Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvatulpat
1 2 3 4 5 6 7 8
velipesonen
08.06.2012 16:25:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti heitit ne sinne.
 
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
rintapek
08.06.2012 19:12:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipesonen: Toivottavasti heitit ne sinne.
 
Se on hyvä, et ihmisellä on periaatteita. Mut tinkimättömät periaatteet on yleensä periaatteessa huonoja.
 
Jäsenet hollmi, kailis ja hirveen monet muut kun tietää, et et milloin tulpat on syytä työntää korviin. Ihan perustuen bändiin, musaan, olosuhteisiin ja oman kuulon kuntoon. Perustuen siis ihan omaan järkeen.
 
Mä en käytä tulppia, mut se johtuu siitä, et jos joudun tilanteeseen mis tunnen tarvetta työntää sormet korviini, niin mä lähden tilanteesta pois. En mä jää kuuntelemaan katuporaa ilman suojaimia, vaik kuinka muuten ihailisin porarin työskentelyä.
 
Mut asia, jota mä näis tulppakeskusteluissa yksinkertaisesti en hyväksy on se, et volume on asia jolle ny vaan ei voi tehdä yhtikäs mitn muuta kuin hyväksyä ja tunkea tupot korviin. Ei se ny vaan ihan niinkään voi olla.
 
Edellä mainittujen herrojen lisäksi kun palstalla pyörii tuhansia aloittavia rumpalinplanttuja, niin minust on kovasti väärä viesti semmoinen, et tulpat korviin vaan, niin sit on ihan okei lyödä viiskiloista peltiä olan takaa metrin pätkällä ratakiskoa.
 
One kind of music only - the good kind
-Dr.DW-
08.06.2012 19:16:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on aina akustisia soittaessa tulpat päässä. Riippumatta volasta. On sen verran tärkeä aisti, että sitä mielellään suojelen, minkä vaan pystyn.
Pentuna tuli rääkättyä kuuloa autossa sen verran, että oikeasti ihmettelen että kuulen ylipäätänsä mitään.
...Amis-subbarimeininki, jee!...
 
Voihan vastoinkäymiset.
EJ84
08.06.2012 20:24:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: ...Amis-subbarimeininki, jee!...
 
Kauas on tultu noista ajoista?
 
-Dr.DW-
08.06.2012 20:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EJ84: Kauas on tultu noista ajoista?
 
No mie oon vuoden sinuu vanhempi, eli ei etäs=D
 
Voihan vastoinkäymiset.
statistiÖ
08.06.2012 21:24:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Se on hyvä, et ihmisellä on periaatteita. Mut tinkimättömät periaatteet on yleensä periaatteessa huonoja.
 
Mun'nähdäkseni te olette Velin kanssa tinkimättömästi (lähes) täysin samaa mieltä. Hienoa :) Unelmamaailmassa asia toimisi niin että tulpitta voisi kuunnella mitä vain.
 
rintapek
08.06.2012 21:30:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Mun'nähdäkseni te olette Velin kanssa tinkimättömästi (lähes) täysin samaa mieltä. Hienoa :) Unelmamaailmassa asia toimisi niin että tulpitta voisi kuunnella mitä vain.
 
Näe asiat miten tahdot.
 
Kyl mä mielestäni mainiosti näen utopian ja reaalimaailman erot.
 
One kind of music only - the good kind
-Dr.DW-
08.06.2012 21:35:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi teitä, itsehän luon päivittäin omanlaiseni utopian=D
 
Voihan vastoinkäymiset.
statistiÖ
08.06.2012 21:39:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Voi teitä, itsehän luon päivittäin omanlaiseni utopian=D
 
Mikä ihana vapaus. Komppaan.
 
tomboarmageddon
08.06.2012 21:40:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jankutetaan nyt vielä. Eli vaikka soittasin kuinka hiljaa melualtistumaa tulee niin paljon tuntein per viikko ,että pidän kyllä tulpat päässä aina.
Itsellekkin on tullut tuollainen melunherkkyys ihan selvästi Kovat äänet tuntuu ihan sietämöttömiltä ja jos oleskelee yhtään meluisammassa paikassa , niin puolen tunnin päästä on pää kipeä ja ihmeellinen ruumiillinen väsy...? Meteli vie voimat.
 
statistiÖ
08.06.2012 21:42:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Meteli vie voimat.
 
Moneksi päiväksi.
 
rintapek
08.06.2012 21:43:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Jankutetaan nyt vielä...
 
Vaik mä olen toivonu parempia korvia lahjaksi joulupukilta joka vuosi, niin ei se silti sitä tarkoita, et näis nykyisissä olis jotain fyysistä vikaa.
 
One kind of music only - the good kind
velipesonen
08.06.2012 21:51:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Edellä mainittujen herrojen lisäksi kun palstalla pyörii tuhansia aloittavia rumpalinplanttuja, niin minust on kovasti väärä viesti semmoinen, et tulpat korviin vaan, niin sit on ihan okei lyödä viiskiloista peltiä olan takaa metrin pätkällä ratakiskoa.
 
Niinpä juuri! No annas kun mä nyt sitten kysyn että kuinka tämä asiantila muutetaan? Minun mielestäni kyseessä on suvaitsevaisuuskysymys ja Suomi on suvaitsematon maa.
 
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
tomboarmageddon
08.06.2012 22:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipesonen: Niinpä juuri! No annas kun mä nyt sitten kysyn että kuinka tämä asiantila muutetaan? Minun mielestäni kyseessä on suvaitsevaisuuskysymys ja Suomi on suvaitsematon maa.
 
Eiköhän tämä meteliasia ole ihan kansainvälinen. Kuulemma muuallakin soittavat rokkia kovasti ja jotkut saattaa pitää tulppiakin. Itse olet suvaitsematon ainakin postauksiesi perusteelll...
 
Kefiiri
08.06.2012 22:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipesonen: Minun mielestäni kyseessä on suvaitsevaisuuskysymys ja Suomi on suvaitsematon maa.
 
Ääh joo... siis kenen nyt pitäisi suvaita ja mitä? Suvaitsemattomuutta eivät tunnu suvaitsevan edes suvaitsevaiset.
 
Kailis
09.06.2012 00:13:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipesonen: Niinpä juuri! No annas kun mä nyt sitten kysyn että kuinka tämä asiantila muutetaan? Minun mielestäni kyseessä on suvaitsevaisuuskysymys ja Suomi on suvaitsematon maa.
 
Odotan jotain ratkaisukeskeisempää vastausta omaan kysymykseesi. Suvaitsematonta on siis soittaa tulpat korvissa? Vai se että soittaa lujaa? Onko suvaitsevaista soittaa lujaa (jos ilmaisu ja Veli sen sallii) ilman tulppia ja kärsiä seuraukset? Kun mä en näe ratkaisua siihen että nuorten mielestä ääni, ja kova sellainen, on yksi itseilmaisun ja eksistanssin muoto. Jos tulpilla ehkäistään tämän ilmiön aiheuttama fyysinen vamma niin mikä siinä on suvaitsematonta? Mielestäni sinä, hyvä Veli, et ole suvaitsevainen.
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
velipesonen
09.06.2012 05:21:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suvaitsemattomuutta on käsitys, että esiintyvän taiteilijan esitys on itse asiassa jonkun tai jonkin muun kuin hänen esityksensä. Siitä tämä koko kuvio minun nähdäkseni purkautuu.
 
On ravintoloitsijoita ja muita ohjelmanjärjestäjiä, jotka katsovat voivansa sanella mitä muusikot tekevät, ovathan he palkkatyössä. On pienyleisöjä, joiden mielestä bändit ovat "heidän". On suuryleisö, joka sietää esiintymislavalta kaikkea muuta kuin musiikillista vaihtelua. Asenteet ovat syvällä ja niiden yhdistävä tekijä on suvaitsemattomuus.
 
Suvaitsemattomuuden alle kätkeytyy välinpitämättömyyden valtameri, ja siinä uiva muusikko muuttuu itsekin välinpitämättömäksi. Mielestäni välinpitämättömyydelle ei saisi kumartaa, se on huono isäntä.
 
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
tomboarmageddon
09.06.2012 15:25:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopajoo....:)
 
marktark
09.06.2012 20:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korvatulpat.
 
Play that song, not the instrument.
Duro
09.06.2012 20:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Välihousut.
 
Tilipitappituppitappi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «