Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Perus Rock-rumpalit TOP 5
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
markkuliini
29.12.2009 01:51:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älkää nyt jauhako shaissea. :P Täällä nyt ehkä hieman ihmiset kiistelee, sen sijaan että annettais asioiden kiistellä.
 
Se, että väittää Buddyn teknisen taituruuden tulevan esille parhaimmin hänen single stroke rollissa, paljastaa sen että kaverin levytyksiä ole kuunnellut. On siellä paljon muutakin.
Se, että väittää Buddyn hallineen beatin soiton paljastaa sen että ei ole kaverin kaikkia levytyksiä kuunnellut. :) En muista millä levyllä Buddy beattia soitti, mutta muistan sen olleen melko lepsun kuuloista. Melkein yhtä huonoa kun Mike Manginin jazzin soitto. :D
 
En ole muuten mistään lukenut, että Tony tai Elvin olisi sanoneet Buddyn olevan mielestään paras rumpali. Elvinin suuri(n?) idoli oli Gene Krupa, jota hän koetti imitoida. Tuloksena oli toki jotain aivan muuta.
 
Mutta kuunnelkaas Buddyn soittoa, ei se kylmäksi jätä. Ja tarkoitan nyt muutakin kuin niitä Youtube-sooloja.
Kaveri oli mulkku. Eikä se musiikkikaan mua juuri kauheasti puhuttele. Ja soittihan se paljon nuotteja. Mutta aikuisten oikeasti, olihan se aivan huikea rumpali!
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Deino
29.12.2009 01:52:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mutta aikuisten oikeasti, olihan se aivan huikea rumpali!
 
Niin oli, mutta ei tämän universumin absoluuttisesti paras!
 
markkuliini
29.12.2009 01:58:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88:
Mutta edelleen kysyisin, että mikä Buddy Richistä tekee paremman rumpalin, kuin noista minun mainitsemistani?
 
Single Stroke Roll?

 
Mun mielestä Buddylla oli ihan omanlainen bitbull-terrierimäinen eteenpäinmenevä draivi soitossaan. Ja sellainen huiman väkivaltaisen kihelmöivä vaarantunne. :D
 
Kyllä Elvin ja Tony on mulle suurempia vaikuttajia ja pidän heidän soitosta enemmän kuin Buddyn, mutta musiikki ja muu taidehan ei ole urheilua. Joten minusta parempi/paras-käsitteiden käyttö ilman tosi vahvoja IMO/munsta/jne. alleviivauksia on vaarallista. Noin niinkuin yleisenä kommenttina.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
markkuliini
29.12.2009 02:00:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deino: Niin oli, mutta ei tämän universumin absoluuttisesti paras!
 
Ei voikaan olla. Ei sellaista asiaa ole olemassakaan.
Hei, aikuiset ihmiset.... :)
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
moderndrummer88
29.12.2009 02:00:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mun mielestä Buddylla oli ihan omanlainen bitbull-terrierimäinen eteenpäinmenevä draivi soitossaan. Ja sellainen huiman väkivaltaisen kihelmöivä vaarantunne. :D
 
Minä sanoisin, että Tony Williamsilla sitä oli vielä enemmän, nuori vihainen jazzrumpali ;D
 
Kyllä Elvin ja Tony on mulle suurempia vaikuttajia ja pidän heidän soitosta enemmän kuin Buddyn, mutta musiikki ja muu taidehan ei ole urheilua. Joten minusta parempi/paras-käsitteiden käyttö ilman tosi vahvoja IMO/munsta/jne. alleviivauksia on vaarallista. Noin niinkuin yleisenä kommenttina.
 
Näinpä. Varsinkin musiikki ylipäätänsä on niin subjektiivinen asia. Ainoa asia jossa parhautta voidaan mitata kylmän tieteellisesti lienee juuri nopeus, joten Mike Mangini onkin tässä mielessä maailman paras rumpali.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Deino
29.12.2009 02:02:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ei sellaista asiaa ole olemassakaan.
 
Hollmin mielestä on. >:|
 
moderndrummer88
29.12.2009 02:04:36 (muokattu 29.12.2009 02:06:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9062582 missasitko Markkuliini tuon viestin, josta koko rumba sai alkunsa...?
 
E: Tai sellanen kuva vähän tuli, en tiedä mistä? :D
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
markkuliini
29.12.2009 02:06:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Minä sanoisin, että Tony Williamsilla sitä oli vielä enemmän, nuori vihainen jazzrumpali ;D
 
Ehkä nuorena. Mutta mun mielestä Tonyn timefiilis oli myöhemmin rauhallisempi. Mulle Tony tuo mieleen aina sellaisen nyrkkeilijän jossa yhdistyy raskaansarjan mestarin armoton lyönti ja kevytsarjalaisen herkkyys ja nopeus. Tonyn rytmiikan hienostuneisuus ja edistyksellisyys on mulle hänen tärkein anti. Ja rohkeus heittäytyä. Toki huima tekniikka auttoi noissa asioissa, mutta en mä sitä hänen soitossaan kuuntele.

Buddy soitti mun mielestä enemmän samantyylisesti läpi uransa. Sellainen vihainen bitbull-meininki.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Epämuusikko
29.12.2009 02:08:00 (muokattu 29.12.2009 02:21:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Tyylissään ja ja tyylissään... Ota kaikki pallon parhaat rumpalit rinkiin ja pidä kädennostoäänestys. Tulos on Buddy Rich, vaikka itse jättäisitkin väliin.
 
Voit toki laittaa tähän jonkun Buddya paremman, niin väitellään siitä.
 
Jos sulla ei ole laittaa nimeä, niin olisiko parempi jättää ihan kommentoimatta... tyylissään ja tyylissään...
 
Minä en pidä musasta, jota Buddy veti. Tai edes hänen persoonastaan, mutta kaikki Buddyn musa (joka tehtiin aikana, jolloin äänitysteknologia oli vaiheessa) puhuu aika raskaasti puolesta.

 
Anna mennä anna mennä anna mennä!
 
häättänäm. pelasin Heroes of Might and Magicia sen aikaa kun täällä lähti ketjut lapasesta. Kaiken lisäksi joudun aloittamaan koko kampanjan uudestaan kun vastustajan herot hakkaa meitin. prkl!
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
markkuliini
29.12.2009 02:08:46 (muokattu 29.12.2009 02:10:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9062582 missasitko Markkuliini tuon viestin, josta koko rumba sai alkunsa...?
 
E: Tai sellanen kuva vähän tuli, en tiedä mistä? :D

 
Kyllä mä luin koko ketjun. Enkä mä kritisoinut ketään erityisesti. Mutta pitääkö näihin maailman paras-juttuihin kenenkään lähteä? Aloittamaan tai mukaan?
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Epämuusikko
29.12.2009 02:10:02 (muokattu 29.12.2009 02:18:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deino: Eikö ollut niin, että Buddy ei osannut soittaa groovaavasti/sujuvasti jne. peruskomppia? Miten tällainen henkilö voi olla maailman paras rumpali?
 
Kyllä se sitäkin osasi. Jonkin verran. Sillä ei sinänsä ole väliä, koska Buddy oli ensisijaisesti swing + motoriikkahirviö-rumpali. Esim. "The Beat goes on", jossa tyttärensä laulaa, oli jotain ei-niin-jazzia.
 
nämä on nyt näitä.....
 
Kyllä esimerkiksi Tony Williamsilta irtoaa ihan mallikkaasti myös beatin komppi. En tiedä mallikkuudesta. TJEU esim. Jan Hammerin kanssa jammailtu Miami Vicen tunnari Youtubesta. Eipä sekään hänen leipälajinsa ollut. Miksi siis tarvisi olla täydellinen beat-rumpali, jos mies oli jo aikanaan aika pirun hyvä jazz-rumpali?
 
...kukkeimmillaan minun mielestäni Milesin bändissä ja vähän sen jälkeen. Myöhempien vaiheidensa soitto varsinkin akustisissa ympäristöissä ovat minusta vaivaannuttavia, vaikka niitä jossain päin ylistetään. Chopseja oli miehellä loppuun asti, mutta joku nyanssi niistä jossain vaiheessa katosi. Hienovaraisuus ja kanssasoittajien palveleminen eivät myöskään tule ensimmäisenä miehen osasta materiaalista mieleen. Samanlainen olo minulla tulee Buddy Richistä. Tahollaan erittäin hyviä rumpaleita lajissaan, mutta ärhäkkyys ja Markkuliinin mainitsema pitbullmaisuus tai muu koirailu alkaa itseäni jossain vaiheessa rassata.
 
+++ ja onhan meillä... Buddy Williams!
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Deino
29.12.2009 02:10:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Kyllä mä luin koko ketjun. En mä kritisoinut ketään erityisesti. Mutta pitääkö näihin maailman paras-juttuihin kenenkään lähteä? Aloittamaan tai mukaan?
 
Minä en ainakaan halua että hollmi elää siinä luulossa, että Buddy Rich on virallisesti maailman paras rumpali.
 
markkuliini
29.12.2009 02:12:54 (muokattu 29.12.2009 02:16:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deino: Minä en ainakaan halua että hollmi elää siinä luulossa, että Buddy Rich on virallisesti maailman paras rumpali.
 
No anna mennä vaan. Mikäs minä olen ketään estämään. Kunhan vain väliin huutelin. :)
 
Edit: Siis shaissen jauhamista se minusta edelleenkin on, mutta se on vain minun mielipide. ;)
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
markkuliini
29.12.2009 02:18:38 (muokattu 29.12.2009 02:19:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Tahollaan erittäin hyviä rumpaleita lajissaan, mutta ärhäkkyys ja Markkuliinin mainitsema pitbullmaisuus tai muu koirailu alkaa itseäni jossain vaiheessa rassata.
 
Sehän on merkki, että pitää vaihtaa levyä välillä. Viva la difference!
 
En mä ainakaan jaksa kuunnella kenekään soittoa montaa tuntia putkeen. En edes omaani. :)
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Deino
29.12.2009 02:19:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Edit: Siis shaissen jauhamista se minusta edelleenkin on, mutta se on vain minun mielipide. ;)
 
Niin mustakin, mutta en ole väitellyt Mnetissä piiitkään aikaan joten...
 
Deino
29.12.2009 02:21:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Miksi siis tarvisi olla täydellinen beat-rumpali, jos mies oli jo aikanaan aika pirun hyvä jazz-rumpali?
 
Ei todellakaan tarvitse, mutta kun puhe oli tästä perkeleen planeetan parhaimmasta rumpalista...
 
Epämuusikko
29.12.2009 02:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deino: Ei todellakaan tarvitse, mutta kun puhe oli tästä perkeleen planeetan parhaimmasta rumpalista...
 
No sepä se.
 
all-round on aina kompromissi. niin kamoissa, soittajissa kuin naisissakin.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
markkuliini
29.12.2009 02:22:23 (muokattu 29.12.2009 02:22:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deino: Niin mustakin, mutta en ole väitellyt Mnetissä piiitkään aikaan joten...
 
Anna mennä vaan. ;) Mut venaa hetki, haen popcornia...
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
moderndrummer88
29.12.2009 02:22:57 (muokattu 29.12.2009 02:25:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, kyllä minäkin Steve Gaddin nostaisin parhaan rumpalin pallille siinä mielessä, että hän soittaa ihan suvereenisti lattarit, jazzit ja beatit.
 
all-round on aina kompromissi. niin kamoissa, soittajissa kuin naisissakin.
 
Eikä Gadd ole mitenkään all-around, joka osaa feikata tyylin kuin tyylin, vaan soittaa niitä aidosti hyvin, Anssi Nykänen on all-around.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Deino
29.12.2009 02:22:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: all-round on aina kompromissi.
 
Steve Gadd!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «