Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Chris "Daddy" Dave
1 2 3 4 5 6 7
Deino
17.01.2010 02:03:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Tämä on maailman parasta parasta.
 
Edelleen täysin samaa mieltä!
 
Lucky 7
17.01.2010 19:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai tämmöstä kuuntelee jotkut vapaaehtosestikin???
 
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
Linnunlaulupuu
18.01.2010 02:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Ai tämmöstä kuuntelee jotkut vapaaehtosestikin???
 
Onneksi minulla on tanssimusiikkiyhtyeenne fanituotteita; t-paitoja.
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Lucky 7
18.01.2010 02:29:42 (muokattu 18.01.2010 02:30:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi minulla on tanssimusiikkiyhtyeenne fanituotteita; t-paitoja.
 
Oikeen useempikin? Kiitos kannatuksesta.
 
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
Epämuusikko
18.01.2010 08:02:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Ai tämmöstä kuuntelee jotkut vapaaehtosestikin???
 
Ei tarvi tajuta.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
kimizu
18.01.2010 08:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Ai tämmöstä kuuntelee jotkut vapaaehtosestikin???
 
Terveisiä muuten Maijalle =)
 
Timing stinks but cheerfully winks...
hansakemanelius
18.01.2010 10:15:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Tämä on maailman parasta parasta.
 
Ja onhan sillä vielä kaiken lisäksi Yammut .....
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
OPJ1974
18.01.2010 10:19:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Ei tarvi tajuta.
 
Juuei... mä myönnän kyllä rehellisesti, että noi vedot alkaa mulle mennä jo niin yli, että ei meinaa oma rytmi/timekäsitys ja äly riittää. Vaatii varmaan helvetisti taitoa soittaa noin. Tai ainakin erilaista ajattelutapaa?
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
arse
18.01.2010 12:41:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos neljäsosat on kropassa kyllin vahvasti, on oikeastaan ihan sama mitä niitten väliin tunkee.
 
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
TJORMA
18.01.2010 19:23:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko tunnustaa, että en ole kyllin älykäs tajuamaan tuota. Siis tajuan kyllä jopa tuota rytmiikkaakin, mutta... Vähän kun kertoilisi suomalaiselle perusjampalle uusista viinilöydöistä, joista kukaan ei loppujen lopuksi löydäkään sitä oikeeta bukeeta.
 
Menee mulla yhtä yli hilseen kun örinämetallin toinen ääripää. Taiteellista ja osaavaa, mutta siinäpä se. Enkä nyt tarkoita tuota jälkimmäistä. Mutta, ääripäitä pitääkin olla joka lajissa, tykkää tai ei ;)
 
-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
markkuliini
18.01.2010 22:35:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arse: Jos neljäsosat on kropassa kyllin vahvasti, on oikeastaan ihan sama mitä niitten väliin tunkee.
 
Hyvin sanottu! :)
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Kefiiri
19.01.2010 08:51:45 (muokattu 19.01.2010 11:24:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho... tuli epähuomiossa nojailtua näppikseen... siivosin pois!
 
Epämuusikko
19.01.2010 10:38:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Foley on olennainen osa tuota pakettia. Eijjuma.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Weetoz
19.01.2010 17:06:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys teille, jotka kehuitte tuota pätkää: Jos nuo olisivatkin koneilla tuotettuja biisejä, ja kuulostaisivat siis _täsmälleen_ samalta kuin nytkin, niin olisitteko silti sitä mieltä, että kuulostaa jumalaisen hyvältä? Tiedän, ettei tietokoneella oikeasti saa täysin ihmiseltä kuulostavaa jälkeä aikaiseksi, mutta leikitään hetki, että saisi.
 
Itse kun olen sitä mieltä, että tuo kuulostaa ihan naurettavalta pippelin venyttelyltä :). Ymmärrän kyllä, että tuollaista on vaikea soittaa enkä itsekään siihen kovin hyvin pystyisi, mutta minulle se ei ole vielä läheskään riittävä peruste sille, että joku kuulostaa hyvältä. Tuosta kuulee kyllä sen, että nyt on jonkin osa-alueen virtuoosit asialla, mutta aidosti hyvältä se ei vaan minun korviini kuulosta.
 
Tarkoituksenani ei ole hyökkäillä tässä mihinkään suuntaan, vaan ihan mielenkiinnosta tiedustelen.
 
markkuliini
19.01.2010 18:38:08 (muokattu 19.01.2010 19:50:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulematta pätkiä sanon yhden asian jännitteellisen musiikin kuuntelusta. Tässä tapauksessa musiikki sisältää paljon rytmistä jännitettä. Mikäli kuulijan oma sisäinen pulssi ei ole kehittynyt vielä tarpeeksi vahvaksi, tällaisen musiikin kuuntelu on oikeastaan täysin mahdotonta ja se aiheuttaa negatiivisiä tuntemuksia. Olo on vähän niinkuin pingispallolla kuivausrummussa. Mistään ei saa kiinni, eikä tiedä missä on ylös ja alas.
 
Itse olen huomannut pystyväni nauttimaan sitä (harmonisesti, melodisesti tai rytmisesti) jännitteellisemmästä musiikista mitä enemmän olen näitä jännitteitä tutkinut, kuunnellut ja soittanut. Rytmiset jännitteet ikään kun suhteutuu omaan sisäiseen pulssiin joka onkin harjaantunut pitämään paikkansa, eikä lähde hortoilemaan jokaisen oudomman rytmin tai sikun perään.
 
Ja sanottakoon vielä että jännitteiden ymmärtäminen ei ole vähentänyt arvostustani ns.yksinkertaiseen musiikkiin. Melkeinpä päin vastoin.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
19.01.2010 19:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Kysymys teille, jotka kehuitte tuota pätkää: Jos nuo olisivatkin koneilla tuotettuja biisejä, ja kuulostaisivat siis _täsmälleen_ samalta kuin nytkin, niin olisitteko silti sitä mieltä, että kuulostaa jumalaisen hyvältä? Tiedän, ettei tietokoneella oikeasti saa täysin ihmiseltä kuulostavaa jälkeä aikaiseksi, mutta leikitään hetki, että saisi.
 
Jouduin miettimään ihan helvetin kauan, että mitä pähkähulluun kysymykseen vastaisi :D Tykkäisinkö kahdesta täysin identtisestä biisistä, jos tykkään ensimmäisestä niistä?
 
-Hei tässä ois tämmönen uusi biisi, diggaatko?
-Joo tosi hyvä!
Tällä välin kysyjä painaa raidan alkuun.
-Tässä ois sit tämmönen toinen biisi tykkäätkö?
-Öö joo, eiks tää oo _aivan sama_ kuin tuo ensimmäinenkin?
-Joo kyllähän se on...
 
Itse kun olen sitä mieltä, että tuo kuulostaa ihan naurettavalta pippelin venyttelyltä :). Ymmärrän kyllä, että tuollaista on vaikea soittaa enkä itsekään siihen kovin hyvin pystyisi, mutta minulle se ei ole vielä läheskään riittävä peruste sille, että joku kuulostaa hyvältä. Tuosta kuulee kyllä sen, että nyt on jonkin osa-alueen virtuoosit asialla, mutta aidosti hyvältä se ei vaan minun korviini kuulosta.
 
Tarkoituksenani ei ole hyökkäillä tässä mihinkään suuntaan, vaan ihan mielenkiinnosta tiedustelen.

 
En minäkään tuota ymmärtäny kokonaan, eikä ne yhdessä ketjussa annetut "vihjeet" ymmärtämiseen auttaneet yhtään se enempää. Täytyykö musiikista tajuta kaikki tapahtumat jotta siitä voi nauttia?
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Weetoz
19.01.2010 19:49:56 (muokattu 19.01.2010 23:26:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pointtina oli lähinnä kysyä sitä, että saatteko oikeasti kiksejä siitä miltä tuo kama kuulostaa, vai siitä että nuo heput pystyvät soittamaan noin. Itse kun yleensä miellän musiikin niin, että se on hyvää silloin, kun siitä välittyy vahvasti jokin tunnetila oikealla tavalla minun päähäni. Karkeasti sanottuna on siis hyvä fiilis, tai huono fiilis hyvällä tavalla. Vähän hankala aina selittää näitä asioita järkevästi. Noista Daddyn videoista ei minulle välittynyt minkäänlaisia tunnetiloja, ja sen takia en tykkää niistä. Tiedän kuitenkin paljon ihmisiä, jotka kokevat voimakkaita tunteita pelkästään siitä, että kuulevat/näkevät todella taitavaa suorittamista.
 
Lyhyesti sanottuna konemusiikkikysymyksen tarkoitus oli siis kysyä sitä, että nauttisitteko noiden pätkien kuuntelemisesta vaikka niitä ei olisikaan vaikea soittaa, vai onko se soittamisen vaikeus juuri se asia, mikä tekee tuosta teidän mielestänne hyvän? Vai onko kyse jostain ihan muusta, mitä en ole tajunnut edes ottaa huomioon?
 
Edit:
 
En minäkään tuota ymmärtäny kokonaan, eikä ne yhdessä ketjussa annetut "vihjeet" ymmärtämiseen auttaneet yhtään se enempää. Täytyykö musiikista tajuta kaikki tapahtumat jotta siitä voi nauttia?
 
Ei tietenkään täydy, enkä tuota oikeastaan tarkoittanutkaan. Mielestäni musiikista nauttimisessa on kyse nimenomaan siitä fiilisten välittymisestä mistä ylempänä puhuin, ja se kyllä onnistuu monesti ihan ongelmitta vaikka ei ymmärtäisikään. Noista Daddyn biiseistä minun on vain vaikea kuvitella sitä, että joku saisi kiksejä siitä miltä se kuulostaa, ja sen takia ajattelin kysellä, että olikohan tässä sittenkin kyse siitä, että "onpa siistiä kun nuo osaavat soittaa noin". Ei sillä että siinäkään mitään pahaa olisi. Mutta makuasioitahan nämä on, ja moni ihmettelee myös siitä musiikista mitä itse kuuntelen, että miten kukaan voi ottaa sitä vakavasti. Kunhan lämpimikseni herättelen keskustelua ja yritän tuoda erilaisia näkökantoja.
 
moderndrummer88
19.01.2010 20:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Pointtina oli lähinnä kysyä sitä, että saatteko oikeasti kiksejä siitä miltä tuo kama kuulostaa, vai siitä että nuo heput pystyvät soittamaan noin. Itse kun yleensä miellän musiikin niin, että se on hyvää silloin, kun siitä välittyy vahvasti jokin tunnetila oikealla tavalla minun päähäni. Karkeasti sanottuna on siis hyvä fiilis, tai huono fiilis hyvällä tavalla. Vähän hankala aina selittää näitä asioita järkevästi. Noista Daddyn videoista ei minulle välittynyt minkäänlaisia tunnetiloja, ja sen takia en tykkää niistä. Tiedän kuitenkin paljon ihmisiä, jotka kokevat voimakkaita tunteita pelkästään siitä, että kuulevat/näkevät todella taitavaa suorittamista.
 
Jotenkin musta tuntuu, että tolla Chris Davella on aika erilainen lähestymistapa musiikkiin, kuin jollain fuusiheeboilla. Tuskin se tossa soiton lomassa miettii helvetin kryptisiä permutaatioita ja outoja polyrytmejä, kuhan soittaa "omasta elämästään".
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Deino
19.01.2010 20:48:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Vai onko kyse jostain ihan muusta, mitä en ole tajunnut edes ottaa huomioon?
 
Mä saan näistä irti jotain mitä ei sanoilla pysty selittämään. Jotain samantapaista mistä markkuliini kertoi. Näissä on sitä jotain...
 
Tuskin se tossa soiton lomassa miettii helvetin kryptisiä permutaatioita ja outoja polyrytmejä, kuhan soittaa "omasta elämästään".
 
Point.
 
Gardiner
19.01.2010 21:17:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Tuo Foley on olennainen osa tuota pakettia. Eijjuma.
 
Enemmän oon noista pätkistä sen Foleyn soittoo kuunnellu. Toi "Daddy" vetelee sen verran diippii shittii melko hapokkaasti et yli puolet ajasta oon ihan pihalla sen meiningeistä. Toisaalta, sit välillä tulee hiton napakasti iskeviä juttuja, et melkein toivos hänen jatkavan ees vähän pidempään jotain tolkun kuvioita ilman "Zappailua".
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «