Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Open handed playing
1 2
Kailis
30.07.2009 15:38:54 (muokattu 30.07.2009 15:44:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Simonin puolesta täytyy se sanoa että olen aina jotenkin tykännyt siitä paikasta mihin hän soittaa 2:sta ja 4:sta. Ei ehkä juurevinta soittoa maan päällä, mutta mulle on yleensä tullut hänen soitosta rauhallinen fiilis. Toisaalta ei ole kyllä Jeffin tasolla, mutta kukapa olisi.
 
Ai niin, ensimmäinen kotiimme hankittu cd-levy (kun olin skidi) oli Mike Oldfieldin Crisis, jonka muuten tuotti ja rummutti Simon. Eli "me and Simon go way back". :)

 

 
"Phillips also did some production work." sanoo raamattumme wikipedia.
Mun lemppari Vanhapellon tuotannossa on Platinum. Hillitön se eka puoli. Rumpaleita merkattu kolme; Pierre Moerlin, Alan Schwartzberg ja Maurice Pert.
 
colosseum
05.08.2009 10:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Hillitön se eka puoli. Rumpaleita merkattu kolme; Pierre Moerlin, Alan Schwartzberg ja Maurice Pert.
 
Aika äijä oli toi eka merkattu Pierre Moerlen: 70-luvun puolivälissä soitti "Shamal"-levyllä hienosti "taskuun".
 
"Voi vittu, taas hitain jono"
Olly
06.08.2009 03:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kapulan kosketus lyömäsoittimeen on se kriittinen juttu. Jos kapula osuu instrumenttiin oikealla tavalla oikeaan aikaan, hyvä!
 
Ja on ainoastaan yksi syy, miksi hyvin viritetty hyvä lyömäsoitin ei kuullosta hyvältä: siihen on lyöty väärin.
 
Väärin lyömiseen on sitten vähän enemmän syitä. Mulla se johtuu siitä, ettei ole timeä, groovea, älyä eikä makua.
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
-Dr.DW-
06.08.2009 13:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Kapulan kosketus lyömäsoittimeen on se kriittinen juttu. Jos kapula osuu instrumenttiin oikealla tavalla oikeaan aikaan, hyvä!
 
Ja on ainoastaan yksi syy, miksi hyvin viritetty hyvä lyömäsoitin ei kuullosta hyvältä: siihen on lyöty väärin.
 
Väärin lyömiseen on sitten vähän enemmän syitä. Mulla se johtuu siitä, ettei ole timeä, groovea, älyä eikä makua.

 
No eläs nyt oo itelles ihan noin ankara! Kukapa se nyt ois seppä syntyessään?
Itekkin soittelin pitkin puita ja pensaikkoa pitkään, vieläkin.
Mutta kun sen musiikin "sisäistää", niin ne gruuvet ja sunmuut tulee sitten ihan luonnostaan siihen touhuun mukaan! Eikun metroa ja pädiä!
 
Mazah
11.11.2009 02:56:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kamalakala: ...Kuitenkin olen törmännyt sellaiseen ongelmaan, että nopeaa komppia soittaessa aloittaessani single stroke-fillin oikealla kädellä, oikea käsi ei enää meinaa ehtiä crashilta takaisin virvelille.
 
Kuuluisiko minun osata aloittaa fillit vasurilla? Tuntuu olevan tällä tavalla soittavat rumpalit harvinaisia tällä foorumilla.

 
Teen joskus niin, että single stroke-fillin vikat kaksi iskua teen oikealla kädellä. Toimii johkin reilu 200bpm asti 16" lattiatomiinkin ok, monella muulla minua enemmän rudimentteja tehneellä varmasti paljon paremminkin.
 
Tosin, ei mulla ole ollut ongelmaa ehtiä virpalle fillin jälkeen, jos ottaisit eristetysti työn alle jonkun sellaisen fillin ja siitä kompin jatkamisen? Esim. kahden tahdin treeni joka alkaa crashillä, loppuu siihen filliin. Lähdet jostain rennosta temposta ja hivutat siitä.
 
Muuten, mun korvaani soundas oikeastaan paremmalta Phillipsin raskaskätisempi groove.
 
www.myspace.com/themetalmonk
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «