulee mukaan yhtälöön, mutta yhteen 4/4 tahtiin tulee tosiaan kaksi bassarin ja kaksi virvelin iskua =D En ole musiikin asiantuntija. |
|
Kefiiri: Jees... noin se on. Menen oitis sekaisin kun haitsu tulee mukaan yhtälöön, mutta yhteen 4/4 tahtiin tulee tosiaan kaksi bassarin ja kaksi virvelin iskua =D Paitti esim. reggaessa, missä molemmat tulee kolmoselle =/ markkuliini: Itse melkein näkisin että tilastollisesti on todennäköisempää saada pornoteollisuudelta moraalisesti puhdastaustaista rahaa kuin musiikkiteollisuudelta.
jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla |
Epämuusikko 21.01.2014 23:19:37 (muokattu 21.01.2014 23:22:06) | |
|
e: enpä sanokaan mitään mitä Seitsemässä Veljeksessä sanottiin kai. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
|
Kailis: Paitti esim. reggaessa, missä molemmat tulee kolmoselle =/ Paitsi esim baionissa missä ei tule kummallekaan.. Sillä on ihan yhtä vähän mitään tekemistä twistin kanssa kuin reggeallakaan.. Saivartelua? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Kimd 22.01.2014 00:13:34 | |
|
Epämuusikko: e: enpä sanokaan mitään mitä Seitsemässä Veljeksessä sanottiin kai. Epäsanoja? |
arse 22.01.2014 00:41:55 | |
|
Speedy: Kun ei oppilas ilmaantunut, niin tein tuommosen aikani kuluksi.. Paljastan tekniikkani..=) http://youtu.be/3OKO_rNqJRY Mulla on sama tekniikka - lepuutusfillejä tarpeeksi usein :) molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
|
arse: Mulla on sama tekniikka - lepuutusfillejä tarpeeksi usein :) Tuostakos se johtuukin, että jotkut rautalankarumpalit ovat niin tavattoman innokkaita fillailemaan joka välissä? Oikeasti aika välkky lähestymistapa tähän haasteeseen. En ole musiikin asiantuntija. |
|
Kailis: Paitti esim. reggaessa, missä molemmat tulee kolmoselle =/ Voikohan reggaerumpalointia tuolla tavoin yleistää? Tuo määrite sopinee kai parhaiten 70-luvun alun reggaeseen ja sen jälkeen on siinnyt kaikenlaisia tyylisuuntia: flying cymbals, rockers, steppers aina Roots Radixin dancehalliin. Mistä löytyykin esimerkkejä itsensä Style Scottin soittamana. Hiukan alkoi hämäämään osa noista One Drop-rytmeistä, joissa mielestäni virveli osui määritelmän vastaisesti kakkoselle ja neloselle. http://www.drumdrops.com/recording/drumdrops-in-dub-volume-1?page=2 |
|
Joo tarkoitin nimenomaan one droppia Carlton Barrettin tyyliin. Mutta eihän tämä tosiaan tähän keskusteluun kuulu... https://www.youtube.com/watch?v=74NCfS3h2JY markkuliini: Itse melkein näkisin että tilastollisesti on todennäköisempää saada pornoteollisuudelta moraalisesti puhdastaustaista rahaa kuin musiikkiteollisuudelta.
jazzmies: Minua aina ahdistaa arvailu ja spekulointi asioista mitä ei voi kuin arvailla |
kimizu 24.01.2014 10:14:50 (muokattu 24.01.2014 10:20:42) | |
|
Itse soitan nuo nopeammat twistit samaan tyyliin kuin Speedy tuossa omassa loistovideossaan. Jos alkaa käsi jostain syystä kramppaamaan, jätän virvelin tuplaiskun aikana oikean käden hetkeksi ilmaan, ts. en soita sen tuplaiskun jälkimmäisen 8-osan aikana peltiin ollenkaan ja käsi saa muutaman millisekunnin lepoa. (Vähän kuten Charlie Watts jättää virveliskun aikana oikean käden ilmaan, tosin Charlie taitaa jättää 2:sen ja 4:sen oikean kokonaan ilmaan...) Basarilla poljen yleensä ihan 4-osia ja haitsu tulee 2:lle ja 4:selle. Haitsulla voi polkea myös 4-osia samaan tahtiin basarin kanssa jos biisi sitä kaipaa. Fillejä väliin sopiviin kohtiin mutta ei liikaa. Nopeissa kompeissa basarin kanssa kikkailu sotkee kompin swengaavuuden (ainakin mulla), 4-osilla komppi sensijaan pysyy kasassa ja muun bändin on hyvä soittaa siihen päälle. Hankala on selittää, koitan nuotintaa. Nuo numerot tarkoittavat sitä tahdin osaa jolle isku tulee, ridessä viiva jätetään tarvittaessa soittamatta. 4/4 on tahtilaji. RD: xxx- xxxx (8-osia peltiin, 2:sella jätä jälkimmäinen 8-osa soittamatta) SD: . 2x . 4 BD: 1 2 3 4 HH: . 2 . 4 Rentoutta kehiin, kyllä sekin kehittyy kun tarpeeksi soittaa =) EDIT: näköjään lähes mahdotonta saada nuo iskujen merkinnät alekkain samaan linjaan, toivottavasti idea tuosta kumminkin aukeaa "Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..." |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|