Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Twist Twist Erkinharju
1 2 3 4 5 6
markkuliini
22.12.2009 12:56:44 (muokattu 22.12.2009 13:50:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble:
Voi kun tuohonkin olis saanu rumpuihin huippuunsa koulutetun humppaveikon, niin jopas olis ollut kanssabändiläisillä ja yleisöllä hieman siedettävämpää tuon päättömän kohkaamisen ja ylimelun sijaan...

 
Tuosta koulutuksesta vielä (kun se nyt tuntuu koko ajan nostavan päätään), harva (etenkään "vanhan liiton") humpparumpali on mitenkään koulutettu. Työssä oppiminen kuvaa ilmiötä paljon paremmin.
Mulle tuo termin "huippuunsa koulutetun humppaveikon" käyttö kuulostaa vähän sellaiselta sekavalta moneen suuntaa huitomiselta, tyyliin "toivottavasti joku edes tarttuu provoon".
Koetas teroittaa vielä vähän, niin josko saatais ärähtämään joku. ;D
 
Mutta onhan itselläsikin vähän yleistävä asenne keskivertoa kovempaa lyöviä rockrumpaleita kohtaan muka ainaisine saundiongelmineen, kun eivät muka osaa soittaa kuin vain aina ylikovasti lyömällä.
 
Höpö höpö, ei pidä paikkansa. Lues mun aiemmat kirjoitukset ajatuksen kanssa. ;)
Mun mielestä siinä kovaa soittamisessa on sävyjä. Kyllä rokkia pitää soittaa yleensä aika reippaalla volalla, mutta tietyn pisteen jälkeen kovempaa soittaminen menettää merkityksensä. Tässä vola-jutussa yleensä ottaen ei ole mitään tekemistä rockin kanssa, vaan puhuin rumpujen soittamisesta yleensä. Liian lujaa (joka on siis lujempaa kuin lujaa), on liian lujaa, oli genre ihan mikä tahansa.
Ikävä rikkoa illuusiota, mutta ei kovaa soittaminen ole mikään rockrumpalien itseoikeus. Sori. :)
Niin ja, kyllä minäkin olen monilla keikoilla se keskivertoa kovemmin lyövä rockrumpali jos tila sen sallii.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Niq
22.12.2009 13:48:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mä en ole ainakaan tuota alempaa mieltä. Ehkä tässä nyt halutaa romantisoida tilannetta, "me vastaan muu maailma" tai "kukaan ei ymmärrä meitä rokkareita." :)
 
Joo et sä niin antanutkaan ymmärtää. Lähinnä mä kiinnitin muuten huomion vaan tähän hassuun vastakkainasetteluun jota on tullut seurattua palstoilla ennenkin. Nyt vaan vastakkainasettelun toinen puoli ei oo tehnyt juuri mitään ja rokkiosasto pauhaa ihan turhan päiten ja tekee ennakkoluulemisen helpoksi omilla käsitteillään. Yllättävän vähän pointin missaamista kuitenkin tässä keskustelussa toistaiseksi. Jatkakaa. :)
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
Cimble
22.12.2009 14:08:51 (muokattu 22.12.2009 14:23:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Tuosta koulutuksesta vielä (kun se nyt tuntuu koko ajan nostavan päätään)...
 
Omalta kohdalta koulutukseni puutetta voin joissain tapauksissa puolustella, mutta ylpeillä sillä ei kyllä voi. Haluaisin kyllä itsekin oppia asioita myös opetuksen kautta, vaikka en ole enää mikään poikanenkaan. Mutta kouluttamattomuudesta ei ole ainakaan hyötyä edes amatöörihommissa. Siltä osin en tarkoita mitenkään ivallisesti koulutettuja kohtaan, vaan aika nöyrin mielin. Enemmän se soittajan suhtautuminen muihin ratkaisee, olipa sitten koulutettu tai kouluttamaton.
 
kuulostaa vähän sellaiselta sekavalta moneen suuntaa huitomiselta, tyyliin "toivottavasti joku edes tarttuu provoon".
Koetas teroittaa vielä vähän, niin josko saatais ärähtämään joku. ;D

 
Ei pysty, liian hapokasta. :) Vähän provoa oli, mut ei tässä tartte kenenkään ärähtää, varsinkaan kun linjoilla ei ole tyypillisiä rähjääjiä. Ja kuten tuossa jo tuumittiin, ei olla vielä pahasti edes offtopicissa. :)
 
Ikävä rikkoa illuusiota, mutta ei kovaa soittaminen ole mikään rockrumpalien itseoikeus. Sori. :)
 
Ei niin, onhan myös hevirumpalit! Mättömetallirumpaleita ei lasketa, koska niiden pitää hipsuttaa kevyesti, että pystyisivät polkemaan 1300 iskua minuutissa. Eikä niiden tatsilla ole muutenkaan väliä, koska rummut triggeröidään ihan pilalle... ;)
 
Epämuusikko
22.12.2009 14:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble:
 
Ei niin, onhan myös hevirumpalit! Mättömetallirumpaleita ei lasketa, koska niiden pitää hipsuttaa kevyesti, että pystyisivät polkemaan 1300 iskua minuutissa. Eikä niiden tatsilla ole muutenkaan väliä, koska rummut triggeröidään ihan pilalle... ;)

 
http://www.youtube.com/watch?v=zXYL_XsWJsM&feature=related
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
MK73
22.12.2009 15:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erkinharjulla on ihan tilanteenmukainen tatsi ainaski tässä, ei tuo mitenkään ylilujaa soita, homma rullaa teknisestikin. Meininki jees! :-) ja mun mielestä kaukana "metallirumpaloinnista", niin kuin tietenkin toi musa muutenkin... Mutta siis mennään eikä meinata!
 
http://www.youtube.com/watch?v=0EM6gfd0MSA
 
Hiki ja vääntö.
arse
22.12.2009 19:06:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guardian Angel and Things That Crawl at Night
 
Tää on muuten hauska biisinnimi, vai bändinkö nimi toi on? Pähee joka tapauksessa.
 
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Vallu-Veke
22.12.2009 19:49:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MK73: Erkinharjulla on ihan tilanteenmukainen tatsi ainaski tässä, ei tuo mitenkään ylilujaa soita, homma rullaa teknisestikin. Meininki jees! :-) ja mun mielestä kaukana "metallirumpaloinnista", niin kuin tietenkin toi musa muutenkin... Mutta siis mennään eikä meinata!
 
http://www.youtube.com/watch?v=0EM6gfd0MSA

 
Tämä on legendaarinen biisi ja jannut on vielä vedossa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=36Da86uyArE&feature=related
 
Cimble
22.12.2009 20:47:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arse: Tää on muuten hauska biisinnimi, vai bändinkö nimi toi on? Pähee joka tapauksessa.
 
Häpeä, tietämätön moukka! :)
 
Linnunlaulupuu
22.12.2009 21:47:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Häpeä, tietämätön moukka! :)
 
Eli se on junttirock-bändi, -biisi tai -levy.
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
arse
22.12.2009 22:00:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Häpeä, tietämätön moukka! :)
 
Ja ihan vapaasti käytettävissä, jos perustat vaikka Tarot-coverbändin. :)
 
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Cimble
23.12.2009 09:10:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arse: Ja ihan vapaasti käytettävissä, jos perustat vaikka Tarot-coverbändin. :)
 
Tarot-coverbändi? Yhtä hullu idea kuin vaikka Peer Gunt-coverbändi. Ja mites me oltais sitten samassa bändissä rumpaleina, molemmat soittais yhtä bassaria niin saatais tuplakomppi? :)
 
Linnunlaulupuu: Eli se on junttirock-bändi, -biisi tai -levy.
 
Tismalleen, joku niistä.
 
Cimble
23.12.2009 09:55:20 (muokattu 23.12.2009 10:32:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MK73: Erkinharjulla on ihan tilanteenmukainen tatsi ainaski tässä, ei tuo mitenkään ylilujaa soita, homma rullaa teknisestikin. Meininki jees! :-)
http://www.youtube.com/watch?v=0EM6gfd0MSA

 
Minusta vaikuttaa, että Erkinharju ja takavuosien Rudenhajotuskaveri Cinnari ovat hioituneet vuosien varrella noin niin kuin soittovoimassaan, missä ei sinänsäkään ollut Upi Sorvalinkaan mielestä mitään väärää. Lienee ihan iän tuomaa tasaantumista ja ekologisemman soittotavan tuomaa helppoutta. Ja luulen, että nykypäivänä välineet on sen verran kehitetympiä, ettei niistä lähde sitä möykkää niin paljon eivätkä hajoa niin helposti. Ja kun nämä ukot soittaa varmasti vähän kevyemmin nyt, kuin 80-90-luvuilla.
 
Mutta olivathan ne nuorinakin jo selvästi kovia jätkiä soittamaan tyyliään. Ja jos siinä on Rudet menny kappaleiksi, niin kyllä se on niinkin, että tuotekehittelyssä ei oltu huomioitu ihan kaikenlaista soittoa pitemmän päälle. Niillä on ollu varmaan koesoittajana Herman Rarebell, ja sitten ovat aatelleet että kyllä nämä pellit kestää, kun on ihan hevirumpalin koekäyttämät! Hoho!
 
Eikä siinä Erkinharjun tai Cinnarin soitossa mitään vikaa siis ollut, vaikka täällä heti alettiin alentaa visuaalisestikin kovaa lyöviä rumpaleita. Kiistettiin tosin, ettei arvostelu koske kyseisiä herroja. Ja sitten jopa sanottiin että itsekin voidaan olla kovaa lyöviä rockrumpaleita. Mutta ei kerrottu, ketä ne ylilyöjät, eli "loud and too loud-tyypit" sitten ovat, jotka niin ärsyttävät mäiskiessään ja hajottaessaan rumpuja.
 
Tyypillistä "loud and too loud-meininkiä" 80's puolivälistä. Varokaa pellennäköisiä ja kapinallisia ja rokkareita, sekä etenkin Ruden kappaleita, älytöntä möykkää ja rumpujen rikkomista! :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=36Da86uyArE&feature=related
 
http://www.youtube.com/watch?v=HFXcvqgWkHw&NR=1
 
hollmi-5
23.12.2009 11:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyypillistä "loud and too loud-meininkiä" 80's puolivälistä. Varokaa pellennäköisiä ja kapinallisia ja rokkareita, sekä etenkin Ruden kappaleita, älytöntä möykkää ja rumpujen rikkomista! :)

http://www.youtube.com/watch?v=36Da86uyArE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HFXcvqgWkHw&NR=1

 
Gyntin pätkässä on se mainitsemani ompelupalli rumpujakkarana.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Cimble
23.12.2009 11:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Gyntin pätkässä on se mainitsemani ompelupalli rumpujakkarana.
 
Niin, Erkinharjun rock-uskottavuus kyllä karisee, kun ottaa huomioon moisen välineurheilun... :)
 
No, oikeastihan tuommoinen mummon ompelupalli vaan lisää sitä oikeanlaista tylyä asennetta.
 
markkuliini
23.12.2009 12:27:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble:
Eikä siinä Erkinharjun tai Cinnarin soitossa mitään vikaa siis ollut, vaikka täällä heti alettiin alentaa visuaalisestikin kovaa lyöviä rumpaleita. Kiistettiin tosin, ettei arvostelu koske kyseisiä herroja. Ja sitten jopa sanottiin että itsekin voidaan olla kovaa lyöviä rockrumpaleita. Mutta ei kerrottu, ketä ne ylilyöjät, eli "loud and too loud-tyypit" sitten ovat, jotka niin ärsyttävät mäiskiessään ja hajottaessaan rumpuja.

 
Kun oikeastaan kaikki nuo passiivissa kirjoitetut jutskat on otettu mun kirjoituksista, niin lapsikin tajuaa, että kirjoitus on suunnattu minulle. Joten voisitko silloin sanoa/kysyä ihan suoraan? Eli haluat siis tietää niitä minun mielestä liian lujaa soittajia?
No tässä yksi johon vasta törmäsin, ja youtube-ketjuun jo laitoinkin. Tekee oikein pahaa tuota katsoa.
http://www.youtube.com/watch?v=9kVSx_tf-Bc
 
Luin kaverista vähän lisää. Oli joutunut sairaalaan leikkauttamaan sormeaan kesken kiertueen. Sormi oli nimittäin ollut keikan jälkeen auki (känsä/haava), ja sen oli mennyt liimaamaan superliimalla umpeen. Oli saanut verenmyrkytyksen siitä sitten. Mitä tuohon nyt enää voi sanoa?! :D
 
Tähän Pecu / Twist -jaappaukseen mua ei vois vähempää kiinnostaa lähteä mukaan. Mua kun ei juurikaan se musiikki kiinnosta, enkä ole nähnyt livenä kun toisen kerran, niin ikävä kyllä mielikuvaa ei heistä ole. Joten usko nyt vaan, kritiikki ei koskenut heitä. Näidn symbaalien hajottamisjuttujen perusteella kylläkin voisin hyvin kuvitella, että jos menisin katsomaan, niin kritiikki voisikin alkaa sisältämään myös kyseiset herrat.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Linnunlaulupuu
23.12.2009 13:16:15 (muokattu 23.12.2009 13:16:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Sormi oli nimittäin ollut keikan jälkeen auki (känsä/haava), ja sen oli mennyt liimaamaan superliimalla umpeen. Oli saanut verenmyrkytyksen siitä sitten. Mitä tuohon nyt enää voi sanoa?! :D
 
Jos se on sitä mainostettua Kapinallista ROKK-HENKEÄ? Ei tartte hei aina mennä niin kaavojen mukaan, voi luoda jotain uutta. Esim. vaihtoehtolääkitys; syy-seuraussuhde equals kovaa rumpalointia.
 
Mikä olo.
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Cimble
23.12.2009 13:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Kun oikeastaan kaikki nuo passiivissa kirjoitetut jutskat on otettu mun kirjoituksista, niin lapsikin tajuaa, että kirjoitus on suunnattu minulle. Joten voisitko silloin sanoa/kysyä ihan suoraan? Eli haluat siis tietää niitä minun mielestä liian lujaa soittajia?
 
Joo, paljolti oli sullekin, enkä jaksanut selata kuka tarkalleen sanoi mitäkin. Mutta ei tässä mitään. Tulit kaapista ja julkistit yhden tarkoittamasi esimerkin. :)
 
No tässä yksi johon vasta törmäsin, ja youtube-ketjuun jo laitoinkin. Tekee oikein pahaa tuota katsoa.
http://www.youtube.com/watch?v=9kVSx_tf-Bc

 
No just, tässä on kyllä kieltämättä esimerkki, miten mahdollisimman kovaa hakkaamisesta tehdään itseisarvo ja se pointti siihen. Kaveri osaa kyllä soittaakin hyvin, mutta pilalle se soitto menee ylikorostetulla voimanlataamisella iskuihin. Eihän Erkinharjuilla tai muilla näennäisesti kovaa soittaneilla/soittavilla ole mitään tekemistä tällaisen liioittelun kanssa. Tuolla kaverilla sattuu vielä käteenkin pätkän lopussa, yllätys! Tais lyödä näpeille ja kovaa! :) Sitä paitsi, vaikka rumpuja pitäisi soittaa varmasti hiljemmin kuin tämä, on ko. kaverilla kyllä melko mediumin oloista peltiä vähän vahvempien, isompien ja paksumpien sijaan. Ei kestäisi kauan tuolla menolla kun pelti antaa periksi.
 
Tähän Pecu / Twist -jaappaukseen mua ei vois vähempää kiinnostaa lähteä mukaan. Mua kun ei juurikaan se musiikki kiinnosta, enkä ole nähnyt livenä kun toisen kerran, niin ikävä kyllä mielikuvaa ei heistä ole. Joten usko nyt vaan, kritiikki ei koskenut heitä. Näidn symbaalien hajottamisjuttujen perusteella kylläkin voisin hyvin kuvitella, että jos menisin katsomaan, niin kritiikki voisikin alkaa sisältämään myös kyseiset herrat.
 
Ei kai Twistillä ja Peculla nykypäivänä mene sitä peltiä sen enempää, kuin muillakaan paljon soittavilla napakkaotteisilla raskaamman musiikin rumpaleilla.
 
moderndrummer88
23.12.2009 19:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mua kun ei juurikaan se musiikki kiinnosta, enkä ole nähnyt livenä kun toisen kerran, niin ikävä kyllä mielikuvaa ei heistä ole.
 
Ei kiinnostanu edes sen vertaa, että oisit ensimmäisen kerran menny kattomaan? :)
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
markkuliini
23.12.2009 20:22:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Ei kiinnostanu edes sen vertaa, että oisit ensimmäisen kerran menny kattomaan? :)
 
:D Oikaisin vähän juu, myönnetään.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
VeKrio
27.12.2009 00:37:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Niillä on ollu varmaan koesoittajana Herman Rarebell, ja sitten ovat aatelleet että kyllä nämä pellit kestää, kun on ihan hevirumpalin koekäyttämät! Hoho!
 
Nauroin kyllä ääneen. Hauska keskustelu kaikki tynni. Kiitos markkuliini, Cible ja kumpp.!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «