Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittaminen flunssassa
1
griip
10.11.2011 16:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on? Mä oon nyt ollut syyskuun puolivälistä asti on-off -flussassa, kolmas antibioottikuuri menossa atm. Eli välistä on joutunut jättämään aika monet bänditreenit ja omatoimiset treenaukset. Nää on tietysti yksilöllisiä juttuja, mutta mietinpä vaan että milloin te yleensä kelaatte olevanne "tarpeeksi" terveitä soittamaan, jos on jotain tautia ollut? Mul on jatkunut tää niin pitkään et en enää muista miltä tuntuu olla täysin flunssaton.. mut tietty perus kuume-kurkkukipu-päänsärky-yskä on niitä varoittavia mittareita, enkä niitä omaavana yleensä soita. Toisaalta kerran oli jopa normaalia paremmat treenit omalta osaltani kun soittelin hiukan ylilämpöisenä, pää tuntui kevyeltä ja soitin rennosti mutta tarkasti eikä turhat ajatukset vaivanneet päätä :D
 
Disclaimer: tyylilajina ei siis 240bpm dödis vaan hitaahko leijaileva (post)rokki
 
Lieto Pst
10.11.2011 17:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tulee vedettyä päivittäinen reeniräpellys kipeenäkin jos vaan on edes sen verran terve että istuminen luonnistuu. Tosin tuosta lunssasta kannattais terveen ihmisen jo olla vähän kelois meinaan ei tunnu mun mielestä kovin normaalilta olla miltein 2 kuukautta sairaana ;o antibioottei ei kantsi välttämättä syyvä muuta kun pakon edessä koska tunnetustihan ihminen tulee resistentiks ennenpitkää
 
ferodoz
10.11.2011 18:16:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksaajat tykkää jos rumpali on flunssassa/kipeänä. Yleensä tulee lyötyä paljon hiljempaa jos on kipeä.
 
Handmade in Finland. #348
Strumbali
10.11.2011 21:26:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän pari tuntia päivässä pölyisessä ja homeisessa kellaritreenikämpässä pitää flunssan loitolla. ; ) sarkasmia sarkasmia.
 
Mähän sanoin, että sä sanoit.
AP
10.11.2011 22:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lieto Pst: Itse tulee vedettyä päivittäinen reeniräpellys kipeenäkin jos vaan on edes sen verran terve että istuminen luonnistuu. Tosin tuosta lunssasta kannattais terveen ihmisen jo olla vähän kelois meinaan ei tunnu mun mielestä kovin normaalilta olla miltein 2 kuukautta sairaana ;o antibioottei ei kantsi välttämättä syyvä muuta kun pakon edessä koska tunnetustihan ihminen tulee resistentiks ennenpitkää
 
Juuei. Mutta ei sais flunssassa muutenkaan urheilla ja kyllä tuo soittelukin kohtalaista treeniä vastaa, joten itse olisin aika varovainen ettei tule ehkä pahaakin jälkitautia.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
tomboarmageddon
11.11.2011 13:11:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain syystä findrexin ja eukalyptus makusena auttaa parhaiten pari kolme tuntia ,että saa keikan vedettyä. Esim panadol hot ei auta juurikaan, eikä muutkaan reseptittömät lääkkeet.
Kumma juttu. Viimeks laulajalle tyrkytin,kun oli aivan resuna kurkku ja niin vain sai vedettyä ihan kunnialla keikan. Ei oo mainos tää kuitenkaan.
Joku tunti/puoli ennen keikkaa 2ps kuumaan veteen ja muutaman tunnin jaksaa heilua.
 
Lieto Pst
11.11.2011 13:31:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: Juuei. Mutta ei sais flunssassa muutenkaan urheilla ja kyllä tuo soittelukin kohtalaista treeniä vastaa, joten itse olisin aika varovainen ettei tule ehkä pahaakin jälkitautia.
 
Näinhän se menee, ei no kyl itel tietty hoidan tilanteen vakavuuden mukasesti. Jos tosiaan on niin kipee että istuminenkin on tuskaista ja kurjaa niin en mä sit välttämättä sen kummemmin soita. Mut *kops on w00d* meikäläisel aika harvoin tulee mitään helkatin rankkoi sairastumisia ja yleensä ne menee ohi myös aika nopeesti ku en syö käytännössä koskaan laisinkaan minkäänlaisia lääkkeitä (niin ne väittää et parantuu nopeemmin ilman lääkkeitä ja liekkö sit placeboa mutta siltä minustkin on tuntunnA). Kovas kuumees (38,5 ->) en lähtis riehummaa
 
toyhto
11.11.2011 23:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bänditreeneistä on aika ikävä jäädä pois, kyllä mä niihin koetan mennä pikkuflunssissa ja vaikka ois hieman lämpöäkin, jos vaan on sellainen olo että jaksaa soittaa eikä tipahda penkiltä. Mutta oon kyllä sitä mieltä että omasta treenistä voi lievästikin kipeänä joustaa ilman suurempia tunnontuskia. Vuotava nenä nyt ei estä menemästä treenaamaan mutta jos kuumemittari alkaa näyttää yhtään ylimittaisia lukemia, ei siitä treenaamisestakaan välttämättä kauheasti hyötyä tunnu olevan. Ja semmoistahan joskus myös kuulee, että kipeänä pitäisi levätä jotta se menisi ohikin.
 
ÄM
11.11.2011 23:38:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tullu keikkoja vedettyä, aika pahassakin jamassa.
Hölmöä ehkä, mutta jotenkin stressittömämpää on ollu mennä vaan vetämään, kuin ruvetä järkkäämään tuuraajaa ja muita asioita, joita pois jäänti aiheuttaa.
 
Silloin se tietty menee niin, että autoon vaan, lämmöt täysillä ja muut roudaa.
Kerran oli keikalla rumpusetin takana patja, johon rojahdin aina setin jälkeen, verhot kiinni ja nukkumaan. Makoilin siinä purkamisen ja pois roudauksenkin ajan. Eiks se oo vähän sama, kuin sairasvuoteelta paskalle meno; sängystä ylös, istuma-asentoon ja 45 minuutin rutistus.
 
Kai se pitäis vaan oppia ottamaan iisimmin.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
TAMAS
22.11.2011 11:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu iisisti soitella jos soittelee flunssaisena. Tosin tuossa jokunen keikka sitten soitin aivan jäätävässä flunssassa keikan ja ennen keikkaa tuntu, että ei tule kyllä keniaakaan koko hommasta. Mut kun keikka alko niin jännästi hävis koko helevetin tauti pois eikä siitä sen enempää. Keikkakin meni ihan niinkun ennen. Seuraavana päivänä ei enää nokka vuotanu. Joten mietinkin, että voiko rokkenroll pelastaa?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «