Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: HS: Joey Jordison on maailman paras rumpali.
1 2 3 4
Kailis
01.09.2010 12:49:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun on kauhean vaikea laatia listaa rumpaleista unohtamatta sitä missä ympäristössä ne on toimineet. En mä esimerkiksi Buddy Richiä nostais omalle listalleni, koska tekemisensä (muutamia pirun hienoja sooloja lukuunottamatta) ei puhuttele. Kyllähän joku Gadd pääsee aika usean tilastoissa aika korkealle, mutta luulen että se johtuu siitä että kaverissa kohtaa harvinaislaatuisen luontainen musikaalisuus tiukan teknisyyden kanssa täydessä ystävyydessä. Ja joku Moon oli pelkkää musikaalisuutta (ja hulluutta), sen yhteydessä ei teknisyydestä voi hyvällä tahdollakaan puhua, ainakaan käsitteen tiukimmassa merkityksessä.
Mulle pelkästään Rushin kaksi levyä, Moving Pictures ja osittain siihen pohjaava live Exit, Stage Left, nostavat Peartin klassikkokaartiin.
Smith on tehnyt lukemattoman määrän ajattomia rock/pop/funk levytyksiä, Blood, Sugar, Sex, Magik levyn mainitakseni.
Mutta kaikessa ystävyydessä, keskustelua (ja markkuliinia) hellästi herätellen =D
 
hollmi-5
01.09.2010 13:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Buddy Rich ei puhuttele, niin ihme on. Musa ei ehkä puhuttele, mutta kun kuuntelin Burning for Buddy -tribuuttilevyt ja sen jälkeen samat biisit Buddyn tekemänä (juu tässä järjestyksessä), niin huomasin maapallon arvostetuimpien rumpaleiden versiot todella paljon huonommiksi, kuin Buddyn levyttämät. Siitä lähti oma kiinnostus ja pikkuhiljaa arvostuskin nousi. Eli ei oletusarvo "Buddy on kova" saanut kulmakarvojani kohoamaan. vasta tutustuminen miehen tekemisiin.
 
Ihmisenä hän oli värikäs ja ristiriitainen, mutta rumpalina timanttinen.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Sonormies
01.09.2010 21:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mulle pelkästään Rushin kaksi levyä, Moving Pictures ja osittain siihen pohjaava live Exit, Stage Left, nostavat Peartin klassikkokaartiin.
 
Komppi tälle. Nämä kaksi ovat helmiä mullekin. Niin kuin varmaan monelle muullekin. Ja "Exit..:in.." rumpusoolo on mulle SE soolo.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Kailis
01.09.2010 23:15:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Buddy Rich ei puhuttele, niin ihme on.
 
Ihmetellään yhessä. Ei ne ihmetykset tähän lopu.
 
markkuliini
02.09.2010 00:00:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Komppi tälle. Nämä kaksi ovat helmiä mullekin. Niin kuin varmaan monelle muullekin. Ja "Exit..:in.." rumpusoolo on mulle SE soolo.
 
-drumroll-
Mulle taasen Peartin soolot ovat SIELTÄ.
-crash-
:D
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Totofan
02.09.2010 00:07:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: -drumroll-
Mulle taasen Peartin soolot ovat SIELTÄ.
-crash-
:D

 
Plussaa irtosi :DDDDDD Komppia täältäpäin + basarinisku ton sun *crash*in kaveriksi.
 
Neil Peart ärsyttää.
 
Vanishing like a cyan sunday
Kailis
02.09.2010 00:08:17 (muokattu 02.09.2010 00:10:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: -potku kasseille-
Mulle taasen Peartin soolot ovat SIELTÄ.
-painia-
:D

 
SELÄTYS!!!
 
jokumikälietoto: Neil Peart ärsyttää.
 
Älä oo tollanen, oo toisenlainen. Sehän käytti Tamojakin joskus. Jii c'mon.
 
Totofan
02.09.2010 00:22:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis:
Älä oo tollanen, oo toisenlainen. Sehän käytti Tamojakin joskus. Jii c'mon.

 
Lars Ulrich on siis myös kova jätkä. Aamen.
 
Not.
 
Vanishing like a cyan sunday
Kailis
02.09.2010 00:49:06 (muokattu 02.09.2010 00:51:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totofan: Lars Ulrich on siis myös kova jätkä. Aamen.
 
Not.

 
http://www.virginmedia.com/images/lars_ulrich-gal-villains.jpg
 
(kuvateksti) HEY DUDE! Ensin potkasen sua kevyesti kasseille. Sitten vien painimaan.
 
Totofan
02.09.2010 00:57:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: http://www.virginmedia.com/images/lars_ulrich-gal-villains.jpg
 
(kuvateksti) HEY DUDE! Ensin potkasen sua kevyesti kasseille. Sitten vien painimaan.

 
http://www.freakingnews.com/picture … 1500/Butterfly-Metallica--21843.jpg
 
Vanishing like a cyan sunday
AP
02.09.2010 14:23:35 (muokattu 02.09.2010 14:26:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: 3. Gavin Harrison (Porcupine Tree)
 
4. Neil Peart (Rush)
 
5. Dave Grohl (Nirvana, Them Crooked Vultures)
 
8. Vinnie Colaiuta (Frank Zappa, Sting, Jeff Beck)
 
9. Phil Collins (Genesis)
 
10. Chad Smith (Red Hot Chili Peppers, Chickenfoot)
 
Näitä kyllä arvostan, jokaista eri syystä. Aika veijarimaista ketä tahansa näistä kutsua keskinkertaiseksi.

 
Hyviä soittajia, varmasti. Omalla kohdalla arvostus tulee vielä ehkä ennemminkin siitä, mitä kaverit ovat olleet mukana tekemässä. Onhan jollain RHCP:lla tai Genesiksellä oma merkityksensä musiikkikartalla, toinen kysymys tietty on olisiko rummut voinut soittaa joku muukin vai onko juuri rumpalointi ratkaisevaa. Tietty tällä perustein jonkun Ringon olisi pitänyt olla ihan kärjessä...
 

 
Jos taas unohdetaan se, mistä ukot muistetaan niin jo alkaa Buddy Richiä ym. nousta esiin. Miehen orkka ei varmasti ole niitä matti meikäläisten piireissä tunnetuimpia, mutta jos katsotaan ihan virtuositeettia ja sitä mitä mies on instrumentin soittoon tuonut, meriittejä on vaikea kiistää.
 
Menipä sekavaksi :D
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
pata
03.09.2010 10:59:08 (muokattu 03.09.2010 11:01:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioita kaikki tyynni joskus arveltiin tällä palstalla avatussa musiikkigenrekeskustelussakin, jossa useat m.nettiläiset pystyivät määrittelemään "hyvän" ja "huonon" musiikin eron käden käänteessä. Mutta missäs ihmeessä nyt esim. epämuusikon viiltävä analyysi aiheesta on? Tai jazzimiehen oppikirjamaisen tarkat määritelmät tästä topicista? Olisipa kiva kuulla herrojen mielipiteet. Kait he tähänkin jonkin absoluuttisen totuuden löytäisivät ja lyttäisivät muiden mielipiteet aivan tyystin. Itse kun neroja ovat.
 
Itse kumminkin olen sitä mieltä että "parasta" rumpalia ei voi määritellä oikeastaan millään tavalla. Äänestyksellä voi määritellä vain sen että kuinka monen mielestä joku on paras. Tasoeroja toki on olemassa, mutta niiden soittajien keskuudessa, jotka luovat uusia innovaatioita instrumenttinsa soittamiseen, erot ovat niin pieniä jo, että ei siitä enää ota selkoa.
Loppujen lopuksi se on makuasia...
 
Zap
Epämuusikko
03.09.2010 11:31:23 (muokattu 03.09.2010 11:44:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

äh.
 
virhe! too much hatred in this wöörld.
 
e: jätkä kerkesi :):):):):):):)
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
pata
03.09.2010 11:43:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Makuasia, tuo valkoinen lippu.
 
No kerro sitten jos ei makuasioihin voi vedota mielestäsi missään vaiheessa, että kuka se sitten on se maailman paras rumpali? Ja kuka sen päättää? Toki joku maailman huippumuusikoista ja opettajista yms. kasattu organisaatio voisi sen tehdä, mutta takaan ja alleviivaan sen että se ei olisi yksimielinen päätös. Ja tämä sen takia, että kun kilpailijoiden tasoerot ovat niin pieniä, niin loppujen lopuksi -kyllä vain- se on mielipidekysymys.
 
Tässä tapauksessa en ehkä lähtisi toki sanomaankaan tuosta listasta että siinä maailmantasolla parhaita rumpaleita olisi. Mutta sekin on minun mielipiteeni josta saa ja osittain pitääkin olla eri mieltä.
 
Zap
LaKu
03.09.2010 11:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kyllä vaikeata nimetä yksi rumpali joka olisi kaikkien muiden yläpuolella.
On niin paljon hyviä ja erityylisiä soittajia.
Peartista puheenollen, olin kova Rush-fani kauan sitten, ja sitten kun näin bändin livenä (olisko ollut 2004 Tukholmassa) niin kiinnostus lopahti melkein täysin. Olen itsekin ihmetellyt tätä.
Professori Peart on vaan niin kliininen ja "kuiva" soittaja. Vähän roboottimainen. Toisaalta se on hienoa, mutta myös pitkän päälle puuduttavaa. Ja herran soolot ovat kyllä aika tylsiä, kilpailee kovasti tässä sarjassa Appice nuoremman kanssa ;)
No nimetään nyt kuitenkin yksi hieno rumpali, Todd Suchermann. Vaikka en niin välitäkään Styxin musiikista.
Mutta Toddin DVD Methods and Mechanics on aivan mahtava. Kaveri soittaa taidolla ja fiiliksellä. On pyörinyt mun dvd:ssä todella paljon viime aikoina. Todella musikaalinen soittaja.
 
ATK:n avulla voidaan ratkaista ongelmia jotka ei olisi olemassa ilman ATK:ta
Epämuusikko
03.09.2010 13:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKu: Olisi kyllä vaikeata nimetä yksi rumpali joka olisi kaikkien muiden yläpuolella.
On niin paljon hyviä ja erityylisiä soittajia.
Peartista puheenollen, olin kova Rush-fani kauan sitten, ja sitten kun näin bändin livenä (olisko ollut 2004 Tukholmassa) niin kiinnostus lopahti melkein täysin. Olen itsekin ihmetellyt tätä.
Professori Peart on vaan niin kliininen ja "kuiva" soittaja. Vähän roboottimainen. Toisaalta se on hienoa, mutta myös pitkän päälle puuduttavaa. Ja herran soolot ovat kyllä aika tylsiä, kilpailee kovasti tässä sarjassa Appice nuoremman kanssa ;)
No nimetään nyt kuitenkin yksi hieno rumpali, Todd Suchermann. Vaikka en niin välitäkään Styxin musiikista.
Mutta Toddin DVD Methods and Mechanics on aivan mahtava. Kaveri soittaa taidolla ja fiiliksellä. On pyörinyt mun dvd:ssä todella paljon viime aikoina. Todella musikaalinen soittaja.

 
Itsekin luotan Suchermaniin uutena messiaahkona soittajana. On tekniikkaa Ja ideaa. Pidän.
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
CountX
11.09.2010 20:40:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitään en tiedä rummuttamisesta, mutta silti ihmettelen miksi Bobby Jarzombek ei ole tuolla listalla? Ei tietysti soita miljoonia myyneessä orkassa. Höh. Ei minulla muuta.
 
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
-Dr.DW-
11.09.2010 23:17:50 (muokattu 12.09.2010 00:13:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CountX: Mitään en tiedä rummuttamisesta, mutta silti ihmettelen miksi Bobby Jarzombek ei ole tuolla listalla? Ei tietysti soita miljoonia myyneessä orkassa. Höh. Ei minulla muuta.
 
Spastic Inkinstä olen kuullut aikaisemminkin ja sanottakoon että kyllä tuo mies on setin aikaisemminkin nähnyt... Taitava kun mikäkii! Jopa dynaamista soittoa! Samaa ei voi sanoa kovinkaan usealta tuon genren soittajalta... Mihin genreen kukakin tuon sitten haluaa välttämättä lokeroida... Itse en ole loikeroinnin kannalla... Mutta jos pitäisi, niin valssiahan se oli!
Kyllä hän mennen tullen muljuuttaa Jordisonin, mutta ei missään tapauksessa esim. Harrisonia. -Minun henk. koht. mielipide vain.
Soitto jättää kylmäksi, vaikka upean taitavaa onkin.
 
E: Ja jos tälle ihmettelylinjalle lähdetään, niin Tony Royster "freaking" Jr.? http://www.youtube.com/watch?v=Ebuy0Rm5PlQ
EE: Tai vaikka Gergo Borlai... http://www.youtube.com/watch?v=b8uIIBx_700&feature=related
Monta eetä: Jos tämä nyt menee samaan genreen, niin Ranskalainen tyyppi nimeltä Romain Goulon: http://www.youtube.com/watch?v=zdgkzYOYUp0
 
Michajahu
23.10.2010 20:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis ihan uskomatonta paskaa.. Joey Jordison, Lars Ulrich, Jason Bittner kaikki iha täysiä susia soittamaa. TAI SIIS eihän ne tietysti IHAN paskoja oo mutta on ne kevyesti yliarvostetuimpia. Ja on ne kyllä ihan paskoja : DD
 
Kailis
24.10.2010 01:04:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Michajahu: Siis ihan uskomatonta paskaa.. Joey Jordison, Lars Ulrich, Jason Bittner kaikki iha täysiä susia soittamaa. TAI SIIS eihän ne tietysti IHAN paskoja oo mutta on ne kevyesti yliarvostetuimpia. Ja on ne kyllä ihan paskoja : DD
 
SOITAITETIENAAPAREMMINHELEPPOHANSEOMHUUELLA!!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «