Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Haetaan komppia: Ihana valo (sinä olet aurinko)
1
doremi
09.04.2011 10:13:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perusbiittiä takovana musamaikkana olen koettanut haeskella komppia tähän Samuli Edelmanin laulamaan biisiin. Jotenkin ei onnistu.
Mikähän se olisi?
 
-Dr.DW-
09.04.2011 11:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, eikös se tämä ollut se viimeinen biisi, joka soi Estonian yökerhossa?
"...Ihana valo, onko portit jo auki..."
 
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
hollmi-5
09.04.2011 15:05:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doremi: Perusbiittiä takovana musamaikkana olen koettanut haeskella komppia tähän Samuli Edelmanin laulamaan biisiin. Jotenkin ei onnistu.
Mikähän se olisi?

 
Peruskomppia kun koristellaan kakkosen toisen iskun jälkeen tulevalla 1/16 virveli lyönnillä, niin sillä jo ihan uskottavasti soittelee tuon biisin. On siinä toki muitakin siellä täällä, mutta näin sen selittäisin vaikkapa oppilaalle, jonka pitäisi saada sopiva fiilis tähän biisiin, mutta e itse sitä löydä/osaa.
 
Laske:
 
yk-si, KAK-si-I, kol-me, NEL-jä (virvelin iskut isolla)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
doremi
09.04.2011 15:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Peruskomppia kun koristellaan kakkosen toisen iskun jälkeen tulevalla 1/16 virveli lyönnillä, niin sillä jo ihan uskottavasti soittelee tuon biisin. On siinä toki muitakin siellä täällä, mutta näin sen selittäisin vaikkapa oppilaalle, jonka pitäisi saada sopiva fiilis tähän biisiin, mutta e itse sitä löydä/osaa.
 
Laske:
 
yk-si, KAK-si-I, kol-me, NEL-jä (virvelin iskut isolla)

 
Kiitos. Pianistikitaristina jopa odotan, että pääsen testailemaan duunissa.
 
Niq
09.04.2011 16:36:50 (muokattu 09.04.2011 16:37:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5:
yk-si, KAK-si-I, kol-me, NEL-jä (virvelin iskut isolla)

 
Mä en tuota kuuntelematta tajunnut, olisin mölissyt ehkä jotenkin näin niin aukeaa se rytmiikka tosi helposti:
 
"yk - si - kak -sipa - yk - si - kak - si"
 
dumbass
09.04.2011 23:54:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Peruskomppia kun koristellaan kakkosen toisen iskun jälkeen tulevalla 1/16 virveli lyönnillä, niin sillä jo ihan uskottavasti soittelee tuon biisin. On siinä toki muitakin siellä täällä, mutta näin sen selittäisin vaikkapa oppilaalle, jonka pitäisi saada sopiva fiilis tähän biisiin, mutta e itse sitä löydä/osaa.
 
Laske:
 
yk-si, KAK-si-I, kol-me, NEL-jä (virvelin iskut isolla)

 
Myös ykkösen viimeiselle kuudestoistaosalle ja kolmosen synkoopille tulevat bassariniskut ovat oleellisia. Ja haitsu-rumpuun tasainen kasi
 
sahkuifk
10.04.2011 20:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin biisin ja onpas aika gruuvaava juttu, kyllä.
 
Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta.
markkuliini
10.04.2011 20:48:49 (muokattu 10.04.2011 20:50:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä olennaista tuossa on 16-osien fraseeraus. Ne eivät ole ihan täysin 3-muunteisia (shufflea). Vaan ne ovat jossain tasaisten ja 3-muunteisten välimaastossa, kuitenkin aika lähellä jälkimmäisiä. Tuosta tamburiiniloopista saa hyvin kiinni miten kaikki 16-osat (eli 8-osien väleihin tulevat esim. haamunuotit) tuossa biisissä soitetaan.
 
Edit: Tässäkään ei ole tärkeintä se mitä soittaa, vaan se miten soittaa. ;)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
10.04.2011 21:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mun mielestä olennaista tuossa on 16-osien fraseeraus. Ne eivät ole ihan täysin 3-muunteisia (shufflea). Vaan ne ovat jossain tasaisten ja 3-muunteisten välimaastossa, kuitenkin aika lähellä jälkimmäisiä. Tuosta tamburiiniloopista saa hyvin kiinni miten kaikki 16-osat (eli 8-osien väleihin tulevat esim. haamunuotit) tuossa biisissä soitetaan.
 
Edit: Tässäkään ei ole tärkeintä se mitä soittaa, vaan se miten soittaa. ;)

 
Rumpali tässä (Kuoppamäki) on ihan loistava, joten vaikeuksia on tiedossa, jos ei ole oikeasti hyvä rumpali tätä tulkitsemassa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
kimizu
12.04.2011 09:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Edit: Tässäkään ei ole tärkeintä se mitä soittaa, vaan se miten soittaa. ;)
 
Juuri näin, oikea fiilis ja groovi on tärkeämpää kuin alkuperäisen yksi-yhteen kopsaaminen.
 
Kyllähän tuo Kuoppiksen komppi on aika funkkia, ainakin mun korvaan. Vertailun vuoksi kuunnelkaa vaikka Parliamentin "Give Up The Funk". Samoilla linjoilla tässä mennään...
 
http://youtu.be/UypeE3zTwBs
 
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
Speedy
12.04.2011 15:42:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Rumpali tässä (Kuoppamäki)
 
Niinkö? Mielenkiintosen kuuloset haikat tuossa, ja huomiona myös ettei ole yhtään tomi-filliä..=)
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
kokokeho
30.05.2011 21:15:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Niinkö? Mielenkiintosen kuuloset haikat tuossa, ja huomiona myös ettei ole yhtään tomi-filliä..=)
 
Todellakaan ei ole elävää soundia ehkä korkeintaan midi rummutettu taikka trigattu ja sen jälkeen editoitu.
 
Biitistä tuli hieman mieleen tämä biisi myöskin 90 luvun alusta:
 
EMF - Unbelievable
http://www.youtube.com/watch?v=waacof2saZw
 
----- KOKOKEHO http://soundcloud.com/kokokeho
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «