Aihe: Miten lasketaan Rock'n roll | |
---|
|
...niin erttä siinä on joku tolkku? Siis se studioversio, Zep:in. Missä se bändi lähtee messiin? Onks joku analysoinu? Mikä on eka isku? Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu |
LaKu 11.09.2010 23:39:16 | |
|
Tässäpä kuukauden kysymys :) Eiköhän se niin ollut että pieleen meni mutta kun kaikki kuitenkin pysyi messissä niin annettiin olla levyllä. Ei tota pysty kukaan laskemaan että missä kohdin bändi pitäisi tulla mukaan. ATK:n avulla voidaan ratkaista ongelmia jotka ei olisi olemassa ilman ATK:ta |
|
sirdickyj: ...niin erttä siinä on joku tolkku? Siis se studioversio, Zep:in. Missä se bändi lähtee messiin? Onks joku analysoinu? Mikä on eka isku? Yksi kaksi kolME neljä Pottery Is Gay! |
|
jazzmies: Yksi kaksi kolME neljä Siis toi on se eka virvelinisku? Kai se sit on. Niin nuo laskentoa osaavat sanoo muutkin. Alanpa laskea sitte. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu |
|
3-5-3-5-3-4-3-2-pam-papa-papapa Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
|
jazzmies: Yksi kaksi kolME neljä Ihan miekin sen sain "neljään" Kun lauloin sen silleen pumppapaapapapapumppapaapapapa tyyliin! |
Speedy 12.09.2010 00:58:55 (muokattu 12.09.2010 01:03:05) | |
|
Mikähän yhteys Bonhamilla on ollu Little Richardin Keep on knockin biisin introon.. E: No ei mikään, mutta paljastetaan totuus.. http://www.youtube.com/watch?v=VkmPlEOfl_Q "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
|
Speedy: Mikähän yhteys Bonhamilla on ollu Little Richardin Keep on knockin biisin introon.. E: No ei mikään, mutta paljastetaan totuus.. http://www.youtube.com/watch?v=VkmPlEOfl_Q Tempo 170 oli vähän yllätys.. onko se niin nopea..enpä sano aloituskohdasta mitään. Oisko se sitten kun vihdoinkin rokkaaminen alkaa.. ; ) Mähän sanoin, että sä sanoit. |
markkuliini 12.09.2010 02:05:30 (muokattu 12.09.2010 02:07:23) | |
|
Speedy: Mikähän yhteys Bonhamilla on ollu Little Richardin Keep on knockin biisin introon.. E: No ei mikään, mutta paljastetaan totuus.. http://www.youtube.com/watch?v=VkmPlEOfl_Q En tiedä onko tuo ihan paras esimerkki...Hmmm.. Etenkin kun kitaran ensimmäiset äänet, vaikka ovat oikealla kohdalla, ovat aika heikosti soitettu. Käytännössä kyllä kaikki Chuck Berryn-tyyliset kitaraintrot toimivat filliä laskiessa, koska nehän lähtevät aina 3:sen jälkimmäiseltä 8-osalta. Itse kelaan Oh Carol-biisin intron kautta koska siinä rumpufillin muitakin painotuksia osuu kohdalleen, ja kitarafillin alun nouseva melodia on niin vahva. http://www.youtube.com/watch?v=PEA6gzAAPfc&feature=related Loistava pätkä muutenkin, Steve Jordan rummuissa, ja Chuck Berry tylyttää Keith Richardsia siitä kuinka Oh Carlin intro menee. No kuuleepa alun ainakin monta kertaa. :D Tuo Keep On Knockin'-biisista idean lainaus pitää varmaan paikkansa, se kun oli lienee ensimmäisiä biisejä joissa tuo klassikkokitaraintro siirrettiinkin rummuilla soitettavaksi. Kyllähän se idea on ihan sama Bonzon versiossa. Little Richards: Keep on Knockin': http://www.youtube.com/watch?v=PEA6gzAAPfc&feature=related Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
-Dr.DW- 12.09.2010 05:01:20 (muokattu 12.09.2010 05:10:19) | |
|
Korjatkaa ammattilaiset, jos olen hajamailla... Mutta tuo on niin yksinkertainen "lasku" että, jos tuota pitää miettiä "laskuna", niin kannattaa katsastaa Phill Rudd? Koska jos tunnet ykkösen, tiukan tahdin, niin voit soittaa useimmat "luvut" siltä väliltäkin. Esim. vaikka komppi olisi 4/4 voi siihen soittaa vaikka 6/4 fillin, koska sinun pitää vain/ainoastaan sisäistää, kuinka biisi etenee... Kuinka sen saa soimaan. Kaikki on kuitenkin kiinni siinä ykkösessä ja kukaan minun korvaan ei oo sitä paremmin pitänyt kuin Phil Rudd! |
Jupi57 12.09.2010 07:11:41 (muokattu 12.09.2010 07:12:17) | |
|
sirdickyj: ...niin erttä siinä on joku tolkku? Siis se studioversio, Zep:in. Missä se bändi lähtee messiin? Onks joku analysoinu? Mikä on eka isku? 4/4 | 1 2 3 ME neljä YkSI kaksi kolME neljä YKsi kaksi kolME neljä YKsi kaksi KOLme nelJÄ ykSI kaksi KOLME NELJÄ Bändi ykkösellä messiin |
|
-Dr.DW-: Korjatkaa ammattilaiset, jos olen hajamailla... Mutta tuo on niin yksinkertainen "lasku" että, jos tuota pitää miettiä "laskuna", niin kannattaa katsastaa Phill Rudd? Koska jos tunnet ykkösen, tiukan tahdin, niin voit soittaa useimmat "luvut" siltä väliltäkin. Esim. vaikka komppi olisi 4/4 voi siihen soittaa vaikka 6/4 fillin, koska sinun pitää vain/ainoastaan sisäistää, kuinka biisi etenee... Kuinka sen saa soimaan. Kaikki on kuitenkin kiinni siinä ykkösessä ja kukaan minun korvaan ei oo sitä paremmin pitänyt kuin Phil Rudd! Juu. Mulla ei toi ykkösen tunteminen oikeen oo hallussa. Yksinkertanen ku mikä. Hyvä ku joku hiffaa heti. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu |
|
Tolla kuvaillulla laskutavalla kyllä löytyy, kiitosta vaan. Sen verran epämääräinen on toi bändin mukaan lähtö, että näinköhän kyseessä on mietitty juttu. Hmm...katsastetaans livajä aiheesta... Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu |
|
-Dr.DW-: Korjatkaa ammattilaiset, jos olen hajamailla... Mutta tuo on niin yksinkertainen "lasku" että, jos tuota pitää miettiä "laskuna", niin kannattaa katsastaa Phill Rudd? Koska jos tunnet ykkösen, tiukan tahdin, niin voit soittaa useimmat "luvut" siltä väliltäkin. Esim. vaikka komppi olisi 4/4 voi siihen soittaa vaikka 6/4 fillin, koska sinun pitää vain/ainoastaan sisäistää, kuinka biisi etenee... Kuinka sen saa soimaan. Kaikki on kuitenkin kiinni siinä ykkösessä ja kukaan minun korvaan ei oo sitä paremmin pitänyt kuin Phil Rudd! No en nyt ihan samaa mieltä ole.. Voin väittää kuulevani aika hyvin ykkösen, mutta se edellyttää että tietää missä se on.. Mutta siksihän yleensä joku laskee biisit käyntiin, että ykkösen paikka tiedetään.. Tempohan lähtee kuitenkin ihan erinä..=) Keskellä biisiä voi tapahtua mitä vaan, mutta silloinhan biisin tahtilaji on tiedossa, tai ainakin se ykkösen paikka.. Introssa taas... no niin... Pari elävää esimerkkiä.. Muutaman kerran tullu vastaan tilanne (usein tuuraajana tai tuuraajan kanssa) jossa lasken biisin käyntiin.. Y KA ja Y KA KO NE.. eli kapulaa yhteen ekan tahdin 1. ja 3. neljäsosalle.. Joku bändistä ei ole kuullut laskuani, (tai ymmärtänyt) ja on (vahvasta jazz taustastaan johtuen) tottunut kuulemaan laskun Y 'klik' KA 'klik' ja Y KA KO NE.. eli ekalla tahdilla kapulaa yhteen kakkoselle ja neloselle.. No, päin persettiähän se heti lähtee...=) Toinen, Kings of Leonin biisi Sex on fire... Ihan selkee joo, mutta kyllä sain kuunnella pari kertaa ennen kun se ykkönen löyty.. http://www.youtube.com/watch?v=RF0HhrwIwp0&ob=av2n "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
|
näinkö pitäs lähteä? http://maihinnousu.net/s/8932 Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu |
|
-Dr.DW-: Korjatkaa ammattilaiset, jos olen hajamailla... Olet hajamailla. En ymmärtänyt yhtään mitä tarkoitat. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 12.09.2010 15:00:42 (muokattu 12.09.2010 15:05:18) | |
|
sirdickyj: näinkö pitäs lähteä? http://maihinnousu.net/s/8932 Kolme ensimmäistä tahtia osuu kohdalleen, eli basso tulee sulla tahdin ykköselle. Mutta neljännessä tahdissa myöhästyt tahdin alusta 8-osa nuotilla ja tahdin lopussa oleva nouseva kuvio on myös 8-osalla myöhässä. Bonzohan ei siinä 4. tahdissa enää aksentoi ahdin alkuun, vaan 8-osalla sitä ennen ja 8-osalla sen jälkeen, ja se saattaa heittää ratsailta siinä kohdalla. Tuo filli on mullekin ollut vaikea kuulla, se meinaa aina tulla puun takaa. Mutta heti kun hyräilen ensin tuota Chuck Berry-introa niin avot, sitten ei ongelmaa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
sirdickyj 12.09.2010 16:08:17 (muokattu 12.09.2010 16:15:13) | |
|
markkuliini: Kolme ensimmäistä tahtia osuu kohdalleen, eli basso tulee sulla tahdin ykköselle. Mutta neljännessä tahdissa myöhästyt tahdin alusta 8-osa nuotilla ja tahdin lopussa oleva nouseva kuvio on myös 8-osalla myöhässä. Bonzohan ei siinä 4. tahdissa enää aksentoi ahdin alkuun, vaan 8-osalla sitä ennen ja 8-osalla sen jälkeen, ja se saattaa heittää ratsailta siinä kohdalla. Tuo filli on mullekin ollut vaikea kuulla, se meinaa aina tulla puun takaa. Mutta heti kun hyräilen ensin tuota Chuck Berry-introa niin avot, sitten ei ongelmaa. http://maihinnousu.net/s/8933 pelkkä toi ei kerro siitä että tuo myöhästyis mistään epätarkka toki, mutta se ei nyt ollu tän jutun pointti ...ja joo, kyllä mä hiffaan että toi ei ole noista kaikista kohdista kohdillaan, mutta en mä saa laaskettua tota niin, että oliskaan. must toi vaan ottaa toi bändi kiinni tosta rytmistä, koska muuttamatta sitä mihinkään on ykköset sit tokassa rundissa jo siellä, missä pitää mut toki, mähän en tätä alunperinkään osannu laskea, joten en nyt sen paremmin. mut yllättävän loogiseks toi alku tuli, kun leikkas ton vajaan tahdin pois, eli sen klo-ja-nel ja laitto ton alkamaan ykkösellä. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu |
|
toihan ei muuten ajattele tosssa mitään kohotahteja, vaan mieltää sen tommosena itsenäisenä juttuna; http://www.youtube.com/watch?v=LJotq5YdoBI ajassa 1.20 about. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu |
|
sirdickyj: toihan ei muuten ajattele tosssa mitään kohotahteja, vaan mieltää sen tommosena itsenäisenä juttuna; http://www.youtube.com/watch?v=LJotq5YdoBI ajassa 1.20 about. Ajattelee ihan selvästi kohotahdeilla tuon. :) Tuon Jasonin haitsuun aksentointi auttaa tuossa kanssa aika paljon. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|