Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pocket?
1 2
jazzmies
10.02.2012 14:44:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Tuossa vaikuttaa fiilikseen aika pajon se että yleisön mukana taputus on (varmaan salin koosta johtuen) tosi takana, joten rumpali kuulostaa olevan aika edessä.
 
Edit: Youtubessa kun painaa videon alla jaa-nappia ja siellä asetukset niin voi helposti sisällyttää linkin aloitusajan.
Mä olin luullut että tarkoitit videon alkua kun puhuit videon alusta. :D Tuo 2:30 kun on jo puolessa välissä. ;)

 
Mielestäni tuossa 'Proud Maryssä' rumpali soittaa mukavan taakse. En havaitse yhtään etukenoa, vaan melko mukavaa ja staattista pocketia. Ehkä osa bändistä lähtee hieman löysästi kappaleeseen, ja ymmärtäähän sen kun on potpurrista kysymys.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
markkuliini
10.02.2012 14:48:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Mielestäni tuossa 'Proud Maryssä' rumpali soittaa mukavan taakse. En havaitse yhtään etukenoa, vaan melko mukavaa ja staattista pocketia. Ehkä osa bändistä lähtee hieman löysästi kappaleeseen, ja ymmärtäähän sen kun on potpurrista kysymys.
 
Kyllä rumpali pari ekaa tahtia on hieman edessä, varmaan haluaa "piiskata" tempon bändin kaaliin. Tai mahdollisesti seuraa kapun ohjeistusta. Mutta sitten rauhoittuu meno.
Sitähän sä kysyit. :)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
10.02.2012 15:14:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: kun on potpurrista kysymys.
 
Eikä se mikään potpuri ole.. ;)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Gardiner
10.02.2012 16:29:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten Lui Lui sellasta "Pocket" soittoo? Miusta se on.
http://www.youtube.com/watch?v=otbtDNT6FA8&feature=related
 
Niin tuota noinnia, kun ihan tosissaan mie kysäsin tätä juttuu. Oon aina tykänny tuon rumpalin soitosta, mielestäni toimii hienosti. mä en vaan oikeen hahmota että kenoileeko toi vai eikö, taitaa vetää tarkasti kuin porkkana, mut jotenkin niinku silti on sellanen "in the pocket" fiilis. Johtuuko sit napakan tiukasta rummutuksesta vai koko ryhmän yhteisgroovesta se tunnelma en tiä. Mitä suuresti arvostamani rytmin tuntijat ja taitajat (Markkuliini ja Jazzmies) kertoisi tietämättömälle amatöörille tästä groovesta? Vai onko tää kökköä, mä vaan fiilispohjalta kuvittelen että toi kulkis kivasti? :-)
 
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «