Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: sudit
1 2 3 4
Epämuusikko
22.11.2012 10:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo Gadd-signaturevispilät ovat kummaa hommaa.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Speedy
22.11.2012 13:05:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mulla taipuivat itsestäänkin violeteista VicFirtheistä, kun ne meni rikkin niin ostin tilalle Gaddin versiot.. Tykkään niistä ehkä enemmän.. luistavat (työntyvät) paremmin ihan uudella ja karheammalla kalvolla violetteihin verrattuna..
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Tankero
22.11.2012 14:32:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Makukysymys tuokin. Hyvin sutii noinkin. Gaddilla on nauhakelan kotelo ja aika pienellä osalla sudit kiinni kotelossa:
https://www.youtube.com/watch?v=Bk2ko6ATAV0

 
Miksi se tuota vasuria pyörittää tuollain päin?
 
Humppajyrä
Tankero
22.11.2012 14:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Nuo Gadd-signaturevispilät ovat kummaa hommaa.
 
Parraat ja kestävimmät mitä on ollu.
 
Humppajyrä
jazzmies
22.11.2012 17:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Miksi se tuota vasuria pyörittää tuollain päin?
 
Se riippuu siitä, kummin päin rumpali vasuria pyörittää. Oikean käden on sitten parempi osata liikkeet molempiin suuntiin. Jos ei osaa, niin kalpaten käy.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Tankero
22.11.2012 19:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Se riippuu siitä, kummin päin rumpali vasuria pyörittää. Oikean käden on sitten parempi osata liikkeet molempiin suuntiin. Jos ei osaa, niin kalpaten käy.
 
Tä, riippuuko vasurin pyöristyssuunta siitä miten päin rumpali pyörittää vasuria?
 
Humppajyrä
jazzmies
22.11.2012 20:20:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Tä, riippuuko vasurin pyöristyssuunta siitä miten päin rumpali pyörittää vasuria?
 
Näin olen lukenut, tarkistin asian, tarkistin kaksi kertaa.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Tankero
22.11.2012 20:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Näin olen lukenut, tarkistin asian, tarkistin kaksi kertaa.
 
Täytyy sitten luottaa tietoon.
 
Humppajyrä
u-loin
24.11.2012 19:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palvontaa sutitaitajien suuntaan & hölmö kysymys: sujuuko sutisoitto pienemmillä virveleilla, sanotaan 10", ihan siinä missä tavallisessa 14"-koossakin? En ole ikinä treenannut suteja, joten siitä tämä aivotuhnu... Eli voiko noiden sweeppien ym. liikeratoja simppelisti vain pienentää, ja homma/soundi/kosmos edelleen toimii?
 
Strumbali
24.11.2012 21:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

u-loin: Palvontaa sutitaitajien... Mutta älä vain kokeile itse. ; )
 
Muistinpa minäkin omistavani sudit. En ole vain ikinä käyttänyt niitä. Tjaa, ja pitäis juuri kalvottaa virveleitä uusiksi. Nytkö?
 
Mä en sanonu, että sä sanoit!
u-loin
24.11.2012 21:41:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strumbali: Mutta älä vain kokeile itse. ; )
 
: P Point taken. Ei vain ole suteja eikä soittimia lähimaillakaan. Mikä toisaalta ei estä haaveilemasta pienestä virvelistä. Ollaan palstarumpaloinnin ytimessä.
 
Strumbali
24.11.2012 21:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

u-loin: : P Point taken. Ei vain ole suteja eikä soittimia lähimaillakaan. Mikä toisaalta ei estä haaveilemasta pienestä virvelistä. Ollaan palstarumpaloinnin ytimessä.
 
Ai, sori. En tajunnut tämmöistä lähtökohtaa. Aikaisemmin kirjoitetun perusteella parempi kuin minä en vastaa. : )
 
Mä en sanonu, että sä sanoit!
u-loin
24.11.2012 22:16:20 (muokattu 24.11.2012 22:19:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strumbali: Ai, sori. En tajunnut tämmöistä lähtökohtaa. Aikaisemmin kirjoitetun perusteella parempi kuin minä en vastaa. : )
 
: ) Mistäpä sitä olisit voinutkaan tietää. Meinasinkin vain, että itse olen palstarumpaloinnin ytimessä. Ei ole nyt just treenistä ja soittokamat makaa 150 km:n päässä varastossa, spekulointi kuitenkin käy kuumana. Palsta-x (tilalle vaihdettavissa vapaavalintainen ilmiö) on tuttu juttu eri variaatioina liki kaikkialla, missä vain on yhdistetty kalliihkoihin suoritusvälineisiin kytkeytyvät aktiviteetit, verkkokeskustelu ja keski-ikäistyvät miehet... 8 P
 
Mut joo, sudit voi hakea maanantaina kaupasta ja kokeilla Gaddin hengessä vaikka murolaatikkoon.
 
Hoo_
25.11.2012 02:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

u-loin: : ) Mistäpä sitä olisit voinutkaan tietää. Meinasinkin vain, että itse olen palstarumpaloinnin ytimessä. Ei ole nyt just treenistä ja soittokamat makaa 150 km:n päässä varastossa, spekulointi kuitenkin käy kuumana. Palsta-x (tilalle vaihdettavissa vapaavalintainen ilmiö) on tuttu juttu eri variaatioina liki kaikkialla, missä vain on yhdistetty kalliihkoihin suoritusvälineisiin kytkeytyvät aktiviteetit, verkkokeskustelu ja keski-ikäistyvät miehet... 8 P
 
Mut joo, sudit voi hakea maanantaina kaupasta ja kokeilla Gaddin hengessä vaikka murolaatikkoon.

 
Mä oon käyttäny pitsalaatikkoa sutien kanssa treenaamiseen, jos en oo päässy setin ääreen. :) toi 10" snare on ainaki musta paha rasti alottaa sutien reenaaminen. Mitä pienempi snare, sitä helpommin ne sutien säikeet jää vanteisiin kiinni ja menee mutkalle. Alussa ainaki mulla kävi sitä ihan koko ajan.
 
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
-Dr.DW-
25.11.2012 02:23:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoo_: Mä oon käyttäny pitsalaatikkoa sutien kanssa treenaamiseen, jos en oo päässy setin ääreen. :) toi 10" snare on ainaki musta paha rasti alottaa sutien reenaaminen. Mitä pienempi snare, sitä helpommin ne sutien säikeet jää vanteisiin kiinni ja menee mutkalle. Alussa ainaki mulla kävi sitä ihan koko ajan.
 
Tuo pitsalaatikko on ihan penteleen hyvä, ainakin näin suoraan kuvitellusti.
Seuraavan möhömahan jälkeen sen kokeilen! =D
Noh, jos möhöä ajatellaan, niin olis pitäny hangata jo vuosia sitten!=D
Mutta, olen ylpeä kiloistani -Penteleen kalliit hankkia, vaan ilmaset menettää.
 
rage against the machine!
Epämuusikko
25.11.2012 09:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikä tahansa tasainen pinta käy. itse treenasin toissavuonna monena iltana jonkun paskalehden takakanteen kun muutakaan ei ollut.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
statistiÖ
25.11.2012 13:41:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi tuntia olen tutustunut. Huomiot: A. Perusversiokin on vaikea, ei kuulostanut oikealta sinnepäinkään. Kuinka paljon tuntia meneekään oppimiseen. B. Mun mielestä kovaäänistä touhua. Johtunee äänen laadusta tai sutiloista. C. Ihan uusi juttu mulle, että säikeet jäisi vanteisiin. 14" virvelillä ei jäänyt. Onko sutit liikaa auki? D. Virvelin soittoon ei treenistä tarvi. E. Pitää hankkia pitsalaatikko.
 
I RLRR LRLR RLRR LRLR I Jos ei soi hiljaa, soi kovaa I
ferodoz
28.11.2012 06:01:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Kaksi tuntia olen tutustunut. Huomiot: A. Perusversiokin on vaikea, ei kuulostanut oikealta sinnepäinkään. Kuinka paljon tuntia meneekään oppimiseen. B. Mun mielestä kovaäänistä touhua. Johtunee äänen laadusta tai sutiloista. C. Ihan uusi juttu mulle, että säikeet jäisi vanteisiin. 14" virvelillä ei jäänyt. Onko sutit liikaa auki? D. Virvelin soittoon ei treenistä tarvi. E. Pitää hankkia pitsalaatikko.
 
A) Anteeksi puhutko edelleen sudeista? B) Toivottavasti nyt et ainakaan tarkoita että sudeista tulee kova ääni? C) Miten se koko vaikutti siihen ongelmaan? :) D) Ei mihinkään välttämättä tarvi, jos ei naapurit suutu. E) Joo, tai mopo.
 
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
moderndrummer88
28.11.2012 11:09:01 (muokattu 28.11.2012 11:09:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: C) Miten se koko vaikutti siihen ongelmaan? :) .
 
Kyllä mulla ois ainakin hankaluuksia soittaa jotain hitaitia pitkävetoisia kuvioita pienempään snareen, jo 13" voi olla liian pieni tiettyihin juttuihin. Käsien liikkeitä pitää hidastaa entisestään jotta sudin rahinalla saadaan tarpeeksi jatkoa ja jossain vaiheessa se käden liike vain on liian hidas saadakseen aikaan oikeanlaisen soundin. Ja sitten kun ne vanteen reunat tulee nopeammin vastaan, niin voin sudit jäädä ikävästi sinne vanteen ja kalvon väliin kiinni.
 
Näitä asioita ei tietysti tuu mietittyä petri nygårdia ja popedaa vedellessä.
 
Epämuusikko
28.11.2012 11:44:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viekää cacamyrskynne muualle.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «