Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Timetystä
1 2
Ruutikallo
08.08.2009 00:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon aiemminkin postannut jotain vastavaa, muta otanpa vielä esille.
 
Tuohon klikillä soittamiseen esim. demoa tehdessä tai muita nauhoituksia.
 
Moni rumpali soittaa kyllä tarkasti klikkiiin ja fillin tuleva kkönen on kyllä paikallaan, mutta..
 
Kovin usein törmään ilmiöön, kun kyseessä on vaikka perus kakkonelonen.
Fillin ykkönen pamahtaa paikalleen mutta kun kompin pitäisi jatkua tiukkana sen fillilatauksen jälkeenkin.
 
Usein kuulee kyllä päteviä rumpuraitoja, mutta.. Se tarkeä kakkonen ja jne.
 
Luulen että tuohon uber tai vähepään filliinkin ladataan energiaa, tai keskitytään ehkä liiaksi. Jonka seurauksena tuo kompin jatko on hieman hapuilevaa, vaikkakin vain tahdin, kaksi.
 
Mielestäni se syö tiukan soiton yhtenäisyyttä.
 
Mietityttää että olenko yksin tämän mielikuvan kera vai onko se vain joku luulotauti..
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
Bobana
08.08.2009 00:47:43 (muokattu 08.08.2009 00:50:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et ole.
 
Katsoin juuri Led Zeppelinin videon Kashmir.
 
Nyt liikutaan vaarallisella alueella tiedän, mutta Bonhamkin innostui filleissä sen verran että alkoi hiukan keulimaan mutta se mikä oli ällistyttävintä niin fillin jälkeen päädyttiin kuitenkin samaan tempoon kuin edellisessä säkeistössä. Tekijämiehiä juu.
 
No, olihan siinä muutakin huojuntaa mutta se kuuluu asiaan. Ihmisiä me ollaan. Ja niin kauan on hyvä kun huojuu sillä ottaa aikalailla pannuun ilmiö varsinkin Demo-palstalla kun jengi vääntää koneilla biisejä ja sitte niitä lähetetään näytille että: "oonks mä nyt hyvä soittaja" jeez...
 
Ei takerruta liikaa pikkujuttuihin. : )
 
Edit: Lievä gänätypo
 
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Ruutikallo
08.08.2009 10:28:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana:
 
No, olihan siinä muutakin huojuntaa mutta se kuuluu asiaan. Ihmisiä me ollaan. Ja niin kauan on hyvä kun huojuu sillä ottaa aikalailla pannuun ilmiö varsinkin Demo-palstalla kun jengi vääntää koneilla biisejä ja sitte niitä lähetetään näytille että: "oonks mä nyt hyvä soittaja" jeez...
 
Juu en mä huojumista millään lailla pahana katso ja kuuluu asiaan.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
Sa(n)kari
08.08.2009 13:17:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Juu en mä huojumista millään lailla pahana katso ja kuuluu asiaan.
 
Juu, liian tarkka soitto kuulostaa kliiniseltä. Sepä siinä onkin että miten paljon ja minkälainen keuliminen kuulostaa hyvältä ja miten sitä soittaja annostelee. Se liene sitä ammattimaisuutta ja taitoa.
 
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni. http://www.last.fm/user/SickNature/
-Dr.DW-
08.08.2009 15:19:17 (muokattu 08.08.2009 15:20:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sa(n)kari: Juu, liian tarkka soitto kuulostaa kliiniseltä. Sepä siinä onkin että miten paljon ja minkälainen keuliminen kuulostaa hyvältä ja miten sitä soittaja annostelee. Se liene sitä ammattimaisuutta ja taitoa.
 
Lue: Groove
Eli seon sitä groovea!
Ja groovehan se sitä varsinaista tarkkuutta siinä soitossa vaatii!
 
Sa(n)kari
08.08.2009 17:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Lue: Groove
Eli seon sitä groovea!
Ja groovehan se sitä varsinaista tarkkuutta siinä soitossa vaatii!

 
No tätähän se on, nimenommaan.
 
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni. http://www.last.fm/user/SickNature/
Kailis
09.08.2009 03:20:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhe mistä puute.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ORCc4xjkkpY
 
hollmi-5
09.08.2009 17:28:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Puhe mistä puute.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ORCc4xjkkpY

 
Öööö... Jos tämä on mielestäsi groove, niin mielestäni tämä on loose. Hyvä veto, mutta aika mukavasti rennon yliolkainen mäiskintäräiskintä. Ei sellainen tiukka "JamesBrown-groove"-tyyppinen.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
09.08.2009 17:35:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mun mielestä se oli groove veto, joskaan ei jamesbrown-tyyppinen. On sitä muutakin groovea ja nähtävästi makuasia tämäkin. Ja noiden kundien keskinäinen time on mun mielestä hieno. Se on laidback olematta laiska. Siinä on monelle suomipoppoolle kuunteluopin paikka.
 
hollmi-5
09.08.2009 17:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: No mun mielestä se oli groove veto, joskaan ei jamesbrown-tyyppinen. On sitä muutakin groovea ja nähtävästi makuasia tämäkin. Ja noiden kundien keskinäinen time on mun mielestä hieno. Se on laidback olematta laiska. Siinä on monelle suomipoppoolle kuunteluopin paikka.
 
Eli meillä on eri selitys sanakirjamme groove-sanalle. Eli näyte oli laidback ja mielestäni rennosti loose olematta sleepaava ollenkaan tai muutenkaan laiska.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ruutikallo
09.08.2009 21:18:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on laid-back, tai kuka on...?
Ja minkä voimalla..
 
http://www.youtube.com/watch?v=XAixXMbyOBc
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
markkuliini
09.08.2009 23:21:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: No mun mielestä se oli groove veto, joskaan ei jamesbrown-tyyppinen. On sitä muutakin groovea ja nähtävästi makuasia tämäkin. Ja noiden kundien keskinäinen time on mun mielestä hieno. Se on laidback olematta laiska. Siinä on monelle suomipoppoolle kuunteluopin paikka.
 
Mun mielestä ihmiset sekoittavat vähän liian helposti laidback käsitteen ja hitaan tempon, ehkä sen takia että hitaat tempot mielletään vaikeiksi soittaa. Ja sitten kun joku sen osaa tehdä kiilaamatta, niin sen ajatellaan olevan automaattisesti laidback.
Mun mielestä tuo mainittu veto ei ollut sen kummemmin laidback vaan aikalailla kohdalleen hyvin soitettua kiilaamatta. Mulla pysyi koko ajan ihan pirteä tunnelma tuota kuunnellessa, ei ollut tahmasta tietoakaan. :)
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
markkuliini
09.08.2009 23:57:46 (muokattu 09.08.2009 23:59:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on hyvä esimerkki laidbackistä. Sakkauksen rajalla mennään ilman mitään kiirettä minnekään.
Biisi alkaa noin minuutin kohdalla.
Little Feat: Willin' Biisi alkaa noin minuutin kohdalla.
http://www.youtube.com/watch?v=nWwgwADwHh0&feature=related
Huomaa unelias/tahmea/jne. tunnelma minkä soitto luo.
 
By the way, kuulin että bändin rumpali Richie Hayward on vakavasti sairas. Eikä hänellä ole ilmeisesti sairaanhoitovakuutusta. :(
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Nolte
10.08.2009 11:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: By the way, kuulin että bändin rumpali Richie Hayward on vakavasti sairas. Eikä hänellä ole ilmeisesti sairaanhoitovakuutusta. :(
 
Jep. http://en.wikipedia.org/wiki/Richie_Hayward#Health_concerns
 
Liekö sitten itse aiheutettu 'maksasairaus'... Ei ihan tavatonta soittajalle olisi se.
 
boobnesta
20.08.2009 09:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yks mies: GAVIN HARRISON
 
kimkorho
20.08.2009 17:45:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

boobnesta: yks mies: GAVIN HARRISON
 
Siis tarkoitatko, että tämä mies groovaa koviten, vai että soittaa timeen tarkimmin, vai että mitä?
 
Erinomainen rumpalihan Gavin on, mutta edustaa omissa korvissani kuitenkin ennemmin millintarkkaa eli (jos sallitte: hiukan jäykkää) progelle tyypillistä tyyliä, kuin sulavaa ja smoothia groovea.
 
Onpa tällä palstalla joku joskus sanonut, että "Harrisonin ongelma on se, ettei hän ymmärrä rytmistä mitään" ja laittanut perään vakuudeksi linkin videoon jossa kaksi mitä-lie-malilaista jannua soittaa djembeillään...
 
www.theindigo.fi
mukis
20.08.2009 18:16:37 (muokattu 20.08.2009 18:20:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Tämä on hyvä esimerkki laidbackistä. Sakkauksen rajalla mennään ilman mitään kiirettä minnekään.
Biisi alkaa noin minuutin kohdalla.
Little Feat: Willin' Biisi alkaa noin minuutin kohdalla.
http://www.youtube.com/watch?v=nWwgwADwHh0&feature=related
Huomaa unelias/tahmea/jne. tunnelma minkä soitto luo.

 
Meitsi tykkää!! Harvoja linkkejä jaksaa kuunnella kokonaan, tuon kuuntelin heti kolmesti.
 
Nyky maailmassa on niin kamala kiire puikahtaa pisteestä A pisteeseen B, samalla, kun toiset puikahtavat hyvin nopeasti pisteestä B pisteeseen A. Ne, jotka sattuvat olemaan pisteessä C - joka sijaitsee pisteiden A ja B välisellä suoralla - ihmettelevät usein mikä pisteessä B niin suuresti viehättää pisteessä A olevia että niin moni haluaa päästä sinne, ja mitä ihmeellistä on pisteessä A, jotta niin moni pisteessä B haluaa päästä sinne mahdollisimman nopeasti. Olisi ehkä hyvä kerrankin päättää missä haluaa olla..
 
Mun mielestä tän linkin kaverit oli tuon päätöksen osanneet tehdä - hienosti.
 
Kailis
20.08.2009 21:53:50 (muokattu 20.08.2009 21:54:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa tällä palstalla joku joskus sanonut, että "Harrisonin ongelma on se, ettei hän ymmärrä rytmistä mitään" ja laittanut perään vakuudeksi linkin videoon jossa kaksi mitä-lie-malilaista jannua soittaa djembeillään...
 
Jos tää ei ollut jazzmies niin ei sitten kukaan! Harrisonin tyyliä voi toki haukkua tylsäksi ja millintarkaksi, mutta pirun hyvin se palvelee soittamaansa musiikkia. Jos se vääntelis naamaansa ja heiluis kuin heinämies, moni varmaan pitäisi siitä enemmän. Musta se on helvetin hyvä, ainakin Porcupine Treessä.
 
Youni
30.08.2009 15:56:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Filleissä kiilaaminen on varsinkin aloittelijoille yleinen ilmiö. Paranee kyllä klikin kanssa harjoitellessa.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
kimmot
23.08.2010 13:58:48 (muokattu 23.08.2010 13:59:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

By the way, kuulin että bändin rumpali Richie Hayward on vakavasti sairas. Eikä hänellä ole ilmeisesti sairaanhoitovakuutusta. :(
 
R.I.P Richie Hayward
 
http://www.littlefeat.net/
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «