Muusikoiden.net
05.12.2016

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä tässä mättää
1 2 3 4
akiha
07.12.2009 14:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaan tällaiseen bändiin www.mikseri.net/railo haettu rumpalia jo useamman kuukauden ajan, mutta tuloksetta. Onko pääkaupunkiseudulla rumpaleita vaan niin vähän ja ne vähäiset liikkuu kaveripiireissä bändistä toiseen. Vai onko tässä musiikissa jokin joka rumpaleita karkoittaa? Tietty tuo klikin kanssa taustojen päälle soittaminen voi joitain vieroksuttaa, mutta ei luulis senkään olevan ongelma tänä päivänä, kun melkein kaikilla bändeillä on jotain taustoja keikoilla.
Biisejä on paljon enepikin kuin tuolla mikserissä on esillä, ja niitä nyt varmaan lähiaikoina äänitetään lisää tietokonerumpujen kera. Mutta kyllä rumpalikin tarvittaisi, jotta voisi keikoille lähtee. Alkaa jo ihmetyttään.. Laittakaahan kommentia.

Ja jos nyt joku innostui asiasta, niin ottaa rohkeasti yhteyttä, niin äänitetään biisejä lisää, ja lähtään keikoille.

aki.harjuhaahto@gmail.com

moderndrummer88
07.12.2009 18:00:49

Tai sit ketään ei vaan kiinnosta mennä teidän bändiin?

"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Nolte
07.12.2009 18:20:23

Kai se soittajan etsiminen ottaa Helsingin suunnallakin aikansa. Hakua päälle vaan joka suuntaan, kyllä se rumpali sieltä löytyy ennen pitkää. Ei se, että on etsitty "kuukausia" ole vielä mitenkään tavatonta...

Tätä en allekirjoita!
Sonormies
07.12.2009 21:40:34

Hyvä meininki. Ovela soundi teidän bändillä. Varmasti löytyy kannuttaja eli jatkakaa vaan etsimistä.

"Harvalla on yhtä hyvä musamaku, kuin itselläni on. Itse asiassa, kun mietin tarkemmin, niin ei kellään." -Nolte
akiha
07.12.2009 22:29:10

Kiitoksia kannustuksesta! Toivotaan tosiaan että löytyy soittaja, ku välillä tuntuu että tähänkö tämä hyytyy. Mutta äänitettään nyt pari biisiä tässä taas lisää, jottei homma seisahdu. Ja jatketaan taas hakua.

passe
08.12.2009 10:32:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maailma on musta-biisissä on vähän sellainen "Suomen Paradise Lost" meininki. Tällaista olisi kivan taputella, kun olisi sitä aikaa..

Sometimes more is more
OPJ1974
08.12.2009 11:14:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akiha: Tietty tuo klikin kanssa taustojen päälle soittaminen voi joitain vieroksuttaa, mutta ei luulis senkään olevan ongelma tänä päivänä, kun melkein kaikilla bändeillä on jotain taustoja keikoilla.

Kyllä mä luulen, että toi klikki voi olla ihan oikeastikin se este monelle ... kuten esim. mulle, joka olen ihan hukassa klikin kanssa, vaikka sen kera pyrinkin ahkerasti treenaamaan. Jotenkin ahdistaa liikaa.

Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
passe
08.12.2009 11:36:05 (muokattu 08.12.2009 11:38:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Kyllä mä luulen, että toi klikki voi olla ihan oikeastikin se este monelle ... kuten esim. mulle, joka olen ihan hukassa klikin kanssa, vaikka sen kera pyrinkin ahkerasti treenaamaan. Jotenkin ahdistaa liikaa.

Itse töräytin joskus yhden (viimeisen päälle tehdyn) biisin narulle niin päin, että kaikki muu paitsi rummut oli jo narulla. Se oli itseasiassa pirun paljon kivempaa kuin klikin kanssa, varsinkin kun ko. projektiin sai vielä taustanauhan kanssa valmistautua huolella. Mutta aika erikoistahan se olisi moinen käytäntö ottaa vakituiseen käyttöön.

E: Mutta on kyllä totta, että se kynnys siitä "emmä tiiä, kyl mä oon klikin kans treenaillut, mut emmää ny ihan oikeelle levylle..." siihen suht itsevarmaan klikin kanssa puljailuun, se kynnys on olemassa. Eikä taida olla yksi eikä kaksi rumpalia, jotka empivät juurikin siinä maastossa.

Sometimes more is more
henydrum
08.12.2009 16:29:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

passe: ` Se oli itseasiassa pirun paljon kivempaa kuin klikin kanssa, varsinkin kun ko. projektiin sai vielä taustanauhan kanssa valmistautua huolella. Mutta aika erikoistahan se olisi moinen käytäntö ottaa vakituiseen käyttöön.`

Me olemme äänittäneet nyt jo useampia kertoja sibeliuksella(ei säveltäjä:) ) tehdyn taustan päälle.
En tiedä onko hyvä tyyli vai ei, mutta aika kliininen.
Ei tarvitse koko poppoon rymistellä samaan aikaan. Toki live-fiilistä on hankalampi saada aikaan.
Mutta, pohjalla on esim. basso-, melodia- ja klikkiraita jonka päälle kopistella.
Joskus käytän myös jotain rumpukonelooppia klikkinä, mutta yleisimmin perinteinen lehmänkellosoundi.

[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
toba
10.12.2009 22:39:18

Täytyy kyllä sanoa että mua kiinnostais laittaa tällä hetkellä useampikin rauta tuleen, mutta lähinnä vaan jos homma tuottaa tulosta. Ei oikein omien bändien lisäksi kiinnostaisi soittaa (tuhlata aikaa) tuloksetta jossain bändissä joka vaan tekee musaa ilman sukseeta ja keikkoja joissa ei ole porukkaa.. Mua ei sinäänsä haittaisi vaikka en niin musiikista pitäisi, kunhan vaa pääsisi toteuttamaan asioita jotka oikeasti kantaa hedelmää. En nyt tietenkää tarkota että mun pitäisi päästä siivellä johonkin jo valmiiksi tosi suosittuun bändiin joka hakee rumpalia, vaan kuitenkin niin ettei mikään tyhjäkään arpa. Kyllä mua sessiointi voisi kiinnostaa?

www.dyessence.net - www.totalselfhatred.net
Bobana
11.12.2009 00:32:59

OPJ1974: Kyllä mä luulen, että toi klikki voi olla ihan oikeastikin se este monelle ... kuten esim. mulle, joka olen ihan hukassa klikin kanssa, vaikka sen kera pyrinkin ahkerasti treenaamaan. Jotenkin ahdistaa liikaa.

Olen ollut ennen puristi mutta en enää. Olen kasvanut. Muutakin kuin maata pitkin.
Kyllä mä tuun klikin kanssa toimeen oikeen hyvinkin ja fillit lähtee entiseen tapaan tunteella.
Ei sen klikin kanssa tartte naimisiin mennä eli älä kuuntele sitä nalkutusta vaan hyviä neuvoja.
Minuu ei ahista enää kun kantapään kautta siihen opeteltiin. (studio)

Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bobana
11.12.2009 00:34:55

Niin, ja se mikä tässä ehkä mättää on soomelaulu ja jotenkin "levoton" tarinointi. Siis musiikillisesti. Pää on mut ei häntää. IMO.

Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
kimkorho
11.12.2009 07:31:30 (muokattu 11.12.2009 11:39:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toba: Täytyy kyllä sanoa että mua kiinnostais laittaa tällä hetkellä useampikin rauta tuleen, mutta lähinnä vaan jos homma tuottaa tulosta. Ei oikein omien bändien lisäksi kiinnostaisi soittaa (tuhlata aikaa) tuloksetta jossain bändissä joka vaan tekee musaa ilman sukseeta ja keikkoja joissa ei ole porukkaa.. Mua ei sinäänsä haittaisi vaikka en niin musiikista pitäisi, kunhan vaa pääsisi toteuttamaan asioita jotka oikeasti kantaa hedelmää. En nyt tietenkää tarkota että mun pitäisi päästä siivellä johonkin jo valmiiksi tosi suosittuun bändiin joka hakee rumpalia, vaan kuitenkin niin ettei mikään tyhjäkään arpa. Kyllä mua sessiointi voisi kiinnostaa?

Tuo onkin aika mielenkiintoinen, varmaan kohtalaisen yleinen, mutta omasta mielestäni myös kummallinen, näkemys. Jollei hae paikkaa jo valmiiksi menestyvästä bändistä, miten voi varmistua siitä, että keikoilla sitten kanssa käy porukkaa ja "sukseeta" tulee? Oma veikkaukseni on: ei mitenkään.

Ehkä vielä isompi kysymys olisi sitten se, miksi musiikkia sitten yleensä haluaa tehdä / bändissä soittaa? Siksikö, että bändin musiikki tuntuu hyvältä, ja sen soittaminen tekee hyvälle tuulelle ja/tai siksi, että bändin muiden soittajien kanssa on mukava viettää aikaa, vai siksi, että (vaikka musa v***ttaisi) saavuttaisi bändin kanssa "sukseeta"? Mikä on ajan tuhlaamista, ja mikä lopulta se hedelmä, jota soittamisella tavoitellaan?

EDIT: Vielä tällainenkin pohdinta tuli mieleeni: onko sillä, miltä soitettava musiikki tuntuu, vaikutusta menestyksen todennäköisyyteen? Vaikuttaako soittoon, tulkintaan, ulkonäköön, tunnelmaan tms. se, millainen tunne muusikolla soittamastaan musiikista on? Oma tuntumani on, että olisipa hienoa, jos vaikuttaisi, ja ainakin joissain musiikin lajeissa vielä vaikuttaakin...

Alkuperäiseen kysymykseen: Eiköhän tosiaan pk-seudultakin joku kannumies ennen pitkää löydy, tietysti hienoa, jos vielä sattuu kohdalle sellainen, jota musiikkinne puhuttelee ja inspiroi. Onnea etsintään!

www.theindigo.fi
toba
11.12.2009 18:02:44

kimkorho: Tuo onkin aika mielenkiintoinen, varmaan kohtalaisen yleinen, mutta omasta mielestäni myös kummallinen, näkemys. Jollei hae paikkaa jo valmiiksi menestyvästä bändistä, miten voi varmistua siitä, että keikoilla sitten kanssa käy porukkaa ja "sukseeta" tulee? Oma veikkaukseni on: ei mitenkään.

Ehkä vielä isompi kysymys olisi sitten se, miksi musiikkia sitten yleensä haluaa tehdä / bändissä soittaa? Siksikö, että bändin musiikki tuntuu hyvältä, ja sen soittaminen tekee hyvälle tuulelle ja/tai siksi, että bändin muiden soittajien kanssa on mukava viettää aikaa, vai siksi, että (vaikka musa v***ttaisi) saavuttaisi bändin kanssa "sukseeta"? Mikä on ajan tuhlaamista, ja mikä lopulta se hedelmä, jota soittamisella tavoitellaan?

EDIT: Vielä tällainenkin pohdinta tuli mieleeni: onko sillä, miltä soitettava musiikki tuntuu, vaikutusta menestyksen todennäköisyyteen? Vaikuttaako soittoon, tulkintaan, ulkonäköön, tunnelmaan tms. se, millainen tunne muusikolla soittamastaan musiikista on? Oma tuntumani on, että olisipa hienoa, jos vaikuttaisi, ja ainakin joissain musiikin lajeissa vielä vaikuttaakin...

Alkuperäiseen kysymykseen: Eiköhän tosiaan pk-seudultakin joku kannumies ennen pitkää löydy, tietysti hienoa, jos vielä sattuu kohdalle sellainen, jota musiikkinne puhuttelee ja inspiroi. Onnea etsintään!

Olin vastaamassa sulle mutta sitte tuli astiapesukoneen asentaja ja katkes ajatus.

Vallu-Veke
11.12.2009 20:31:57

Hyvää musaa, oikein hyvää.
Vähän tulee vaikutteet sieltä läpi, mutta silti ihan oma juttu minusta.
Laulaja vähän kiltin oloinen reppana. Sopii kyllä ihan hyvin.
Tulisin teille rumpaliksi, mutta toinen juttu on vei minut lopullisesti. Näin olen päättänyt. Koirat vei mennessään.
Ihmettelen kyllä, ettei rumpalia löydy, kun aika pitkälle hiottua musaa on jo kasassa ja se pötisee hyvin.
Onko tuo liian kasaria tai ysäriä, ettei vapaat rumpalit olleet silloin edes syntyneet?

akiha
11.12.2009 21:15:49

Kiitoksi kaikille hyvistä kommenteista ja laittakaa toki lisää, jos herää ajatuksia. Ja mikä parasta jos viidakkorummun kautta löytyis vielä rumpali. Hienoa että aihe on saanut aikaan keskustelua. Ja lohduttavaa huomata, ettei me olla ainoat joita tillanne oudoksuttaa. Se mitä nyt tarvitaan, on kaveri kannujen taakse joka uskoo tähän touhuun, ja on innostunut asiasta. Me ainakin uskotaan, että tästä voi jotain tulla, ei me muuten tätä tehtäis. Ja keikoille olis kova polte, mutta minkäs teet...

moderndrummer88
11.12.2009 22:31:21

toba: Täytyy kyllä sanoa että mua kiinnostais laittaa tällä hetkellä useampikin rauta tuleen, mutta lähinnä vaan jos homma tuottaa tulosta. Ei oikein omien bändien lisäksi kiinnostaisi soittaa (tuhlata aikaa) tuloksetta jossain bändissä joka vaan tekee musaa ilman sukseeta ja keikkoja joissa ei ole porukkaa.. Mua ei sinäänsä haittaisi vaikka en niin musiikista pitäisi, kunhan vaa pääsisi toteuttamaan asioita jotka oikeasti kantaa hedelmää. En nyt tietenkää tarkota että mun pitäisi päästä siivellä johonkin jo valmiiksi tosi suosittuun bändiin joka hakee rumpalia, vaan kuitenkin niin ettei mikään tyhjäkään arpa. Kyllä mua sessiointi voisi kiinnostaa?

Tanssimusakeikoille siitä vaan...

"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Sonormies
12.12.2009 02:54:42

Toba: Täytyy kyllä sanoa että mua kiinnostais laittaa tällä hetkellä useampikin rauta tuleen, mutta lähinnä vaan jos homma tuottaa tulosta. Ei oikein omien bändien lisäksi kiinnostaisi soittaa (tuhlata aikaa) tuloksetta jossain bändissä joka vaan tekee musaa ilman sukseeta ja keikkoja joissa ei ole porukkaa.. Mua ei sinäänsä haittaisi vaikka en niin musiikista pitäisi, kunhan vaa pääsisi toteuttamaan asioita jotka oikeasti kantaa hedelmää. En nyt tietenkää tarkota että mun pitäisi päästä siivellä johonkin jo valmiiksi tosi suosittuun bändiin joka hakee rumpalia, vaan kuitenkin niin ettei mikään tyhjäkään arpa. Kyllä mua sessiointi voisi kiinnostaa?

Itseluottamusta ainakin löytyy (4 vuoden soittelun jälkeen). Ehdot on kuin kokeneella ammattilaisella. Joko huippulahjakkuus tai suhteellisuudentajun puutteesta kärsivä aloittelija. Mielenkiintoista olisi kuulla kumpi, joten soittonäyte olisi kiva kuulla. Toivon, että olet arvauksestani ensimmäinen (se huippulahjakkuus).

"Harvalla on yhtä hyvä musamaku, kuin itselläni on. Itse asiassa, kun mietin tarkemmin, niin ei kellään." -Nolte
toyhto
12.12.2009 14:48:57

Tuo onkin aika mielenkiintoinen, varmaan kohtalaisen yleinen, mutta omasta mielestäni myös kummallinen, näkemys. Jollei hae paikkaa jo valmiiksi menestyvästä bändistä, miten voi varmistua siitä, että keikoilla sitten kanssa käy porukkaa ja "sukseeta" tulee? Oma veikkaukseni on: ei mitenkään.

Itse olen jossain vaiheessa haaveillut "valmiiseen" bändiin hyppäämisestä, siis vaikkapa sellaiseen, joka ei olisi vielä kummemmin menestynyt mutta vaikkapa jo keikkaillut jonkun verran ja joka tuntuisi lupaavalta. Siinä tuntuu kuitenkin olevan vielä sekin ongelma (sen lisäksi toki, ettei tulevaa menestymistä voi etukäteen varmasti ennustaa) että itse ainakin viihdyn paremmin projekteissa, jossa olen ollut alusta asti. "Valmiiseen" bändiin mennessä on kuitenkin jonkun aikaa jollain tasolla ylimääräinen, ja sellainen bändi, jossa on ollut alusta asti, tuntuu paljon omemmalta. Tälläkin hetkellä kyllä ainakin pari kuukautta sitten itse perustettu bändi tuntuu paljon omemmalta ja tärkeämmältä kuin toinen porukka, jossa olen kuitenkin soittanut jo puolitoista vuotta eikä siinäkään porukassa ole sinällään mitään ongelmaa.

Alkuperäiseen aiheeseen taas mulla ei ole mitään sanottavaa, paitsi että klikin päälle soittaminen kyllä onnistuisi, vaikka keikoilla se ehkä tuntuisi oudolta. Varmaan onnistuu muiltakin, itse kuitenkin olen vielä varsin aloittelija. Enkä usko että musiikissa on mitään mikä erityisemmin karkottaa, ihmisiä on vaan joskus yllättävän hankala löytää.

toba
12.12.2009 16:30:30 (muokattu 12.12.2009 16:39:53)

Sonormies: Itseluottamusta ainakin löytyy (4 vuoden soittelun jälkeen). Ehdot on kuin kokeneella ammattilaisella. Joko huippulahjakkuus tai suhteellisuudentajun puutteesta kärsivä aloittelija. Mielenkiintoista olisi kuulla kumpi, joten soittonäyte olisi kiva kuulla. Toivon, että olet arvauksestani ensimmäinen (se huippulahjakkuus).

www.myspace.com/dyessence (Deserter on tuorein soittonäyte)

Mitäs väliä sillä on paljonko on soittokokemusta? Mulla ainakin ratkasee se että pystyykö jotain asioita soittamaan vai ei, sillon ei käsittääkseni soittovuosilla paljon ole väliä? :D Vai onks tää joku egon buustaus juttu että ku oot joku vanha pappa joka on soittanu jo elviksen aikaan niin kehtaat tulla tänne avautumaan?!
Se on mun oma näkemys että mua ei kiinnosta tuhlaa aikaani muuhun kun omiin bändeihini ellei ole kyseessä oikeesti joku KANTAVA juttu omien bändien lisäksi.. Mitä se mua hyödyttää että soittaisin jossain sunnuntai-poppoossa joka ei tuota tulosta?
Tietty jos sä niin haluaisit tehdä niin se olisi sun valintas, ihmisiä kun on monenlaisia ;)

Seuraavaksi joku/sinä varmaan tulee mulle selittämään että "nii mutku kyllähän sitä nyt soittamisen ilosta..". Edelleen, soitan soittamisen ilosta omissa bändeissäni, se riittää, kantoivat ne hedelmää tai eivät.

EDIT: Ja tosiaan, olen treenannut vuodesta 2005, sitä aijemmin soittelin vain satunnaisesti. Mutta kyllä tässä neljän vuoden aikanakin on ollut tosi paljon taukoja treenaamisesta, nyt olen taas 4 viikkoa treenannut putkeen, mikä onkin tosi paljon viimeaikoihin nähden!

EDIT2: Sen verran vielä pakko sanoa, että en yhtään ihmettele minkätakia monet nauravat muusikoiden.netille. Täällä on kyllä välillä niin älyvapaata meininkiä, mitä nyt tohonkin "joko luonnonlahjakkuus tai suhteellisuudentajun puutteesta kärsivä aloittelija" -juttuun tulee. Vuonna 2000 kun rupesin käymään täällä, niin meininki oli hiukan vakavastiotettavampi. Varsinkin tuo metallialue on kärsinyt melkosen inflaation tässä vuosien varrella.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti