Muusikoiden.net
10.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Where The Rain Grows (Helloween)
1
Warhead
02.10.2009 20:24:18 (muokattu 02.10.2009 20:27:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä jo pidemmän aikaa koittanut päästä jyvälle em. kappaleen rumpu-introsta. Uli Kusch takoo melkoisen hienon kuvion, mutta en saa sitä haltuun. Onko joku kenties opetellut kyseisen pätkän ja selventäisi asiaa meikäläiselle? Kiitosta!

http://www.youtube.com/watch?v=evrs_9tUmDE&feature=related

Kuka on Nukkumatin pahin vihollinen? -Virallinen valvoja Aulis Gerlander.
sahkuifk
03.10.2009 12:21:09

Älä kattele vaan kuuntele. Iskujen painotusta siinä vaan on.

Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
Warhead
03.10.2009 12:42:00

Juu, kyllä sitä on kuunneltu. Taitaa siinä nyt vähän muutakin olla kuin pelkkää iskujen painotusta... Jatkamme harjoituksia.

markkuliini
03.10.2009 12:50:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Warhead: Juu, kyllä sitä on kuunneltu. Taitaa siinä nyt vähän muutakin olla kuin pelkkää iskujen painotusta... Jatkamme harjoituksia.

Nuotti tulee ihan kohta...

"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
markkuliini
03.10.2009 13:07:13 (muokattu 03.10.2009 15:27:28)

No niin. Mukava aamupuhde tehdä pieni transkriptio. Pahoittelen pikakäsialani vajaavuutta.
Intro menee kutakuinkin noin. 5 tahtia rudimentaalista, jazz-perinteeseen nojaavaa rumpsuttelua.
http://muusikoiden.net/dyn/users/64274.jpg

Kaikki muut ovat nähdäkseni vuorolyöntejä (ovov tai ovo vov) paitsi triolit/sekstolit toisessa ja kolmannessa tahdissa. Ne ovat mun mielestä 6 stroke rolleja eli (ovv oov).Videollakin soittaa ne niin. (Videolla muuten jättää soittamatta kolmannen tahdin lopun. Ääni kuitenkin tulee. :) )
Tokihan nuo triolit/sekstolit voi soittaa millä käsijärjestyksellä parhaaksi näkee. Kaksi viimeistä tahtia menevät vuorokäsin mun korvan mukaan.

Muita huomioita.
-Onko rumpali vasenkätinen, mutta soittaa oikeakätisen settiä? Soittaa nimittäin vuorolyönneissä kokoajan vasenta kättä hieman vahvemmin. Ihan hauskan kuuloista, vaikeutti vähän blokkausta kun vasemman käden iskut avaa kaikua enemmän, ja kuulostaa vähän kovemmilta.

-Tämän nuotin triolit ja sekstolit ovat ihan sama asia, eli saman kuuloisia. Toisessa tahdissa kirjoitin vain rytmin trioleina, koska rytmi menee neljäsosarajan yli. Helpompi lukea näin. Ehkä.

-Kohotahdin (eli alun) sekstolien käsijärjestyksestä ei ole tietoa. Kuulostaa aika pehmeältä, eli voisivat olla tupliakin. Senhän voi soittaa vaikka vain treeninkin takia tuplina. (vvoovv)

-Etenkin lopussa on useammankin kovuista iskua. On vähän makuasia mihinkä laittaa nuottiin aksentit. Jos haluaisi tarkemmin analysoida, niin voisi jopa käyttää kahta erivahvuista aksenttia/painotusta. Tuossa kuitenkin kaikki samalla vahvuudella nuotinnettuna. Käytä korvia, jos haluat just samanlaisen kun levyllä. Nuottia ei kannata tuijottaa liian tarkasti. :)

"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Jupi57
03.10.2009 13:21:08 (muokattu 03.10.2009 13:24:00)

markkuliini: No niin. Mukava aamupuhde tehdä pieni transkriptio. Pahoittelen pikakäsialani vajaavuutta.
Intro menee kutakuinkin noin. 5 tahtia rudimentaalista, jazz-perinteeseen nojaavaa rumpsuttelua.
http://muusikoiden.net/dyn/users/64268.jpg

Kaikki muut ovat nähdäkseni vuorolyöntejä (ovov tai ovo vov) paitsi triolit/sekstolit toisessa ja kolmannessa tahdissa. Ne ovat mun mielestä 6 stroke rolleja eli (ovv oov).Videollakin soittaa ne niin. (Videolla muuten jättää soittamatta kolmannen tahdin lopun. Ääni kuitenkin tulee. :) )
Tokihan nuo triolit/sekstolit voi soittaa millä käsijärjestyksellä parhaaksi näkee. Kaksi viimeistä tahtia menevät vuorokäsin mun korvan mukaan.

Muita huomioita.
-Onko rumpali vasenkätinen, mutta soittaa oikeakätisen settiä? Soittaa nimittäin vuorolyönneissä kokoajan vasenta kättä hieman vahvemmin. Ihan hauskan kuuloista, vaikeutti vähän blokkausta kun vasemman käden iskut avaa kaikua enemmän, ja kuulostaa vähän kovemmilta.

-Tämän nuotin triolit ja sekstolit ovat ihan sama asia, eli saman kuuloisia. Toisessa tahdissa kirjoitin vain rytmin trioleina, koska rytmi menee neljäsosarajan yli. Helpompi lukea näin. Ehkä.

-Kohotahdin (eli alun) sekstolien käsijärjestyksestä ei ole tietoa. Kuulostaa aika pehmeältä, eli voisivat olla tupliakin. Senhän voi soittaa vaikka vain treeninkin takia tuplina. (vvoovv)

-Etenkin lopussa on useammankin kovuista iskua. On vähän makuasia mihinkä laittaa nuottiin aksentit. Jos haluaisi tarkemmin analysoida, niin voisi jopa käyttää kahta erivahvuista aksenttia/painotusta. Tuossa kuitenkin kaikki samalla vahvuudella nuotinnettuna. Käytä korvia, jos haluat just samanlaisen kun levyllä. Nuottia ei kannata tuijottaa liian tarkasti. :)

hienoa markkuliini, mutta
eikö nuo kaksi viimeistä mene 32-osina vuorokäsin?

markkuliini
03.10.2009 13:26:32

Jupi57: hienoa markkuliini, mutta
eikö nuo kaksi viimeistä mene 32-osina vuorokäsin?

Ei mene, vaan 16-trioleina.

Tosin jälkeenpäin ajateltuna koko homman voisi kirjoittaa kaksi kertaa nopeampaan tempoon. Silloin suurin osa nuoteista olisi 8-osia ja nopeammat 8-osa trioleita. Silloin intro ja itse biisi olsi ns. samasta puusta. Mutta nyt meni näin...

Warhead
03.10.2009 13:52:21

Iso käsi markkuliinille! Kaveri teki miehen työn. Ammattimies on näköjään aina ammattimies! +

markkuliini
03.10.2009 14:38:34

Lähetäs Warhead s.postiosoite pikaviestinä, niin voin lähettää sulle kuvan tuosta nuotista jos haluat. Tai sitten kopsaa tms. Tuskin pidän tuota kuvaa omissa kuvissa nääs ikuisuuksia. :)

markkuliini
03.10.2009 14:47:10 (muokattu 03.10.2009 15:26:21)

-bullshittia-

markkuliini
03.10.2009 15:04:56 (muokattu 03.10.2009 15:30:54)

Stop the press!!! Kun kuuntelin kuulokkeilla niin monet bassarin iskut paljastuivat läskeiksi tomeiksi. Uusi versio tulee kun tulee. Eli ihan just. :)

-EDIT: Korjattu versio laitettu- http://muusikoiden.net/dyn/users/64274.jpg

Tominuotit siis ympyröity. En tiedä monellako tomilla kaveri soittaa, ei hajuakaan mihin tomeihin iskut tulevat. Aika lihanuija-soundi niissä kaikissa on. Toisen tahdin eka tomi on ainakin joku iso. Mutta tuohan pitää soveltaa kuitenkin omalle setille joten samapa se.

Menin muuten just siihen ansaan että en käyttäny kuulokkeita ja katsoin videota samalla. Videolla soittaa koko ajan virveliin, mistä idioottina oletin että niin se nauhallakin tekee. Sainpas opetuksen että silmät kiini kun musiikkivideoita katsotaan. :)

Cimble
06.10.2009 15:54:54

markkuliini: Videolla muuten jättää soittamatta kolmannen tahdin lopun. Ääni kuitenkin tulee. :)

Toisin sanoen Uli kus sen.

Jos siis edes itse soittaa levyllä, ilmankos ei osannut videossa demonstroida oikein sitä. Siellä on kuitenkin käytetty jotain akateemista huttumuusikkoa, joka on inhosta väristen käynyt noiden pitkätukkametallijunttien kans studiossa... ;)

"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
markkuliini
07.10.2009 12:17:12

Poistin nuotin omista kuvista. Jos joku haluaa nuotista kuvan myöhemmin, niin nakatkoon pikaviestillä hän.

JanneO
12.10.2009 10:47:36

Cimble: Toisin sanoen Uli kus sen.

Jos siis edes itse soittaa levyllä, ilmankos ei osannut videossa demonstroida oikein sitä. Siellä on kuitenkin käytetty jotain akateemista huttumuusikkoa, joka on inhosta väristen käynyt noiden pitkätukkametallijunttien kans studiossa... ;)

Vaikka hieman kieli poskessa heitit tuon jutun, niin olen aika sata varma että Uli on itse soittanut tuon kyllä.
Kannattaa tutustua herran soittoon, vaikkei välttämättä musiikkityylistä pitäisi. Lahjakas kaveri muutenkin kuin rumpujen soiton osalta. Toiminut mm studiomuusikkona aikoinaan...

http://www.myspace.com/ulikusch

http://en.wikipedia.org/wiki/Uli_Kusch

Niin ja tietysti Markkuliinille kiitos tuosta, hienosti hoidettu homma.

Cimble
12.10.2009 12:00:07 (muokattu 12.10.2009 12:01:52)

JanneO: Vaikka hieman kieli poskessa heitit tuon jutun, niin olen aika sata varma että Uli on itse soittanut tuon kyllä.

Todellakin kieli poskessa, ei kai Ulin soittoa kukaan kyseenalaista.

Kannattaa tutustua herran soittoon, vaikkei välttämättä musiikkityylistä pitäisi. http://www.myspace.com/ulikusch

Toki olen aina Helloweenista tykännyt, vaikken mikään fani olekaan. Enemmänkin nuorempana tuli kuunneltua. Mielestäni parhaan Helloween-laulajan Kisken aikainen bändi on tutumpi. Rummuista puhuttaessa Ingo Schwichtenbergin takominen on myös tutumpaa. Toki on sanottava, että Kusch on jotensakin ammattimaisempi rumpali ja monipuolisempi muusikko, kuin viimeiset vaiheensa hyvin surullisesti elänyt Ingo-vainaa.

Nimimerkkini muuttunut Närpiöstä Cimbleksi, joka on vuosien takainen ja alkuperäinen nimimerkkini "löytyen taas"...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti