Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Coveribiisien soittaminen
1 2
markkuliini
03.12.2009 01:06:08 (muokattu 03.12.2009 01:08:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Mun mielestä tää on ihan levy-yhtiöiden, artistien ja spotifyn välinen ongelma. Mä maksan kympin kuussa tästä hyvästä ja se on laillista, en tunne huonoa omaatuntoa. On ne musat varmaan sieltä poiskin otettavissa jos artistit ja levy-yhtiöt niin haluaa. Turhaa tuommonen itku, sehän vaan kertoo huonosti tehdyistä sopimuksista, ei se liene kuluttajan vika.
 
Ei se ole turhaa, jos joku tästä tajuaa, että miten syvältä se systeemi on. En mä sua syyllistä, sähän olet niitä harvoja jotka ei käytä ilmaisversiota.
 
Artisteillahan ei aina ole tuossa hirveästi valinnan varaa, lähinnä levy-yhtiöiden tyhmyyttä tuo on.
Mutta luulen, että tuohon tulee aika pian muutos, ei levy-yhtiöilläkään ole juurikaan hyötyä tuosta systeemistä. Ja aika moni vaikutusvaltainen artistihan on jo vetänyt/vetämässä tuotantoaan pois. Ja hyvä niin. Tällä menolla musiikintekemisestä työnä ja musiikin julkaisemisesta tulee täysin kannattamatonta. Sitten kuunnellaan vanhaa musiikkia, tai harrastajien demoja.
 
Oletko muuten huomannut, että biisejä ei jaksis kuunnella loppuun samalla tavalla kuin ennen? Mulle kävis ihan varmasti niin. Vähän pelottava ajatus. Muutenkin vaikeaa keskittyä nykyajan infotulvassa mihinkään 10 sekuntia pidempään.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
03.12.2009 05:30:30 (muokattu 03.12.2009 05:35:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis, oonk mää yhtä huono ko jotkot ja mää evvaa tajua sitä?
Enkmää tajua mitä huanous o?
Kuka mää ollekaa oo?
Isäs oli...
Väännetääks kättä?
 
Kailis
03.12.2009 05:38:04 (muokattu 03.12.2009 05:39:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Mun mielestä tää on ihan levy-yhtiöiden, artistien ja spotifyn välinen ongelma. Mä maksan kympin kuussa tästä hyvästä ja se on laillista, en tunne huonoa omaatuntoa. On ne musat varmaan sieltä poiskin otettavissa jos artistit ja levy-yhtiöt niin haluaa. Turhaa tuommonen itku, sehän vaan kertoo huonosti tehdyistä sopimuksista, ei se liene kuluttajan vika.
 
Oon löytänyt spotifyn avulla paljon uusia hyviä bändejä ja ei tarvitse enää kuunnella töissäkään radiosta paskaa musaa kun spotifystä saa mitä haluaa. Helppous ja yksinkertaisuus. Olisin mä valmis maksamaan tästä melkein enemmänkin, ei enää ilman varmaan pärjäis.

 
Veikkaan että loppupeleissä Kiinalaiset omistaa kaiken.
 
Sano ykskin hyvä uus bändi.
 
Niq
03.12.2009 14:48:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Oletko muuten huomannut, että biisejä ei jaksis kuunnella loppuun samalla tavalla kuin ennen? Mulle kävis ihan varmasti niin. Vähän pelottava ajatus. Muutenkin vaikeaa keskittyä nykyajan infotulvassa mihinkään 10 sekuntia pidempään.
 
Mä saatan jonkun hyvän biisin kuunnella kymmenenkin kertaa putkeen, joten en allekirjoita väitettäs. Samoin käy monelle uudelle levyllekin. Jos on yhtään kiinnostava artisti niin sen pari kertaa uus levy pyörähtää läpi, sen jälkeen pitää olla jo jotain tarttunut joka saa kuuntelemaan levyn vielä uudestaan. Toisaalta joskus tulee hypittyä biisistä toiseen ennen edellisen loppumista. Fiilishommia.
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
jussimi
03.12.2009 17:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei liity kyl varsinaisesti coveribiisien soittamiseen, mutta Spotifyn myötä on tullut kuunneltua musaa enemmän kuin vuosiin aikaisemmin. Which is nice. Oon harkinnut jo kärrääväni levyröykkiön kellariin tilaa viemästä, kun ei tule vaan kajottua niihin enää samalla innolla. Ajat taitaa kai muuttua tai sit mä vaan laiskistun. Parhaat spotify-löydöt on tullut kyllä myös ostettua jälkikäteen.
 
artvu
03.12.2009 19:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa mukava, että tuli sivutuotteena keskustelua tuosta Spotifysta. Minusta se on hieno homma. No tottahan minä olen maksanut käyttömaksun (oli runsaat toista sataa euroa vuodessa, mutta mielelläni minä maksan sen).
Niin, olen toisinaan ihmetellyt miten sieltä löytyy aivan uusia levyjä esim. Kolmas Nainen, Loiri jne. Toivottavasti levy-yhtiöt ovat tehneet asialliset sopimukset. No, puuttuhan sieltä esim. Beatles, Dylan, Pink Floyd, Led Zeppelin jne., mutta paljon sieltä myös löytyy. Spotifysta on mielenkiintoista kuunneella itselle ennestään aivan outoja bändejä ja artisteja (kun esim. lehdestä huomaa itselle aivan oudon bändin).
Itselläni ei ole enää mitään tarvetta omistaa lisää levyjä, minulla on niitä jo niin paljon: lp: eitä, kasetteja ja cd: eitä. En mielelläni edes imuroi koneelle, vaan minulle riittää, kun voin kuunnella kappaleen.
Yleensä ottaen, Spotifyssa on runsauden pula, on klasissesta -poppiin -rokkiin-heavyyn -jatsiin -countryyn jne, on todella hyvä juttu.
Tähän se muailma on menossa, toivottavasti myös artistit saavat siitä oman siivunsa ja myös kuuntelijat hoitavat oman osuutensa, eli maksavat kuuntelusta.
 
artvu
03.12.2009 20:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, jäi tuossa mainitsematta (liittyen tähän cover -asiaan), että Spotifysta niitä erilaisia covereita löytyy todella paljon. Tosi hyvä ja mielenkiintoinen juttu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «