Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hihat eli oikee käsi temppuilee
1
burdon
18.01.2011 20:41:26 (muokattu 18.01.2011 20:42:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsinki nopeis biiseis, tuntuu kuin käsi turpois, verisuonet pullistuu tosi näkyville ja tuntuu kipua (lievästä keskivahvaan) ja käsi vaa alkaa bugittaa, ei vie iskuja perille jne. Tää on täl hetkel mun heikoin lenkki rumpalina ja pelottaa et tuleeko bändist pitkäl tähtäimel mitää jos tätä kättä ei saa kuosiin. Oon yrittäny treenata kättä kute myös lepuuttaa pitämällä taukoo soitost mut aina vaa käy samat ku tarpeeks nopeeta matskuu vetää biisin tai pari.
 
Voiko tälle vaivalle mitää? Vai pitääkö mun jättää punk rockit muille ja pysyä hitaissa biiseissä :/
 
4-track 4 life !
moderndrummer88
18.01.2011 20:45:37 (muokattu 19.01.2011 00:35:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=79456 sieltäpä...
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
kimizu
19.01.2011 00:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=aoyoBUoy6UI sieltäpä...
 
Etkös sä md88 opiskellut rummunsoiton opettajaksi?? Aika erikoinen heitto ihan asialliseen tekniikkaongelma kysymykseen... sääliksi käy mahdollisia oppilaitasi =/
 
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
-Dr.DW-
19.01.2011 00:12:19 (muokattu 19.01.2011 00:16:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

burdon: Varsinki nopeis biiseis, tuntuu kuin käsi turpois, verisuonet pullistuu tosi näkyville ja tuntuu kipua (lievästä keskivahvaan) ja käsi vaa alkaa bugittaa, ei vie iskuja perille jne. Tää on täl hetkel mun heikoin lenkki rumpalina ja pelottaa et tuleeko bändist pitkäl tähtäimel mitää jos tätä kättä ei saa kuosiin. Oon yrittäny treenata kättä kute myös lepuuttaa pitämällä taukoo soitost mut aina vaa käy samat ku tarpeeks nopeeta matskuu vetää biisin tai pari.
 
Voiko tälle vaivalle mitää? Vai pitääkö mun jättää punk rockit muille ja pysyä hitaissa biiseissä :/

 
Oletko kokeillut ns. push pull tekniikkaa? Moelleria?
Itsellä vähän samahkoa ongelmaa ollut, mutta en niin punkki ole että olisin päätäni moisella vaivannut pahemmin...
 
E: Tai sitten ihan yksinkertaisesti soitat 16 osat 8 osina!
 
welho
19.01.2011 00:19:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voiko tälle vaivalle mitää? Vai pitääkö mun jättää punk rockit muille ja pysyä hitaissa biiseissä :/
 
No kuulostais siltä että puristat liikaa mailasta ja tekniikka on persiillään! Pitää ottaa rennommin=)
 
Lääkkeeksi käyt ottamassa muutaman tunnin joltain sepältä joka näyttää sopivat otteet ja sit vaan treenaamaan.. nopeus tulee aina hitaudesta vai kuinka se meni?!
 
moderndrummer88
19.01.2011 00:34:15 (muokattu 19.01.2011 00:36:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu: Etkös sä md88 opiskellut rummunsoiton opettajaksi?? Aika erikoinen heitto ihan asialliseen tekniikkaongelma kysymykseen... sääliksi käy mahdollisia oppilaitasi =/
 
Hoppista! Piti olla linkki nimittäin tohon loistavaan nopeutta käsiin ja jalkoihin FAQ:iin. Siellä on minusta oikein hyviä neuvoja.
 
E: No nyt on linkki oikein! Minähän jaksaisin vaikka kaikki tunnit hioa tekniikkajuttuja oppilaiden kanssa, oppilailla itsellään usein ei vaan riitä pinna tähän :)
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
kimizu
19.01.2011 00:46:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Hoppista! Piti olla linkki nimittäin tohon loistavaan nopeutta käsiin ja jalkoihin FAQ:iin. Siellä on minusta oikein hyviä neuvoja.
 
E: No nyt on linkki oikein! Minähän jaksaisin vaikka kaikki tunnit hioa tekniikkajuttuja oppilaiden kanssa, oppilailla itsellään usein ei vaan riitä pinna tähän :)

 
Nyt näyttää paremmalta, moite vedetty takas =)
 
Larssi ja puutuvat kädet tietysti kuuluu yhteen, hehe...
 
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
Vallu-Veke
19.01.2011 11:45:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellainen jippo, että soitan nopeat ja itselleni vaikeat jutut aina ensin riisikepeillä ikään kuin sisään. Sitten vaihdan tavallisiin keppeihin ja soitan uudelleen samat jutut. Jostain kumman syystä irtoo silleen paljon helpommin.
Käsien rentous pärähtää jotenkin helpommin päälle :)
 
tomboarmageddon
19.01.2011 11:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

burdon: Varsinki nopeis biiseis, tuntuu kuin käsi turpois, verisuonet pullistuu tosi näkyville ja tuntuu kipua (lievästä keskivahvaan) ja käsi vaa alkaa bugittaa, ei vie iskuja perille jne. Tää on täl hetkel mun heikoin lenkki rumpalina ja pelottaa et tuleeko bändist pitkäl tähtäimel mitää jos tätä kättä ei saa kuosiin. Oon yrittäny treenata kättä kute myös lepuuttaa pitämällä taukoo soitost mut aina vaa käy samat ku tarpeeks nopeeta matskuu vetää biisin tai pari.
 
Voiko tälle vaivalle mitää? Vai pitääkö mun jättää punk rockit muille ja pysyä hitaissa biiseissä :/

 
Semmonenkin jippo on,että yrittää soittaa haitsua pikkusen hiljempaa jeesaa ainakin mulla.
Aukasee peltejä niin,että ne on aika lähekkäin toisia,mutta irti kuitenkin,niin ne soi kuitenkin ihan rähinällä(osuvat toisiinsa helposti).
Avonainen haitsu tulee kuitenkin aina läpi kaikesta.Monesti liikaakin.
 
pata
19.01.2011 13:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä se niin on että treenaamalla sitä nopeutta tosiaan saa... ja rennosti tekemällä. itseäni henkiläkohtaisesti ottaa päähän kaikkien tyyppien "niksit ja jipot" ei ole olemassakaan mitään helppoja tapoja. On vain yksi tapa... treenata ja treenata. Singlestroke tekniikkaa on hyvä hioa, tuplaiskut myös. Ku ottaa niitä perusasioita rumpujen soitossa huomioon, niin sillon on jonkinlaiset mahdollisuudet edistyä.
 
Zap
Kailis
19.01.2011 14:24:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pata: kyllä se niin on että treenaamalla sitä nopeutta tosiaan saa... ja rennosti tekemällä. itseäni henkiläkohtaisesti ottaa päähän kaikkien tyyppien "niksit ja jipot" ei ole olemassakaan mitään helppoja tapoja. On vain yksi tapa... treenata ja treenata. Singlestroke tekniikkaa on hyvä hioa, tuplaiskut myös. Ku ottaa niitä perusasioita rumpujen soitossa huomioon, niin sillon on jonkinlaiset mahdollisuudet edistyä.
 
Ihan snadisti puhut ristiin. Ne "niksit ja jipot" kun voi aloittelijalle just olla esim. single- ja doublestroke ym. tekniikkaa. Tietämätön kun saattaa hammasta purren yrittää liian vaikeita asioita ottamatta niitä perusasioita rumpujen soitossa huomioon. Opettajaa suosittelen minäkin.
 
Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan.
pata
19.01.2011 14:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ihan snadisti puhut ristiin. Ne "niksit ja jipot" kun voi aloittelijalle just olla esim. single- ja doublestroke ym. tekniikkaa. Tietämätön kun saattaa hammasta purren yrittää liian vaikeita asioita ottamatta niitä perusasioita rumpujen soitossa huomioon. Opettajaa suosittelen minäkin.
 
Haistelenko saivartelua ilmassa??
 
Zap
Kailis
19.01.2011 14:41:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pata: Haistelenko saivartelua ilmassa??
 
Mistä mä tiedän mitä sun päässä pyörii =D
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss … vat-paa-tain-saivarit/#post17865580
 
Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan.
pata
19.01.2011 14:46:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mistä mä tiedän mitä sun päässä pyörii =D
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss … vat-paa-tain-saivarit/#post17865580

 
Joo.. no siis ku esimerkiksi näitä "soita ensin höyhenillä ja puunoksilla ja sitten soitat samat jutut oikeilla kapuloilla, niin saat nopeutta" -paskaa on täälläkin tullut jo sen verran vastaan, että siitä kilahdin :)
 
Zap
moderndrummer88
19.01.2011 16:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomboarmageddon: Semmonenkin jippo on,että yrittää soittaa haitsua pikkusen hiljempaa jeesaa ainakin mulla.
 
Tässä on kyllä vinha perä... Pienemmällä liikkeellä ja vähän hiljaisemman oloisesti ainakin, se nopeus kuitenkin tuo lisää volaa soittoon automaattisesti.
 
Nimim. parit viime päivät taas Funky Drummeria tahkottu...
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
EJ84
19.01.2011 18:11:09 (muokattu 19.01.2011 18:12:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

burdon:Voiko tälle vaivalle mitää? Vai pitääkö mun jättää punk rockit muille ja pysyä hitaissa biiseissä :/
 
Heti kun luin tän tuoreena, niin ajattelin että menetetty tapaus, mutta toivottavasti olen väärässä. Ekana tuli mieleen nuo samat asiat joita on jo sanottu aiemmin. Puristat liian kovaa kapulasta ja liikeradat eivät ole luonnollisia. Videoi tarvittaessa soittoa ja katso miltä se näyttää. Opettajan hankkiminen olisi varmaankin paras ratkaisu, mutta vaihtoehtoisesti voit opiskella asioita omatoimisesti, kun vain keksit mistä lähteä liikkeelle.
Noiden oireiden kuvauksen perusteella lähtisin itse nöyränä poikana aivan alusta liikkeelle, vaikka soittotaustaa olisi jo pidempäänkin. Pistän tähän pari linkkiä joista saa hyvin vauhtia kun ajatuksen kanssa katselee ja treenaa ja säätää rumpusetin kohdilleen ergonomisesti.
http://www.vicfirth.com/education/percussion101-drumset.php
Käy läpi koko videosarja. Avaa varmasti uusia näkökantoja rumpusettiin josta jo varmaankin "tiedät kaiken". Kiinnitä huomiota mm. grip & stroke osion asioihin. http://www.vicfirth.com/education/percussion101/drumset12.php
 
Ja esim. Dave Wecklin natural evolution DVD voisi olla katsomisen arvoinen. Näyttää olevan myös melkein laillisesti saatavilla: http://www.youtube.com/watch?v=GUPu9yA_-7Q
 
Ja sit vielä se, että lopeta kattomasta mallia punkkirumpaleista ja katot vaan jaskaa tästä lähtien... :D
 
Mukavia treenihetkiä ja kerrohan kuulumisia miten edistyy!
 
moderndrummer88
19.01.2011 18:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

retired: Ja sit vielä se, että lopeta kattomasta mallia punkkirumpaleista ja katot vaan jaskaa tästä lähtien... :D
 
http://www.youtube.com/watch?v=7g0dE6Y-1uk tohon tyyliinkö sit punkkikeikalla...
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Youni
24.01.2011 22:08:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=7g0dE6Y-1uk tohon tyyliinkö sit punkkikeikalla...
 
Ainakin on tiukkaa soittoa. :D
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «