Muusikoiden.net
03.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassariin voimaa? (sinkkupedaali)
1 2
Kickme
16.05.2010 15:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips vaan kaikki.

Kattelin noita aikasempia threadejä tässä äsken, enkä löytänyt oikeen apua meikäläisen ongelmaan. Elikkä, ongelma ois tosiaan sellanen, että mulla ei oo bassarissa/jalassa voimaa tarpeeks. Suoritin tossa äsken tutkinnon rummuista + perkussioista, ja kommentia tuli settiosuudesta, että soitto muuten svengaa, mutta bassari vois olla kovempaa, eikä ole näiltä osin setti balanssissa. En ole aiemmin tätä ongelmaa itse huomannut. Olen lähinnä nopeutta yhdellä jalalla treenannut ja täytyy sanoa, että mielestäni aika koviin tempoihin sinkun tuplaiskuilla ja muilla bassarijutuilla pääsen. Ongelmana on, että mitä nopeammaksi bassarin soitto muuttuu, sitä pienempi on maksimivolyymi minkä saan jalasta irti. Jos soitan lujempaa, tarkkuus kärsii. Hiljaa soittaessa setti pysyy ihan hyvin balanssissa, mutta jos soitetaan rockia tai muuta vastaavaa niin bassari ei millään tahdo kuulua läpi. Eli, miten tätä ongelmaa kannattaisi korjata? Oisko jotain muitakin treenejä, joita kannattaisi treenata, kuin OVBB alottaen hitaammilla tempoilla ja kovemmalla bassarivolyymillä?

Kailis
16.05.2010 15:20:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmana on, että mitä nopeammaksi bassarin soitto muuttuu, sitä pienempi on maksimivolyymi minkä saan jalasta irti.

Tää on ihan fysiikkaa.

Ronttu
16.05.2010 16:32:14 (muokattu 16.05.2010 16:32:28)

Tää on ihan voimalaji tää rummuttaminen

tomboarmageddon
16.05.2010 16:46:41

Treenaa vaan sitä lujaa soittamista,mutta rennosti pitää tietty silti vetää. Liiottelee treenatessa bassaria ja myös se ,että soittaa käsillä hiljempaa parantaa tietty settibalanssia.

Krisse82
16.05.2010 17:10:07

Aika moni asia omien kokemusten mukaan tähän vaikuttaa. Tietenkin nopeammilla tempoilla aivan normaalia että voima vähän kärsii.

Toiset setit ovat selvästi basari balanssin suhteen erilaisia. Käytettävä virveli ja symbaalitkin vaikuttavat todella suuresti myös. Eikä sovi unohtaa myöskään kapuloita ja bedaalia ja jopa nuijaa. Nämä asiat eivät tietenkään poista ongelmaa jos se sellainen on, mutta paljon pystyy näillä asioilla siihen settibalansiin vaikuttamaan.

Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
henydrum
16.05.2010 21:38:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otat Syncopation opuksen ja soitat melodian bassarilla biitin päälle, sekä shufflen päälle, järkevällä temmolla. Eli ei mtn 160pbm ja tarkkailet sitä balanssia, bassarisoundia ja tarkkuutta.

Sitten unohdat tun OVBB:n hetkeks ja koekeilet vaikka seuraavaa, hmm, mitenkähän tän selittäis/nuotittais...

8-osa beattia, täytät 8-osien välit 16-osa trioleilla.
Eli kutakuinkin näin H/BB, H/BB, H+snr/BB, H/BB...jne. Saikohan tuosta mtn selvää.
ELi vielä rautalangasta=) Tri=HH, O ja LI Bassarilla, tri-O-LI, tri O-LI...
Aika ruosteista rautalankaa =D

[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
sahkuifk
17.05.2010 00:49:01

Mulla aikoinaan auttoi se että nostin penkkiä 5 cm ylöspäin, 180 pitkä oon.

Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
kimkorho
18.05.2010 09:03:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi hyvä konsti työstää settibalanssin ongelmia on keskittyä yhden raajan/soittimen volyymiin samalla, kun pitää muiden raajojen/instrumenttien voimakkuuden samana. Eli, tässä tapauksessa kun bassari on ongelma, vaikkapa beat-komppi käyntiin ja keskittyminen siihen, että bassarin volyymia pystyy hallitsemaan suhteessa käsien soittamaan äänenpaineeseen. Bassarilla hidas crescendo ihan hiljaisesta soitosta ylikovaan soittoon ja takaisin hiljaiseen, kädet soittavat koko ajan samalla voimakkuudella.

www.theindigo.fi
Rumba-Ali
18.05.2010 09:45:54

ja sitten voi kanssa kurkistaa sinne bassarin sisään, onko sinne lipsahtanut ne mummolan vanhan nahkasohvan superloonit päiväpeittoineen tyynyineen päivineen. Niiden poisto saattaa auttaa.

Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
henydrum
18.05.2010 11:11:58 (muokattu 18.05.2010 11:16:18)

Rumba-Ali: ja sitten voi kanssa kurkistaa sinne bassarin sisään, onko sinne lipsahtanut ne mummolan vanhan nahkasohvan superloonit päiväpeittoineen tyynyineen päivineen. Niiden poisto saattaa auttaa.

Hyvä pointti, mutta olisko tutkinnossa kuitenkin huomioitu moinen?
Ja jos ne sohvantäytteet ja tyynyt sekä peitot siellä ovat, niin ota ne ihmeessä hyötykäyttöön =)

E.: Kickme: Jos soitan lujempaa, tarkkuus kärsii. Hiljaa soittaessa setti pysyy ihan hyvin balanssissa, mutta jos soitetaan rockia tai muuta vastaavaa niin bassari ei millään tahdo kuulua läpi.

Millainen kulma sulla on bd-pedaalin nuijassa ja missä asennossa boardi on, pedaalin ollessa "vapaa-asennosa"?
Pälähti mieleen että josko nuijat liian lähellä kalvoa, eikä voimaa saa taakse.
Ja millainen pedaali on kyseessä, vai ilmeneekö ongelma millä tahansa pedaalilla?

[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
moderndrummer88
19.05.2010 10:19:29

Ilmeisesti olet jossain opistolla tai koulussa, kerta tutkintoja olet suorittanut, niin kannattaa myös kysyä omalta opettajaltasi vinkkiä asiaan.

"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Kickme
20.05.2010 23:08:47

Kiitti vaan kaikille vinkeistä, täytyy testailla heti kun ehtii. Ja veikkaan kyllä että vika on tällä kertaa ihan soittajassa, kyllä se joka setillä tuppaa jäämään vähän jalkoihin se bassari. Eli tekniikan hiomisella varmaan lähinnä paranee. Ei sillä, että väheksyisin mitään näitä pedaalinvaihtovinkkejä tms, mutta entäs kun vastaan tuleekin tilanne, missä pedaalia ei voikkaan itse valita/säätää? Kiitos kuitenkin vinkeistä, voihan noita kuitenkin kokeilla :) Luulen, että ongelmaan on osittain vaikuttanut se, että olen tosiaan orkesterissa settiä jonkin verran soitellut, missä on pakko ollut soitella sitä settiä melko hiljasella volalla.

Vallu-Veke
22.05.2010 22:23:20

Nosta penkkiä.

passe
22.05.2010 23:06:41

Vallu-Veke: Nosta penkkiä.

Jalkaprässi saattaisi auttaa tässä tapauksessa enemmän.

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Kailis
23.05.2010 16:36:52

Vallu-Veke: Nosta penkkiä.

Mä nostan penkiltä 93 mut ku painan 95 ni en pääse ylös.

Speedy
24.05.2010 09:28:10

Tässä nyt ei tainnu olla vielä puhettaa siitä, että MITEN poljet sitä basaria..? Jos poljet silleen kantapää maassa, on hankalampaa saada kovaa liikettä aikaiseksi. Lisäksi tarvitset paljon enemmän voimaa.. Vai poljetko silleen kantapää ilmassa, päkiällä? Tuolla tavalla saat koko jalan fyysisen voiman paremmin käyttöön. Tosin tarvitset enemmän voimaa itse jalan liikuttamiseen, mutta se on "luonnollisempaa" voimaa kuin varpaiden liikuttaminen.

Ja ihan normaali liikunta auttaa, juoksu, pyöräily, jne...

"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Vallu-Veke
25.05.2010 07:34:33

Kailis: Mä nostan penkiltä 93 mut ku painan 95 ni en pääse ylös.

Luovutan RaudanHerruuden sinulle ;)

Olly
26.05.2010 02:24:24

Onhan silläkin merkitystä, mihin kohtaan tallaat. Mitä alemmaksi pedaalia, sitä pienemmällä liikkeellä tulee isompi liike ---> nuijaan kovempi vauhti. Ja toki, sen hallinta on vaikeampaa.

Siihen, että basarin ääni ei ole riittävän kova, on ainoastaan yksi syy: nuija ei osu kalvoon riittävän kovaa.

Siihen, että nuija ei osu kalvoon riittävän kovaa, on tuhat syytä.

Too stupid for science? Try religion!
dabster
26.05.2010 13:36:45

Itsellä esiintyy tuota voimattomuutta basarissa silloin, kun keskittyy johonkin itselle vaikeaan haitsuhommaan. Sitten taas kun unohtaa tuon haitsukikkailun ja antaa vaan palaa oikein kunnolla, mitään ongelmia ei ole.
Lisää treeniä siis.

Kysyjälle suosittelen myös sellaista perusmätön soittoa ja tanakan basson hakua sitä kautta. Siirtyykö se tanakkuus sinne hieromiseen onkin jo sitten eri juttu..

Kibester
18.07.2010 16:53:36

Periaatteessahan, jos oikeen laiskaks ryhtyy, niinkuin ite tein kun alkop samaista ongelmaa olla havaittavissa, niin voisit kokeilla soittaa muuta settiä hiukan hiljempaa. Tällä lailla basari ei jää muun musiikin alle. Tykkään muutenkin soitella suhteellisen kevyellä tatsilla, ku sitten saa kivoja aksentteja helpolla. Voimaa jalkaan tai muuta semmosta saa sitten kaiketi reenaamalla sitä jalkaa vaan vahvemmaks?

Adoption periaatehan on laittaa vahinko kiertämään
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti