Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: rasitusvamma
1 2
haupade
28.01.2012 16:55:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo,tiedän ettei tämä ole lääkäripalsta mutta kyselen silti.
Onko kellään kokemusta olkapään/hartian rasitusvammasta?
Itselläni vaiva haittaa treenaamista jo tosi paljon.Ja yöt menee
sitten säryn takia valvoen.Olen paikallistanut kipupisteen olkapään
takapuolelle,siitä sitten säteilee koko käteen.Kulumaahan varmasti
löytyy(vanha mies).Olen yritelly kapulan asento vaihtaa,ei auta mitään.
Olen oikea kätinen ja oikea käsi siis eniten rasituksella.Kaikenlainen
käden kääntely ja nostelu myös tuottaa kipua,enempi ja vähempi.
Rideä ei voi soittaa enään kuin tukemalla käsi vartaloon.Venyttelyä,
hierontaa ja kevyttä punttitreeniäkin olen tehnyt,ei auta.Tuntuu kuin
koko oikea puoli olis jumissa.Jos jollain on vastaavasta kokemusta,taikka
paremminkin sen hoidosta olisin kiitollinen tiedoista.
 
Kailis
28.01.2012 17:14:06 (muokattu 28.01.2012 17:16:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä paina entteriä koko ajan. Tulee fittimäiset rivit. Rivi vaihtuu automaagisesti.
Jatkuvasti mulla jotain paikkaa särkee. Ikä tekee tehtävänsä. Tee jotain kevyttä harjoitetta ja venyttele. Lämmitä paikat hyvin ennen varsinaisen treenin/soiton aloittamista. Onko sulla jotain soiton ulkopuolista joka voisi aiheuttaa tuon? Mulla esimerkiksi koneen äärellä istuminen ergonomisesti huonossa asennossa ja raskas fyysinen duuni on aika paha yhdistelmä.
http://www.youtube.com/watch?v=QU6KWA6f3AU
http://www.youtube.com/watch?v=OvJIGsbds4k&feature=related
 
EDIT
 
Aa sä oot kokeillu jo kaiken näköstä. Kuulostais jonkun näköiseltä hermopinteeltä. Miten olis joku asiantuntijan konsultaatio?
 
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Bobana
28.01.2012 20:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on tullu sellanen v-mäinen "vika" että sormet puutuu molemmista käsistä hiukan rivakampaa soittaessa. Onkohan tää nyt sitten se rannekanava-hermo-tauti ja oli sillä joku hieno nimikin. Prkl. Ei kait soitot ala oleen tässä... On juilinut jo jonkin aikaa.
 
Ai nyvvai??!
Strumbali
28.01.2012 21:38:03 (muokattu 28.01.2012 21:43:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli viime elokuussa semmoinen kausi, että olkapää oli kipeänä. En pystynyt nostamaan kättä sivulla suoraan ja kaikki ylöspäin nostaminen sattui. Eli esim. uinti kroolaamalla tai rintaa oli mahdotonta. En tiedä mistä se tuli, mahdollisesti ruohonleikkurin repimisestä ojassa yhdellä kädellä, mutta korjaantui aikaa myöten.
 
Kyseessä oli kuitenkin ihan selkeä revähtymä tai vastaava. En käynyt lääkärissä, mutta ehkä olisi parempi hakea sieltä kautta selvitystä kipuun. Voihan soittoasennossasi olla jotain, joka jännittää olkapään ja se aiheuttaa kivun, joka pahenee tietysti koko ajan, jos soitat paljon.
 
Siis ketjun avaajalle vastasin.
 
Bobanan vaiva saa miettimään ettei kyse ole kapulan kautta käteen takaisin tulevasta iskusta. Liian tiukka ote ja lyönti menee ns. läpi ja käsi ottaa vastaan sen iskun. En toki väitä, että näin on. Enkä ole mikään neuvomaan.
 
Mähän sanoin, että sä sanoit.
markkuliini
29.01.2012 01:34:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Mulle on tullu sellanen v-mäinen "vika" että sormet puutuu molemmista käsistä hiukan rivakampaa soittaessa. Onkohan tää nyt sitten se rannekanava-hermo-tauti ja oli sillä joku hieno nimikin. Prkl. Ei kait soitot ala oleen tässä... On juilinut jo jonkin aikaa.
 
Voi se pinne olla jossain ylempänäkin. Mulla oli muutama vuosi sitten oikeassa kädessä puutumista ja ranteessa kipua soittaessa. . Fysiatri paikansikin ongelman
hermopinteiksi kaulan ja olkapään seuduille. Osasi lievittää mun oireet ja neuvoi miten hommasta pääsee eroon. No problem sen jälkeen.
Turha noita on itse yrittää ratkoa tai täällä. Mars ammattilaisella näyttämään! :)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
29.01.2012 05:18:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strumbali: Mulla oli viime elokuussa semmoinen kausi, että olkapää oli kipeänä. En pystynyt nostamaan kättä sivulla suoraan ja kaikki ylöspäin nostaminen sattui. Eli esim. uinti kroolaamalla tai rintaa oli mahdotonta. En tiedä mistä se tuli, mahdollisesti ruohonleikkurin repimisestä ojassa yhdellä kädellä, mutta korjaantui aikaa myöten. .
 
Mulla tuli intissä sama vika itelle, jatkuu vielä näinä päivinäkin satunnaisesti. Nostelin telamiinoja auton kyytiin, ja jossain kohtaa oikein tunsi kun joku paikka revähti..
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Vallu-Veke
29.01.2012 09:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Voi se pinne olla jossain ylempänäkin.
Turha noita on itse yrittää ratkoa tai täällä. Mars ammattilaisella näyttämään! :)

 
Tämähän se on, kun vaivat on jokaisella vähän omanlaiset.
Pahin vaiva itsellä on 5. ja 6. nikama niskassa tai niiden väli. Siitä menee hermot molempiin käsiin. Tämä väli on läjässä. Molemmat kädet puutuu välillä. Voimailu pitää ryhdin kondiksessa. Lihaksilla pidetään päätä suorempana. Ei ole muuta lääkettä ja sitten leikkaus, jos oikein pahaksi menee.
Ammattilaiselle vaan. Lääkäreihin olen aikalailla pettynyt näissä asioissa, kun oireita vaan parannellaan ja itse tauti jätetään oman onnen nojaan.
Täällä päin oli aika hyvä kiropraktikko, mutta on eläkkeellä jo. Vastaavat on
kait osteopaatteja? Onhan niitä. Kiropraktikon käynnit piti kustantaa täysin omasta pussista, mutta ainakin yks kerta niska tuli laakista kuntoon. Oli eri vaiva kuin tuo em. nikamaväli. Lääkärit otti röntgenkuvia ja antoivat myrkkyjä. Kiropraktikko kertoi samat vaivat ilman röntgeniä tunnustelemalla ja vääntelemällä. Sitten se teki jotain korjaavia liikkeitä. Sillä kertaa toimi laakista. Eihän näihin aina pure vääntelyt..
Lääkäriltä pitää saada kait lähete, jotta saa halvemmat hoidot. Sikäli lääkäriin ensin.
Jos vaivoja alkaa tulemaan, niin kannattaa alkaa keräämään niitä röntgenkuvia jemmaan. Pitää olla kymmenien vuosien näyttö, että ne on työperäisiä kulumia.
Milläpä sen muuten näyttää, kuin kymmeniä vuosia vanhoilla röntgenkuvilla. Niitä kun vertaa. Itse olen hukannnut osan. Ne on aina luonnollista ikääntymisen aiheuttamaa harmitonta kulumaa sitten jatkossa, jos ei voi itse todistaa asioita toisin. Sairauseläkkeelle ei mitään mahiksia. Viimeisimmän röntgenlääkärin lausunnon mukaan molemmat kädet on halvaantuneet. Rumpalointi kulkee kuitenkin paremmin kuin koskaan onneksi. Jos nyt elettäis 80-lukua, ennen edellistä lamaa olisin sairaseläkkeellä. Nykyään ei pääse, jos et voi todistaa itse olevasi sairas. Nykyään kaikki on ns. luonnollista vanhuuden tuomaa kulumaa.
 
Bobana
29.01.2012 19:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strumbali:
Bobanan vaiva saa miettimään ettei kyse ole kapulan kautta käteen takaisin tulevasta iskusta. Liian tiukka ote ja lyönti menee ns. läpi ja käsi ottaa vastaan sen iskun. En toki väitä, että näin on. Enkä ole mikään neuvomaan.

 
Liian tiukka ote ei kyllä ole. Olen tässä n. vuoden ajan pistänyt soittoni kokonaan uusiksi ja otteet myös.
Tänään oli rässi reenit ja kyllä tumput oli aivan turtana. Muutoin kyllä soittotyylin vaihto on onnistunut erittäin hyvin. Lähtee kipakkaakin soittoa silleen rennosti ja huimaa kehitystä on ollut havaittavissa jaksamisen suhteen.
 
Markkuliini taitaa olla jäljillä sillä itsekkin uumoilin tuota olkapää/niska aluetta. Ne ovat vaivanneet jonkin aikaa. Täytyy mennä tohtorin puheille.
 
Ai nyvvai??!
Strumbali
29.01.2012 21:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Liian tiukka ote ei kyllä ole. Olen tässä n. vuoden ajan pistänyt soittoni kokonaan uusiksi ja otteet myös. Tänään oli rässi reenit ja kyllä tumput oli aivan turtana. Muutoin kyllä soittotyylin vaihto on onnistunut erittäin hyvin. Lähtee kipakkaakin soittoa silleen rennosti ja huimaa kehitystä on ollut havaittavissa jaksamisen suhteen.
 
Hyvä hyvä, tsemppiä! Olenpa minäkin parit tunnit ottanut viime vuoden lopulla ja melkein naureskellut treenikämpällä ensimmäisen kuukauden jälkeen. Kaiken treenin olen tehnyt ihan muualla kuin treenikämpällä. Tuosta kertomastasi vain itselleni muistui, että joskus olen soittanut niin, että olen saanut kapulasta sormille ja se on aiheuttanut kaikenlaista ongelmaa. Joo, tsekkausta vaan kroppaa paremmin tuntevien kanssa.
 
Mähän sanoin, että sä sanoit.
OPJ1974
30.01.2012 08:53:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Liian tiukka ote ei kyllä ole. Olen tässä n. vuoden ajan pistänyt soittoni kokonaan uusiksi ja otteet myös.
Tänään oli rässi reenit ja kyllä tumput oli aivan turtana. Muutoin kyllä soittotyylin vaihto on onnistunut erittäin hyvin. Lähtee kipakkaakin soittoa silleen rennosti ja huimaa kehitystä on ollut havaittavissa jaksamisen suhteen.
 
Markkuliini taitaa olla jäljillä sillä itsekkin uumoilin tuota olkapää/niska aluetta. Ne ovat vaivanneet jonkin aikaa. Täytyy mennä tohtorin puheille.

 

 
www.akpunktio.net
 
Jos on mahkuja, käy ensin tuollaisessa hoidossa. Saatat ehkä jopa yllättyä.
markkuliini
30.01.2012 11:22:55 (muokattu 30.01.2012 11:23:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: www.akpunktio.net
 
Jos on mahkuja, käy ensin tuollaisessa hoidossa. Saatat ehkä jopa yllättyä.

 
Se mun fysiatri (Mehiläisessä kävin) hoiti mua nimenomaan akupunktiolla. :D Olin ensin että mitä ihmettä! Lekuri sanoi että ei se poista sitä ogelmaa mikä aiheuttaa jumin, mutta lievittää oireita. Ja niin lievittikin todella hyvin. En oo ainoa rumpali joka on saanut noista avun.
Hauska fiilis tuli siitä, ihan kuin olisi kevyessä päiväkännissä. ;)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Vallu-Veke
30.01.2012 15:47:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Se mun fysiatri (Mehiläisessä kävin) hoiti mua nimenomaan akupunktiolla. :D Olin ensin että mitä ihmettä! Lekuri sanoi että ei se poista sitä ogelmaa mikä aiheuttaa jumin, mutta lievittää oireita. Ja niin lievittikin todella hyvin. En oo ainoa rumpali joka on saanut noista avun.
Hauska fiilis tuli siitä, ihan kuin olisi kevyessä päiväkännissä. ;)

 
Mitä tuo hoito kustantaa about ja pitääkö käydä monta kertaa?
 
markkuliini
30.01.2012 15:57:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Mitä tuo hoito kustantaa about ja pitääkö käydä monta kertaa?
 
En muista paljonko maksoi. Ei se mahdottomia ollut. Ja sain vakuutukseen menemään osan. Lääkäri vielä kysyi että meneekö vakuutukseen, ja kun sanoin että juu, niin ei maininnut hoitokertomuksessa mitään akupunktiosta. :D Eivät kuulemma korvaa aku-hoitoja. Kerta auttoi jo mulle, mutta kävin kahdesti ihan mielenkiinnosta.
Ja siis lääkäri nimenomaan sanoi että akupunktio ei poista syytä, eli huonoa lihaskuntoa, epäergonomista työtä jne. Mutta sillä voi lievittää oireita.
Aloin kuitenkin tekemään lihashuoltoa tapauksen jälkeeneikä ongelma ole toistunut.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
tomboarmageddon
30.01.2012 21:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä on ollut aikaisemminkin juttua muistaakseen. Olkapäästä menee yleensä ekana kiertäjänkalvosin. Ihan yksinkertaisilla jumppaliikkeillä voi tuota hoitaa. Googlettaa ton ni löytyy monenlaisa liikkeitä ja vinkkejä. Toinen on se ,että käy säännöllisesti punttisalilla kerran kaks viikossa, niin vaivat vähenee ihmeellisesti. Tähän löytyy yleensä vaikka mitä tekosyitä. Viimeks kuulin kaverilta, ettei hän ole niin turhamainen ja egoisti, että viitsis rueta bodaamaan:) No kukin tekee miten hyvä tulee. Mulla on hävinny kaikki ihme selkä ja käsikolotukset enkä oo muuttunu arnoldin näkösekskään tippaakaan:) sitä salia kun voi harrastaa niin eri tavoin...
 
-Dr.DW-
30.01.2012 21:28:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Näistä on ollut aikaisemminkin juttua muistaakseen. Olkapäästä menee yleensä ekana kiertäjänkalvosin. Ihan yksinkertaisilla jumppaliikkeillä voi tuota hoitaa. Googlettaa ton ni löytyy monenlaisa liikkeitä ja vinkkejä. Toinen on se ,että käy säännöllisesti punttisalilla kerran kaks viikossa, niin vaivat vähenee ihmeellisesti. Tähän löytyy yleensä vaikka mitä tekosyitä. Viimeks kuulin kaverilta, ettei hän ole niin turhamainen ja egoisti, että viitsis rueta bodaamaan:) No kukin tekee miten hyvä tulee. Mulla on hävinny kaikki ihme selkä ja käsikolotukset enkä oo muuttunu arnoldin näkösekskään tippaakaan:) sitä salia kun voi harrastaa niin eri tavoin...
 
Salilla käynti tod. näk. tekis ihan pirun hyvää... Ei vaan kykene... Kai se on vaan henkistä.
...Ja kortti salille maksaa ihan penteleesti.
Läheppä sitä sitten näillä tuloilla semmosia menoja... Ja kun henkisen hyvinvoinninkin takia juodakin pitäis... Tarkoitan, kuka tämmöstä minulle sattunutta helvettiä maanpäällä, selvinpäin kestää...?
Heh.
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
tomboarmageddon
30.01.2012 21:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo maksaa niin paljon on toinen perusselitys:) Joka paikkakunnilta löytyy halpoja ja jopa ilmaisia saleja. Itse käyn tamperen näsihallilla. Kun maksaa bussikortilla on kertakäynnin hinta 1,20e! Tommoset perus voimailusalit on halpoja. Trendijumppasalit taas kalliita ja vieläpä aika turhia laitteita pullollaan...
 
-Dr.DW-
30.01.2012 22:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Tuo maksaa niin paljon on toinen perusselitys:) Joka paikkakunnilta löytyy halpoja ja jopa ilmaisia saleja. Itse käyn tamperen näsihallilla. Kun maksaa bussikortilla on kertakäynnin hinta 1,20e! Tommoset perus voimailusalit on halpoja. Trendijumppasalit taas kalliita ja vieläpä aika turhia laitteita pullollaan...
 
Vuan entäpä se jälkimmäinen=P
Miule olkapäähän antoi paikallisen keskussairaalan fysioterapeutti sellasia kuminauhoja, että niillä alottaa...
Kun ei saa kättä suoraksi ylös.
Sekin vaan tarvitsisi sellaisen motivaationpoikasen, mitkä on ollu tässä vähälle aikaa aika hakusessa.
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
tomboarmageddon
31.01.2012 08:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Vuan entäpä se jälkimmäinen=P
Miule olkapäähän antoi paikallisen keskussairaalan fysioterapeutti sellasia kuminauhoja, että niillä alottaa...
Kun ei saa kättä suoraksi ylös.
Sekin vaan tarvitsisi sellaisen motivaationpoikasen, mitkä on ollu tässä vähälle aikaa aika hakusessa.

Mä lupaan,että henkinenkin hyvinvointi paranee fyysisen myötä. Voihan sitä kotonakin tehdä jotain punnerruksia ja vatsoja jne. Sitten ei tuu enää niin paha olo bilettämisenkään jälkeen. Oon ittekkin remunnu joskus aika pilalle itteni. No mitä voin sanoa muutakuin, että siinä n100% varmasti toimiva lääke vaivoihisi.
 
markkuliini
31.01.2012 12:18:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Mä lupaan,että henkinenkin hyvinvointi paranee fyysisen myötä.
 
Erittäin hyvä pointti! Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, sanoivat koulussa. :)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Vallu-Veke
31.01.2012 12:50:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Erittäin hyvä pointti! Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, sanoivat koulussa. :)
 
Näin on. Kannattaa kuitenkin ekana käydä lekurissa. Liikunta ei ole välttämättä ihmelääke, ennen kun vika on tutkittu. Jos on noinkin paha tilanne, kuin keskustelun aloittajalla on.
Se voi olla vanhemmalla ihmisellä kuluma. Sitten se voi olla ylirasitus tai tulehdus. Väljyyttä, nivelside venähdys tai repeämä....
Tuli vaan mieleen, kun oma olkapää ilmoittaa olemassa olostaan juurikin liikuntasuoritusten aikana joskus. Liikunnan takia vaivat on tullutkin kyllä osittain.
Järkevästi vaihtelevaa liikuntaa, niin kyllä se auttaa kaikkeen. Puntti voi olla raakaa akuutissa vaiheessa ja pahentaa vaivoja?
Kahvakuulatkin tuntuu joskus aika repiviltä olkapäiden suhteen, samoin alaselän.
Heittelen niitä kuitenkin, kun toistaiseksi paikat kestää. Jos edellisenä päivänä on tehnyt kahvakuulatreenin, niin seuraavana päivänä olkapäät saattaa närkästyä ihan vaan hiihtämisestä. Olen ajatellut, että siinä tulee vaan liikaa rääkkiä putkeen nivelsiteille, tms.
Kaikilla on omat vaivat, niin eihän näihin yleislääkettä ole. Se voi olla aika tieteellistä se liikunta, jos sieltä löytyy oikein kunnon vikakin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «