Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä on hauskin biisi soittaa rummuilla?
1 2 3 4
Heissask
21.12.2011 22:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeppelinin Good Times Bad Times on mukava soittaa niitten tomisooloilujen ansiosta :)
 
If the blues was money I'd be the richest man in town. Now as I ain't rich, blues, please don't let me down
ÄM
22.12.2011 08:40:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeestaan mikä vaan humppa.
Silloinkun humppa kulkee parhaimmillaan, sen tunnistaa siitä, kun tulee, soiton lomassa, vilkuiltua bändikavereita ja katsekontaktin osuessa kaikkia rupeaa vähän naurattamaan. Ohessa saatetaan myös, soitannallisesti, hiukan hassutella, muttei liikaa. Hassuttelua tuetaan toki ilmein ja elein.
Se tunne on hienompi, kuin oikeastaan minkään, rumpalin kannalta, siistin biisin soittaminen.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
ferodoz
22.12.2011 09:08:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Oikeestaan mikä vaan humppa.
Silloinkun humppa kulkee parhaimmillaan, sen tunnistaa siitä, kun tulee, soiton lomassa, vilkuiltua bändikavereita ja katsekontaktin osuessa kaikkia rupeaa vähän naurattamaan. Ohessa saatetaan myös, soitannallisesti, hiukan hassutella, muttei liikaa. Hassuttelua tuetaan toki ilmein ja elein.
Se tunne on hienompi, kuin oikeastaan minkään, rumpalin kannalta, siistin biisin soittaminen.

 
Yleensä se myös näyttää kivalta kun bändillä on hauskaa, tämä usein jää monelta ammattimuusikolta tajuamatta. Paras esimerkki minkä nyt yhtäkkiä tiedän on Yö. Kaikki näyttää siltä että ei kiinnostaisi yhtään, ja mikään ei oo kivaa. Ja sitte kiukutellaan monitorimiksaajalle.
 
"Mikä komppi?" "Ihan peruskomppi vain.." "Ooooke! Yyyyy, kaaaaa, yy, kaa, rek-tum taka-tum..."
ÄM
22.12.2011 10:01:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Yleensä se myös näyttää kivalta kun bändillä on hauskaa, tämä usein jää monelta ammattimuusikolta tajuamatta. Paras esimerkki minkä nyt yhtäkkiä tiedän on Yö. Kaikki näyttää siltä että ei kiinnostaisi yhtään, ja mikään ei oo kivaa. Ja sitte kiukutellaan monitorimiksaajalle.
 
Mä uskon, että tän humppa-ilmiön allekirjoittaa moni kivenkovakin humppa-jyrä; vaikka kuinka olis naama muuten norsun vitulla, niin humppa saattaa vielä ajoittain kirvoittaa hymyn naamalle.
 
Mutta joo, se on tärkeää, miltä se soitto myös näyttää, keikalla siis.
Itse en ole amma, mutta on noita vuosia ja keikkoja takana näin viikonloppusoittajanakin. Mä oon aina yrittäny säilyttää semmosen asenteen koko hommaan, että hauskaa pitää lavalla olla ja kyllä se sit automaattisesti näkyykin.
Vaikeempi se niin päin on, että ei oo hauskaa ja kuitenkin pitäis yrittää näyttää siltä.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
miguli
22.12.2011 13:41:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Led Zeppeliinin Immigrant song
 
secretsleaze
26.12.2011 14:18:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rautalankaversiona All quiet on the mercey front on hauska rallatus :) yleensä omissa harkoissa sillä lähtee.
 
Duro
29.12.2011 11:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskoja biisejä on niin paljon, mut joku YUP:n Minä Olen Myyrä tai ylipäätään mikä tahansa Toppatakkilevyn biisi. Tai vanhempi YUP ylipäätään.
 
Myös Maidenin Invaders on äärihauska kaahailu :)
 
öggöbö.
joku muu sikko
29.12.2011 12:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Hauskoja biisejä on niin paljon, mut joku YUP:n Minä Olen Myyrä tai ylipäätään mikä tahansa Toppatakkilevyn biisi. Tai vanhempi YUP ylipäätään.
 
Myös Maidenin Invaders on äärihauska kaahailu :)

 
Tuo biisi tuli korviin kun viimeksi soittelin luurit päässä. Tuttu biisi tietenkin mutta en ollut koskaan sitä soittanut. Hekottelin suorastaan ääneen siinä soittaessani että onpas varmaan ollut hauskaa tuota tehdessä. Ihan hauska naputteluharjoitus oli myös se levyn seuraava eli Murders in a Rue Morque.
 
Kivaa ostella soittimia.
Duro
29.12.2011 14:21:33 (muokattu 29.12.2011 14:30:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Ihan hauska naputteluharjoitus oli myös se levyn seuraava eli Murders in a Rue Morque.
 
Taitaa olla sulla joku kokoelmalevy, koska Invaders on Number of the Beastilla ja Murders taas Killerssillä. Mut joo, on sekin.
 
öggöbö.
Anonymous-jazz
29.12.2011 15:04:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Oikeestaan mikä vaan humppa.
Silloinkun humppa kulkee parhaimmillaan, sen tunnistaa siitä, kun tulee, soiton lomassa, vilkuiltua bändikavereita ja katsekontaktin osuessa kaikkia rupeaa vähän naurattamaan. Ohessa saatetaan myös, soitannallisesti, hiukan hassutella, muttei liikaa. Hassuttelua tuetaan toki ilmein ja elein.
Se tunne on hienompi, kuin oikeastaan minkään, rumpalin kannalta, siistin biisin soittaminen.

 
Tää on kyllä totta :)
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
joku muu sikko
30.12.2011 15:46:24 (muokattu 30.12.2011 15:46:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Taitaa olla sulla joku kokoelmalevy, koska Invaders on Number of the Beastilla ja Murders taas Killerssillä. Mut joo, on sekin.
 
eiku joo sekoitin ides of marchiin
 
Kivaa ostella soittimia.
Cepe
30.12.2011 17:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Camel - Lies :)
 
Tosi helppo soittaa, minä kun oon vielä aika alottelija rumpujen takana. Ihan siis peruskompilla menee.
 
iltaa iltaa.
Tama-x-
07.01.2012 12:09:34 (muokattu 07.01.2012 12:28:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on Avenged sevenfold-Nightmare, Mastodon-Black tongue ja winds of plague-chest and horns siinä on hyvä kipale, paikat lämpiää.
 
jazzmies
07.01.2012 21:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

All the Things You Are. Jos sattuu hyvät soittajat ja lentokeli, niin siinä voi oikeasti toteuttaa itseään.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
kincy
08.01.2012 17:48:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tama-x-: Mastodon-Black tongue
 
Tuosta tuli mieleen, että Blood And Thunder on erikiva soittaa. Ollaan sitä bändin kanssa coveroitukin.
 
wendepic
22.01.2012 22:53:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omakohtaisesti John Petruccin Glasgow Kiss.
Tykkään tosta doubleparadiddle muunnelmasta joka kertseissä on^^
 
Laakstr
23.01.2012 16:12:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kiva :) Siinä on vaan jotenkin poljento sellanen et sopii meitsille
http://www.youtube.com/watch?v=0x4mDlCKfKI
 
Toinen jota tulee soiteltua paljon:
http://www.youtube.com/watch?v=9Ig-rgeXpF8
 
Tän pyrin soittamaan AINA tismalleen kuin nuoteissa kirjoitettuna, jotenkin tämä on vaan kokonaisuudessaan niin loistava biisi et en halua ottaa vapauksia tai oikoa tässä...
 
lrz
23.01.2012 19:02:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laakstr:
Toinen jota tulee soiteltua paljon:
http://www.youtube.com/watch?v=9Ig-rgeXpF8
 
Tän pyrin soittamaan AINA tismalleen kuin nuoteissa kirjoitettuna, jotenkin tämä on vaan kokonaisuudessaan niin loistava biisi et en halua ottaa vapauksia tai oikoa tässä...

 
Näin on. Pikkasen harmitti joskus vuosia sitten kun Miri Miettinen soitti telkkarissa jossain anttihyvärispötpyrissä tuohon haitsulla pelkkää kasia. Nih. Kuin voi?
 
Tracer
23.01.2012 20:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedä hauskimmasta, mutta tämän kanssa on kiva touhuta: http://www.youtube.com/watch?v=ZwKjhsvHY7w&feature=related
 
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Tankero
23.01.2012 22:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Mä uskon, että tän humppa-ilmiön allekirjoittaa moni kivenkovakin humppa-jyrä; vaikka kuinka olis naama muuten norsun vitulla, niin humppa saattaa vielä ajoittain kirvoittaa hymyn naamalle.
 
Mutta joo, se on tärkeää, miltä se soitto myös näyttää, keikalla siis.
Itse en ole amma, mutta on noita vuosia ja keikkoja takana näin viikonloppusoittajanakin. Mä oon aina yrittäny säilyttää semmosen asenteen koko hommaan, että hauskaa pitää lavalla olla ja kyllä se sit automaattisesti näkyykin.
Vaikeempi se niin päin on, että ei oo hauskaa ja kuitenkin pitäis yrittää näyttää siltä.

 
Ainakin minä allekirjoitan.
 
Humppajyrä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «