Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voiko rumpuja soittaa kerrostalo kämpässä?
1 2
JasuL
17.11.2010 19:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli sellasta kyselisin voiko rumpuja soittaa kerrostalo kämpässä häiritsemättä muita kauheasti? Porukat sanoo ettei voi kun niistä lähtee niin kova ääni, mutta mitä mieltä te muut olette?
 
passe
17.11.2010 19:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ne porukat ovat ihan oikeassa. Sähkörummut on asia erikseen.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
markkuliini
17.11.2010 19:52:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin voi soittaa. Mutta samassa talossa ei voi ihmiset silloin asua, eli muut asunnot on ostettava itselleen. :)
 
Suomeksi sanottuna, ekalla viikolla saatte kirjallisen varoituksen. Kuukauden sisällä häädön. Soitto kuuluu naapureille vähintäänkin hyvin eikä kukaan jaksa kuunnella rumpalin treenausta. Ei edes toinen rumpali.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
17.11.2010 20:36:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on omakotitalo. Joskus olen settiä täällä pitänyt, mutta sitä voi niin harvoin omassa kodissakaan soittaa muita häiritsemättä.
 
Treenikämppä! Se on rumpalille ihan ainoa ja oikea vaihtoehto.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ronttu
17.11.2010 20:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treenikämppä! Se on rumpalille ihan ainoa ja oikea vaihtoehto.
 
Tää on kallis instrumentti.
 
hollmi-5
17.11.2010 20:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ronttu: Tää on kallis instrumentti.
 
Ei muuten ole. Yksi halvimmista harrastuksista pitkässä juoksussa. Ja jos olet hiukan vaivaa näkevä, niin saattaa kääntyä tulopuolelle myös harrastajalla.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Olly
18.11.2010 02:06:21 (muokattu 18.11.2010 02:09:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Minulla on omakotitalo. Joskus olen settiä täällä pitänyt, mutta sitä voi niin harvoin omassa kodissakaan soittaa muita häiritsemättä.
 
Treenikämppä! Se on rumpalille ihan ainoa ja oikea vaihtoehto.

 
OK-talo mullakin, lähimmät naapurit 20m. päässä. Ei soiteta 22.00 jälkeen illalla. Mitään valituksia ei ole tullut, tosin toinen naapuri ei iästään johtuen taida muutenkaan kuulla kovin hyvin.
 
Tein pikku testin, bändi soittamaan ja todella kovakätinen komppikitaristi soittamaan rumpuja. Hetkeksi vain, muuten symbaalit hajoaa. Kuuntelin ulkona, ja basari ja virveli sieltä eniten läpi tulivat, mutta en usko, että tuolla metelillä voisi olla mitään merkitystä naapureille, onhan heilläkin ikkunat.
 
Talo alunperin kutteripuru eristeellä, sitä täydennetty 5cm. villalla ja lautavuorauksella.
 
22.00 lienee ihan hyvä aikaraja missä tahansa tilanteessa, jos sen metelin kanssa ei ihan älyttömyyksiin mennä.
 
E: Xittu Hollmi, sait minut unohtamaan alkuperäisen aiheen! Kerrostalo voi kyllä olla erittäin hankala jopa sähkörummuille.
 
Sex? - Yes! - I mean man or female? - Both will do!
Kailis
18.11.2010 09:48:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ihan heti antaisi ohjeeksi vetää omakotitalossakaan jos etäisyyttä naapuriin 20m. Nuorisotoimeen yhteys. Koululta tai kirkoltakin (varsinkin jos sanoo olevansa homo) voi saada tilaa. Kysele kaikki tuttavat ja sukulaiset, jostain yllättävästä paikasta voi löytyä se melunurkka.
 
JasuL
18.11.2010 15:51:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: Kyllä ne porukat ovat ihan oikeassa. Sähkörummut on asia erikseen.
 
no sitten varmaan täytyy kinua sähkörummut joululahjaksi =)
 
Ronttu
18.11.2010 16:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: no sitten varmaan täytyy kinua sähkörummut joululahjaksi =)
 
Niin kuin jo sanottiin, sähkörummuistakin lähtee melua.
 
Epämuusikko
18.11.2010 16:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellari on asiaa. Itsellä oli kotipuolessa onneksi sinnikkäät naapurit + vanhemmat.
 
Soittimena halpa, mutta asumismuoto tai yhteys treeniksiä tarjoaviin instansseihin ovat tapetilla.
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Olly
18.11.2010 23:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: En ihan heti antaisi ohjeeksi vetää omakotitalossakaan jos etäisyyttä naapuriin 20m. Nuorisotoimeen yhteys. Koululta tai kirkoltakin (varsinkin jos sanoo olevansa homo) voi saada tilaa. Kysele kaikki tuttavat ja sukulaiset, jostain yllättävästä paikasta voi löytyä se melunurkka.
 
Eh, vaikka soittokokemusta ei juuri olekaan, ikää tuli kuitenkin syksyllä täyteen 48 vuotta. Nuorisotoimen väki ei ehkä osaisi ymmärtää... :D
 
Vaan toki, jos joku valittaa, pitää hommata treenikämppä.
 
Sex? - Yes! - I mean man or female? - Both will do!
Kailis
19.11.2010 10:36:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Eh, vaikka soittokokemusta ei juuri olekaan, ikää tuli kuitenkin syksyllä täyteen 48 vuotta. Nuorisotoimen väki ei ehkä osaisi ymmärtää... :D
 
Vaan toki, jos joku valittaa, pitää hommata treenikämppä.

 
Eh. Ehkä noi ohjeet oli topicin aloittajalle. Saattoi siinä kirkon osalta olla sullekin =D
 
Pedroz
24.11.2010 15:39:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähkörumpujen kanssa suurin ongelma taitaa olla bassorummusta lattian läpi kuuluva naputus. Itse asun onneksi alimmassa asuinkerroksessa, eli mitään valitusta ei ole koskaan kuulunut, mutta kaveri meinasi aikanaan joutua vähän hankaluuksiin basaritreeniensä kanssa. Nykyään mättääkin sitten vain siellä treenikämpällä.
 
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Weetoz
24.11.2010 15:49:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pedroz: Sähkörumpujen kanssa suurin ongelma taitaa olla bassorummusta lattian läpi kuuluva naputus. Itse asun onneksi alimmassa asuinkerroksessa, eli mitään valitusta ei ole koskaan kuulunut, mutta kaveri meinasi aikanaan joutua vähän hankaluuksiin basaritreeniensä kanssa. Nykyään mättääkin sitten vain siellä treenikämpällä.
 
Tuohonkin ongelmaan on olemassa ratkaisu. Jotkut ovat rakentaneet kelluvan lavan setin alle (vanerilevy+tennispalloja). Itsellänikin oli joskus sähkösetti, mutta minä en jaksanut käydä nikkaroimaan, joten laitoin vaan paksun kerroksen mattoja alle. Ei kuulunut valituksia koskaan, vaikka siinä kerrostalossa oli seinät ja lattiat ilmeisesti tehty jostain paperista, kun naapurin mummon puhelinkeskustelutkin kuuluivat läpi jos oli muuten hiljaista.
 
wound
27.12.2010 19:08:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu itte sain soittaa pari vuotta sitten sähkörummuilla vanhassa kämpässä, vaikka kuulu jokapuolle taloa. Mutta nyt muutettiin vuos sitten uuteen kämppään, nii eikö heti ollu naapurin eukko valittamassa. Noh, siirrettiin ne pommisuojaan äänieristelevyn päälle, niin kuulu vieläkin.
Kaikkein oudointa tässä oli se, että eukko kuuli mun soittoa myös silloin, kun olin Espanjassa, tai vaikka nukkumassa.
Aloin epäillä jo naapurin pojan Subbaria.
 
Ruutikallo
28.12.2010 11:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wound:
Kaikkein oudointa tässä oli se, että eukko kuuli mun soittoa myös silloin, kun olin Espanjassa, tai vaikka nukkumassa.

 
Hmm, sinuna tsekkaisin hiukan vaikkapa tekniikkaa. Vaikutat aika raskaskätiseltä soittajalta mikäli Espanjasta asti kuuluu sähkisten kopina.
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
sutikomppi
02.01.2011 16:44:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: Eli sellasta kyselisin voiko rumpuja soittaa kerrostalo kämpässä häiritsemättä muita kauheasti? Porukat sanoo ettei voi kun niistä lähtee niin kova ääni, mutta mitä mieltä te muut olette?
 
Kyllä voi oikein hyvin. Miksi ei voisi. Näin kovilla pakkasilla voi tietenkin miettiä, onko asunnottomana olo järkevää ! Sinun täytyy ihan itse tehdä päätös.
 
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
isojussi
11.01.2011 01:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: Eli sellasta kyselisin voiko rumpuja soittaa kerrostalo kämpässä häiritsemättä muita kauheasti? Porukat sanoo ettei voi kun niistä lähtee niin kova ääni, mutta mitä mieltä te muut olette?
 
Mintenkä se kerrostalo siellä kämpässä lisää niiden rumpujen volyymia muita häiritseväksi? Sijoitat sen kerrostalon oikein, niin se saattaa jopa vaimentaa rummutuksen kuulumista muiden korviin.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Olly
11.01.2011 03:17:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mintenkä?
 
Virhe! Liian swahilia ymmärtämätön kirjoitus!
 
Sex? - Yes! - I mean man or female? - Both will do!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «