Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpusoolokilpailu 2011
1 2 3 4 5 6 7 8
Epämuusikko
15.11.2011 18:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mukis: Tosi yliarvostettua mun mielestä. Kukaan ei uskalla soittaa enää fiiliksellä, kun rumpalin pitää pitää metronomitempo aina ja iänkaikkisesti.
 
No niin no. Eipä nuo kaksi asiaa oo tähänkään asti sulkeneet toisiaan pois. Eri asia jos ei taitu (hep!)
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Deino
15.11.2011 18:37:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mukis: Tosi yliarvostettua mun mielestä. Kukaan ei uskalla soittaa enää fiiliksellä, kun rumpalin pitää pitää metronomitempo aina ja iänkaikkisesti.
 
Samaa mieltä. Mutta sen taimin pitää olla kunnossa, ennenkun alkaa soittamaan "fiiliksellä".
 
EJ84
15.11.2011 21:19:42 (muokattu 15.11.2011 21:22:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: No niin no. Eipä nuo kaksi asiaa oo tähänkään asti sulkeneet toisiaan pois. Eri asia jos ei taitu (hep!)
 
Ja pätee munsta muihinkin instrumenttiloihin... Lisättäköön vielä että ei vielä taitu allekirjoittaneella. Aiheeseen palatakseni todettakoon että erittäin mukavasti erilaisia videoita mukana kisassa. Jänskättää jo hieman että kuka korjaa voiton tänä vuonna. Hyvä kaikki osallistujat!
 
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
mukis
15.11.2011 22:32:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deino: Samaa mieltä. Mutta sen taimin pitää olla kunnossa, ennenkun alkaa soittamaan "fiiliksellä".
 
Samaa mieltä. Mutta, monesti se klikki vaan tuntuu hirttävän kiinni. Tokihan vika ei ole pelkästään rumpaleiden, vaan laajemmin bändien, säveltäjien ja tuottajien.
 
Ps. Sun soolon alku oli jäätävän hieno! Tuollaista lisää, ja muutakin nykivää keskustelua tuntemattoman kanssa!
 
ferodoz
16.11.2011 06:48:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mukis: Samaa mieltä. Mutta, monesti se klikki vaan tuntuu hirttävän kiinni. Tokihan vika ei ole pelkästään rumpaleiden, vaan laajemmin bändien, säveltäjien ja tuottajien.
 
Ps. Sun soolon alku oli jäätävän hieno! Tuollaista lisää, ja muutakin nykivää keskustelua tuntemattoman kanssa!

 
Säveltäjän ja tuottajan vika jos rumpali ei pysy timessa? :D
 
Handmade in Finland. #348
mukis
16.11.2011 08:50:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Säveltäjän ja tuottajan vika jos rumpali ei pysy timessa? :D
 
Just. Ja, jos tuottaja käskee, tai bändi muuten vaan on sitä mieltä, että klikkiin pitää vetää, vaikkei se ihan yhtä hyvin toimiskaan, kuin pieni kiri ja huili siellä täällä, niin sehän on sitten siinä.
 
Epämuusikko
16.11.2011 10:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mukis: Just. Ja, jos tuottaja käskee, tai bändi muuten vaan on sitä mieltä, että klikkiin pitää vetää, vaikkei se ihan yhtä hyvin toimiskaan, kuin pieni kiri ja huili siellä täällä, niin sehän on sitten siinä.
 
Ne huilit tappaa talossa ja puutarhassa. Mutta mielummin miten vaan.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ferodoz
16.11.2011 19:03:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mukis: Just. Ja, jos tuottaja käskee, tai bändi muuten vaan on sitä mieltä, että klikkiin pitää vetää, vaikkei se ihan yhtä hyvin toimiskaan, kuin pieni kiri ja huili siellä täällä, niin sehän on sitten siinä.
 
Ookkei. Ei lisättävää, pitääpä käydä meidän biisintekijälle kertomas että se on sen vika että mä oon huono rumpali.
 
Handmade in Finland. #348
jazzmies
16.11.2011 20:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deino: Samaa mieltä. Mutta sen taimin pitää olla kunnossa, ennenkun alkaa soittamaan "fiiliksellä".
 
Ei se kyllä näinkään mene. Fiilis, siis tunneilmaisu, tulee aina ensimmäisenä. Tunneilmaisu on juuri se ydin, mikä on vaikeinta oppia. Tekniikka, taimi, kyky gruuvata, tyylitaju jne. ovat sitten jo paljon helpompia oppia musiikillisen kasvamisen myötä. Pohjimmiltaan on kysymys siitä, että kaverilla on palava halu ilmaista itseään. Joskus sillä ei ole kysyntää yhtään soitto- tai kuulijarintamalla, mikä sekin on cool, sillä tärkeintä musiikissa on aina tekijän riippuvuus tekemisestä. Kypsyessään saattaa pikku hiljaa bändikin syntyä ja jopa se ensimmäinen fanittaja. Sitten ollaan ilmaisussa jo lähestytty muusikkouden ydintä - esittäjän ja vastaanottajan suhdetta. Ja tällähän Kasperilla on sitä. Ja tekniikkakin on ihan jees, koska rummuista lähtee kelpo, vahva ääni, ja soittaja ei irvistele.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Deino
16.11.2011 21:09:25 (muokattu 16.11.2011 21:22:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Ei se kyllä näinkään mene. Fiilis, siis tunneilmaisu, tulee aina ensimmäisenä.
 
Totta. Pointti ehkä oli lähinnä, että jonkunlainen time-käsitys pitää olla, että se fiiliksellä soittaminen kuulostaisi kuulijoistakin hyvältä (näin taisit tosin jo sanoa). Toi Kasperin pätkä on siis mun mielestä kova veto, niinkuin se viime vuoden eräs nuori kaveri, joka pisti kanssa fiiliksellä menemään. Kasperin pätkä pesee musta kaikki noi "aikuisten" oppikirjan mukaan vedetyt pätkät helposti (ja ton mun paskan vedon), vaikka se kapulaote ei olekaan täydellinen.
 
E: YouTube kommenteissa "rumpaliksi vielä matkaa"... I disagree. Se oppikirjan mukaan "oikein" soittaminen ja kliseisten opistolickien vetäminen on bullshittiä, toi on rummutusta.
 
VeKrio
16.11.2011 21:10:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kuuntelin ton Kasperin soolon toista kertaa. Jos jätkä on neljä tuntia ennen kilpailun loppumista hokannut että pitäis osallistua ja päättänyt, että voisko joku kuvata, ja vetää hatusta niin huhhuh.
 
Jos toi ei o kolmen sakissa niin mä teen protestin.
 
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
passe
16.11.2011 22:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: ...soittaja ei irvistele.
 
Väärin, iso G irvistelee. Irvistely on siis hyvä juttu! Lahnaposket älköön vaivautuko.
 
Hyvä Deino, anarkiaa ja asennetta!
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
hollmi-5
17.11.2011 00:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deino: Totta. Pointti ehkä oli lähinnä, että jonkunlainen time-käsitys pitää olla, että se fiiliksellä soittaminen kuulostaisi kuulijoistakin hyvältä (näin taisit tosin jo sanoa). Toi Kasperin pätkä on siis mun mielestä kova veto, niinkuin se viime vuoden eräs nuori kaveri, joka pisti kanssa fiiliksellä menemään. Kasperin pätkä pesee musta kaikki noi "aikuisten" oppikirjan mukaan vedetyt pätkät helposti (ja ton mun paskan vedon), vaikka se kapulaote ei olekaan täydellinen.
 
E: YouTube kommenteissa "rumpaliksi vielä matkaa"... I disagree. Se oppikirjan mukaan "oikein" soittaminen ja kliseisten opistolickien vetäminen on bullshittiä, toi on rummutusta.

 
Eli eiköhän lakkauteta (rumpujen) soiton opetus ja oppikirjat ihan turhanpäiväisenä paskana, kun luomumeiniki on se ainoa, jolla kasvaa oikeita rumpaleita...
 
Meillä on kaikilla rumpaliksi vielä matkaa ;) Sinulla, minulla... Siis kaikilla. Kasperilla on hemmetin monta juttua, jotka kuntoon laittamalla rummutus olisi vielä maukkaampaa. Tai oikeastaan vasta sitten toimivaa. Olikohan tämä se sama jannu, jonka videoita isä tyrkytti arvosteltavaksi tänne ja kaikki neuvoivat poikaa opettajalle?
 
Esiintyminen on hallussa siitä plussaa, mutta onko joku oikeasti sitä mieltä, että tämä olisi aikuisen soittamana hyvää rumpumusaa? Minä en.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
17.11.2011 02:32:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh! Olipa urakka kuunnella 80 sooloa ja laittaa vielä jonkilaiseen järjestykseen. Ei ihan yhdeltä istumalta mennyt. :)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
jazzmies
17.11.2011 09:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Eli eiköhän lakkauteta (rumpujen) soiton opetus ja oppikirjat ihan turhanpäiväisenä paskana, kun luomumeiniki on se ainoa, jolla kasvaa oikeita rumpaleita...
 
Meillä on kaikilla rumpaliksi vielä matkaa ;) Sinulla, minulla... Siis kaikilla. Kasperilla on hemmetin monta juttua, jotka kuntoon laittamalla rummutus olisi vielä maukkaampaa. Tai oikeastaan vasta sitten toimivaa. Olikohan tämä se sama jannu, jonka videoita isä tyrkytti arvosteltavaksi tänne ja kaikki neuvoivat poikaa opettajalle?
 
Esiintyminen on hallussa siitä plussaa, mutta onko joku oikeasti sitä mieltä, että tämä olisi aikuisen soittamana hyvää rumpumusaa? Minä en.

 
Luomu on kaiken A&O. Luontainen lahjakkuus ja luovuus kun löytyy, niin niillä isännillä mennään pitkälle. Sitten tulevat tekniikat ja systeemit rengiksi, ja siksi järjestetään opetusta ja oppikirjoja kirjoitetaan.
 
Aikuisten soittamana tämä pätkä olisi myös ihan asiallinen, ja soittorutiinin ja -tatsin kehittyessa aikuiseksi kasvaneena tämä olisi tosi yhä hyvää rumpumusiikkia. Kasperin musikaalisuus pursuaa läpi muotorakenteen, rytmiaiheiden toistamisen ja kehittelyn, kompin ja tiluttamisen vuorottelun sekä kliimaksihakuisuuden myötä. Näin se musiikki menee ja tämän takia siitä pidetään tässä keskustelussa, ainakin osittain, otaksuisin,
 
Open thumb -tekniikka on ihan jees, sillä liiallinen puristaminen kapulan keskivaiheilla on tappava kapulan omaa sointia ja näin ollen heikentävä äänenlaatua. Ja saahan Kasperi kaivettua hyvän äänen esiin rummuistansa ja symbaaleistansa. Mitä rennompi grippi on peukalon ja etusormen välissä, niin sitä parempi rytmimusiikkirumpali.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
OPJ1974
17.11.2011 09:55:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Huh! Olipa urakka kuunnella 80 sooloa ja laittaa vielä jonkilaiseen järjestykseen. Ei ihan yhdeltä istumalta mennyt. :)
 
Jyvät erottuivat jo akanoista? On siellä kyllä useampikin hieno juttu joukossa.
dumbass
17.11.2011 10:01:08 (muokattu 17.11.2011 10:03:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Huh! Olipa urakka kuunnella 80 sooloa ja laittaa vielä jonkilaiseen järjestykseen. Ei ihan yhdeltä istumalta mennyt. :)
 
Itse aloin luonnostella tossa viidenkympin kohalla ja kylläpä vain muuttui aikalailla lopulta.. Sen verran täytyy sanoa että huomattavasti kovempi taso tänä vuonna, tullut kyllä kuunneltua monia videoita ihan huvikseenkin uudestaan. Tästä vois konseptinsa "helppouden" vuoksi tulla hyväntuulinen jokavuotinen rumpaleita yhdistävä tapahtuma, jossa ei vain kilpailla, vaan saadaan myös mahis vähän kyylätä että mitä muut on treenaillu ja saada ai toi soittaa samaa juttua ku mä mut kuulostaa silti ihan eriltä-tyyppisiä välähdyksiä. keep it up.
 
VeKrio
17.11.2011 13:00:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dumbass: Itse aloin luonnostella tossa viidenkympin kohalla ja kylläpä vain muuttui aikalailla lopulta.. Sen verran täytyy sanoa että huomattavasti kovempi taso tänä vuonna, tullut kyllä kuunneltua monia videoita ihan huvikseenkin uudestaan. Tästä vois konseptinsa "helppouden" vuoksi tulla hyväntuulinen jokavuotinen rumpaleita yhdistävä tapahtuma, jossa ei vain kilpailla, vaan saadaan myös mahis vähän kyylätä että mitä muut on treenaillu ja saada ai toi soittaa samaa juttua ku mä mut kuulostaa silti ihan eriltä-tyyppisiä välähdyksiä. keep it up.
 
Juuri näin. Tää kilpailu on tosi loistava rumpumusiikkikulttuuriteko.
 
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
AP
21.11.2011 09:52:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieno: No ei varmaan monelta muultakaan..
 
Vaikea, tosi vaikee, yber vaikee. Vai miten se luokitus ny menee..
 
Mutta itse suoritus siis mun mieleen..

 
Ja vielä bonusharmitus siitä, että suoritus näyttää jokseenkin vaivattomalta.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
balbex
21.11.2011 13:50:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pisteet laskettu ja finalistit julkaistaan sivuilla illalla. Ehkä myöhäänkin, mutta tämän vuorokauden puolella kuitenkin. Tää ei oo mitään jännityksen ylläpitoa vaan ihan käytännön syytä, kun kaikki tekijät olemme päiväduuneissa. rrllrrllrrllrrllrrllrrllrrllrrllrrll...> voimistuen iltaa kohti.
 
www.balbex.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «