Muusikoiden.net
30.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: En osaa harjoitella
1 2 3 4 5 6
Neurosaur
16.06.2008 12:36:50 (muokattu 16.06.2008 12:37:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä treenivinkki mitä en bongannut: älä soita metallia. Tämä ei ole siis edes elitismiä ei-metallia soittavalta, koska itse sillä tiellä aloitin ja opin kantapään kautta ettei siinä soittamaan opi. Edukseni musiikkimakuni kääntyi parempaan suuntaan pahimman murrosiän ahdistuksen taannuttua.
 
Tuplapedaalit kaappiin ja treeniä!
 
Foe mounier
16.06.2008 14:28:39 (muokattu 16.06.2008 14:29:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä treenivinkki mitä en bongannut: älä soita metallia. Tämä ei ole siis edes elitismiä ei-metallia soittavalta, koska itse sillä tiellä aloitin ja opin kantapään kautta ettei siinä soittamaan opi. Edukseni musiikkimakuni kääntyi parempaan suuntaan pahimman murrosiän ahdistuksen taannuttua.
 
Tuplapedaalit kaappiin ja treeniä!

 
Mikä vika metallissa on? Oppiihan siinäkin vaikka mitä, kun ei liikaa panosta yhteen asiaan esim. nopeuteen.
 
Monipuolisesti ja rohkeasti kaikkea musaa, sanon minä.
 
Neurosaur
17.06.2008 00:01:54 (muokattu 17.06.2008 00:02:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monipuolisesti ja rohkeasti kaikkea musaa, sanon minä.
 
My point exactly. :) Sen koommin yleistämättä iso osa metallirumpaleista nimenomaan treenaa vain sitä nopeutta ja esimerkiksi rytmikäs latinojazz on "jazz-homoilua" jonka jälkeen blasti paukkuu entistä ylpeämmin.
 
OPJ1974
17.06.2008 01:01:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My point exactly. :) Sen koommin yleistämättä iso osa metallirumpaleista nimenomaan treenaa vain sitä nopeutta ja esimerkiksi rytmikäs latinojazz on "jazz-homoilua" jonka jälkeen blasti paukkuu entistä ylpeämmin.
 
Ja vielä, kannattaa sieltä rumpsetin takaa nousta välillä jaloilleen ja treenata vaikka marssirumpu tms. musaa. Mulla ainakin toi karnevaalisamban lätkyttäminen on avannut käsiä aivan perk.. siis paljon.. :) Temmot on siellä 140-180 välissä parhaimmillaan ja synkopoitua, fraseerattua ja aksentoitua kuudestoista-osaa siihen, niin johan tekee :D
 
Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi"
Neurosaur
17.06.2008 01:40:48 (muokattu 17.06.2008 01:42:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja vielä, kannattaa sieltä rumpsetin takaa nousta välillä jaloilleen ja treenata vaikka marssirumpu tms. musaa. Mulla ainakin toi karnevaalisamban lätkyttäminen on avannut käsiä aivan perk.. siis paljon.. :) Temmot on siellä 140-180 välissä parhaimmillaan ja synkopoitua, fraseerattua ja aksentoitua kuudestoista-osaa siihen, niin johan tekee :D
 
Tai sit tekee ton samalla ku jaloilla pyörii ostinaatto. ;) Todella terveellistä treeniä ja kuulostaa perkeleen hyvältä!
 
Esim. (o = lyönti, x = tyhjä, 16-osia, VJ vasen jalka OJ oikea jalka)
VJ: xxox xxox xxox xxox
OJ:oxxo oxxo oxxo oxxo
 
Tai jos osaa kolmoisiskun basarilla (niinku minä möhöhö!)
 
VJ: xxox xxox xxox xxox
OJ:oxoo oxoo oxoo oxoo
 
Tähän sit päälle hengittävällä timellä paljon flamia ja triolifeelillä paljon ympäri settiä ni kuulostaa nätiltä ja independency kehittyy. :)
 
PS. Nuotit mnetin foorumeille kiitos!
 
Ruutikallo
17.06.2008 21:58:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mhh. Mä en oe paras auttamaan vaika o yli 35v soittamista takana, mutta ehdottaisin että jättäisit ne"mikä kuulostaa hyvööe lickit=
 
Valtaosahan kuunyelee kokonaisuutta poislukien rokkipoliisit, mut niistä ei pidä välittääää,
 
-H-
 
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Kailis
18.06.2008 05:47:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mhh. Mä en oe paras auttamaan vaika o yli 35v soittamista takana, mutta ehdottaisin että jättäisit ne"mikä kuulostaa hyvööe lickit=
 
Valtaosahan kuunyelee kokonaisuutta poislukien rokkipoliisit, mut niistä ei pidä välittääää,
 
-H-

 
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
 
Ruutikallo
18.06.2008 12:59:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
 
Joskus otan joskus en. Tekstissä jopa pieni matemaattinen mahdottomuus.
 
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
markkuliini
18.06.2008 13:46:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus otan joskus en. Tekstissä jopa pieni matemaattinen mahdottomuus.
 
Jotenkin olikin ollu tyhjä olo vähän aikaa. Sehän se olikin että uutta allekirjoitusta olin kaipaillut. Kiitti Kailis, tää on tosi hyvä!
 
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
Neurosaur
18.06.2008 13:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitäpaitsi valtaosa kuuntelee portnoy-fillejä eikä kokonaisuutta... :D
 
markkuliini
18.06.2008 13:50:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitäpaitsi valtaosa kuuntelee portnoy-fillejä eikä kokonaisuutta... :D
 
Kuka v###n portnoy-fillejä?!
 
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
Neurosaur
18.06.2008 14:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka v###n portnoy-fillejä?!
 
No tomi-basari rolleja :P
 
Kailis
18.06.2008 14:55:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin olikin ollu tyhjä olo vähän aikaa. Sehän se olikin että uutta allekirjoitusta olin kaipaillut. Kiitti Kailis, tää on tosi hyvä!
 
Nöyrin allekirjoituskonsultanttisi. Kerro vaan kun elämä taas tyhjyyttään kolisee, meen baariin ja hoidetaan allekirjoitusasiat kuntoon.
 
markkuliini
18.06.2008 20:19:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tomi-basari rolleja :P
 
No daaaaaa...
 
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
markkuliini
18.06.2008 20:20:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nöyrin allekirjoituskonsultanttisi. Kerro vaan kun elämä taas tyhjyyttään kolisee, meen baariin ja hoidetaan allekirjoitusasiat kuntoon.
 
Näin teen. Hyvä että tässä maailmassa on edes jotain pysyvää johon voi luottaa. :)
 
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
Linnunlaulupuu
19.06.2008 01:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin teen. Hyvä että tässä maailmassa on edes jotain pysyvää johon voi luottaa. :)
 
Elikkä sonorit ja paiste hei.
 
KINNIKUN!
velipesonen
21.06.2008 10:54:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa aina aluksi palata lähtöruutuun eli keskittyä peruasioihin ihan kaikessa rauhassa vaikkapa puolen tunnin ajan. Silloin asiat hahmottuvat kunnolla, soittaminen maistuu ja laiskuus katoaa.
 
Cimble
14.07.2008 09:34:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku rumpali on joskus sanonut, että "Harjoittelemalla oppii harjoittelemaan ja soittamalla soittamaan" ;)
 
Taisi olla Albert Järvinen. Toki tämän lausahduksen olen tälle palstalle joskus kirjoittanut ja muissakin yhteyksissä siihen törmännyt.

 
Alpun sanomisista tuli mieleen, että jossain Pelle Miljoonan kirjassa Pelle kertoo bändinsä vetäneen Tavastialla, kun Albert saapasteli lavan eteen. Alppu heitti lavalle kourallisen nimikkoplektrojaan ja huusi jotenkin että "soittakaa niin saatanan kovaa ja väärin!" Mielenkiintoinen tarina oli myös se kun Pellekin oli Alpun kans samassa bailuseurassa. Alppu oli kanttuvei ja konttaili ympäriinsä. Sen taskuista tipahteli isoja seteleitä sinne tänne ja Pelle seuruineen keräili ne talteen palauttaen Albertille... Lisäksi Alppu tilasi hotellihuoneeseen jättisatsin paukkuja josta Pellekin otti vähän. Ja vuosien jälkeen Albert muistutti Pellen olevan velkaa niistä juomista. Pelle ihmetteli miten koko ajan juova Albert pystyi muistamaan juuri nekin Pellen kippaamat muutamat paukut.
 
No, mitenhän tämä liittyy ketjun aiheeseen..?! Itse aiheeseen lyhyesti siis: Ei ole väliä osaako harjoitella. Se ratkaisee osaatko soittaa. :)
 
Ei Venäjältä selviä hengissä...
K.Suninen
14.07.2008 10:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen äänityslaite on paras rumpuhankinta minkä olen koskaan ostanut. Siitä kuulee oikeasti mikä toimii ja mikä ei. Masentava laite joskus mutta samalla sairaan motivoiva. :)
 
Ite en ole koskaan jaksanut pitää mistään viikkotaulukoista kii, mutta nauhotuksesta on tullu suoranainen himo. Nyt toimii nauhotusvälineenä MacBook Pro ja GarageBand. On meinaa aivan mahtava kasata ittelensä groove-basson loopeista tiukka 5 minuutin raita ja sit yrittää vetästä siihen yhtä tiukka pakkaus rumpua naulaamalla biisi alusta loppuun kerralla purkkiin.
 
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
Kailis
16.07.2008 06:42:12 (muokattu 16.07.2008 06:45:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alpun sanomisista tuli mieleen, että jossain Pelle Miljoonan kirjassa Pelle kertoo bändinsä vetäneen Tavastialla, kun Albert saapasteli lavan eteen. Alppu heitti lavalle kourallisen nimikkoplektrojaan ja huusi jotenkin että "soittakaa niin saatanan kovaa ja väärin!" Mielenkiintoinen tarina oli myös se kun Pellekin oli Alpun kans samassa bailuseurassa. Alppu oli kanttuvei ja konttaili ympäriinsä. Sen taskuista tipahteli isoja seteleitä sinne tänne ja Pelle seuruineen keräili ne talteen palauttaen Albertille... Lisäksi Alppu tilasi hotellihuoneeseen jättisatsin paukkuja josta Pellekin otti vähän. Ja vuosien jälkeen Albert muistutti Pellen olevan velkaa niistä juomista. Pelle ihmetteli miten koko ajan juova Albert pystyi muistamaan juuri nekin Pellen kippaamat muutamat paukut.
 
No, mitenhän tämä liittyy ketjun aiheeseen..?! Itse aiheeseen lyhyesti siis: Ei ole väliä osaako harjoitella. Se ratkaisee osaatko soittaa. :)

 
Joo joo. Vanhalla istuin ja samassa pöydässä Järvinen sanoi mulle että hae bisset. Toin ne ja olin antamassa loppurahoja. Sanoi että pidä. Satasesta. -82. Good Golly Miss Molly.
 
EDIT:
 
Pelleltä tuli joku nuori kundi kysymään kapakassa keikan jälkeen kuunteleeko se klassista musiikkia. Se vastas; "oon mä kuullu sen..."
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «