Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vuoden 2006 kotimainen rumpulevy. Äänestys.
1 2 3
hollmi-5
18.12.2006 18:08:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä sinun mielestäsi ansaitsee vuoden 2006 kotimaisen rumpulevyn tittelin? Yhtä kysytään ja mahdollisia perusteluja.
 
Von Hertzen Brothers: Approach
 
Kuoppiksen näytös. Mahtavaa rumputyöskentelyä. Uhkarohkeita fillejä, jotka putoavat komeasti jaloilleen.Komeita komppeja perussetillä. Kulkee hienosti ja soundaakin makoisalle.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
moderndrummer88
18.12.2006 18:12:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Von Hertzen Brothers: Approach
 
Kuoppiksen näytös. Mahtavaa rumputyöskentelyä. Uhkarohkeita fillejä, jotka putoavat komeasti jaloilleen.Komeita komppeja perussetillä. Kulkee hienosti ja soundaakin makoisalle.

 
Tämä tuli heti itsellekkin mieleen, kun otsikon näin.
 
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Niq
18.12.2006 18:23:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä tuli heti itsellekkin mieleen, kun otsikon näin.
 
Veit jalat suustani. Ääni Kuoppikselle ja muille velikullille.
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
Deino
18.12.2006 18:24:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon helpompi olisi sanoa ulkomaisia...
 
Jeltz
18.12.2006 20:17:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon helpompi olisi sanoa ulkomaisia...
 
Itselle ei tule mieleen yhtään ulkomaista.
 
Approach on minunkin vastaukseni. Perjantaina lainasin lätyn kirjastosta, eikä tätä rumputyöskentelyä voi kuin ihailla.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
TAMAS
18.12.2006 20:36:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Approach on myöskin minun vastaukseni. Kuoppis soittaa paremmin kun hyvin levyllä.
 
Mietiskeliä
Mr. Sly
18.12.2006 23:50:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin kyllä kompata muita vastanneita. Loistava levy ja loistavat rummut, tuttuun Kuoppis-tyyliin Ei tarvinnut edes katsoa kansilärpäkkeestä, kuka soittaa rumpuja.
 
"Keep it simple, stupid!"
MK73
19.12.2006 08:31:00 (muokattu 19.12.2006 09:05:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuoppis aina loistava... mutta niin Nykänenkin.
 
Suurimmalle idolilleni uskollisena vastaukseni on Husbandin kakkoslevy Homo Sapiens. Etelä II -biisin rumpuraita (eka otto) ei todellakaan kuulosta leipiintyneen studioketun "kassan kautta kotio"-vedolta. Vastapainoksi irtoaa nautinnollista herkistelyäkin. Ja tässä tapauksessa pisteitä ropisee myös erittäin onnistuneesta levyn kansikuvasta :-)
 
Wyrok
19.12.2006 09:39:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vontsetseenit ja Kuoppis, pakko kompata tätä valintaa...
 
"I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it." -George Carlin
hollmi-5
19.12.2006 13:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuoppamäki 7
Nykänen 1
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
jussijoe
19.12.2006 14:54:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minultakin Von Herzenille & Kuoppikselle ääni... Tässähän oli siis kyse rumpulevystä eikä rumpalista. Eli:
 
Von Herzen Brothers: Approach : 8
Husband: Homo Sapiens : 1
 
moderndrummer88
20.12.2006 18:18:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minultakin Von Herzenille & Kuoppikselle ääni... Tässähän oli siis kyse rumpulevystä eikä rumpalista. Eli:
 
Von Herzen Brothers: Approach : 8
Husband: Homo Sapiens : 1

 
tätä meikäkin ois tullu korjaamaan
 
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
hollmi-5
20.12.2006 21:16:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tätä meikäkin ois tullu korjaamaan No suuret kiitokset. Ette kai te jannut nyt väitä, että meikäspede on bongannut parhaan rumpuraidan vuodelta 2006? Yksi vasta on ehdottanut muuta. Onhan toki Nykäsen veto Marzin levylläkin tosi hienoa jälkeä.
 
Tuolla vuoden paras ulkomainen puolella on ehdotettu sellaisia rumpaleita, että ihan oikeasti ei kello mulla kilahda. Ketä nämä jannut on? Buddy Rich on minun valintani ;-)
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
jussijoe
20.12.2006 21:26:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan toki Nykäsen veto Marzin levylläkin tosi hienoa jälkeä.
 
Ei se nyt niin hääviä ole... ;)
 
Aegis
20.12.2006 21:47:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J. Karjalainen - Lännen Jukka
 
Tame wolves are nothing but dogs.
kampela
21.12.2006 09:59:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meshuggahin Catch 33 on mun valinta vaikka siinä vissiin onkin ohjelmoidut rummut.
Niin, ja se julkasuvuoskin taitaa olla 2005. Mut aika lähellä kuiteskin. Meshuggah onnistuu naulaamaan mut aina täysin, levystä levyyn.
 
http//:www.musamaailma.fi
MJP
21.12.2006 10:58:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meshuggahin Catch 33 on mun valinta vaikka siinä vissiin onkin ohjelmoidut rummut.
Niin, ja se julkasuvuoskin taitaa olla 2005. Mut aika lähellä kuiteskin. Meshuggah onnistuu naulaamaan mut aina täysin, levystä levyyn.

 
Eli vuoden 2006 suomalainen rumpulevy on ohjelmoitu, ruotsalainen ja vuodelta 2005? =)
 
Multa ääni myös VHB:lle.
 
moderndrummer88
21.12.2006 11:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli vuoden 2006 suomalainen rumpulevy on ohjelmoitu, ruotsalainen ja vuodelta 2005? =)

 
Plussan paikka :D
 
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
MK73
21.12.2006 19:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi vasta on ehdottanut muuta.
 
Niin, kovin tuntuu "raati" olevan yksimielinen. Itse olin vähällä ehdottaa Ben Granfeltin The sum of memories -albumia (studio-live, ja Miri pelottavan kovassa iskussa) tai Värttinän Mieroa, jolla Jaska Lukkarisen monipuolinen osaaminen pääsee komeasti esiin huippusoundein. Mutta vain yhtä sai äänestää.
 
Entä missä ovat metallidiggarit? Ymmärtääkseni esim. Diablon Mimic47 (Heikki Malmberg) on sarallaan hieno taidonnäyte.
 
Jeltz
21.12.2006 19:54:09 (muokattu 21.12.2006 19:55:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä missä ovat metallidiggarit? Ymmärtääkseni esim. Diablon Mimic47 (Heikki Malmberg) on sarallaan hieno taidonnäyte.
 
Itsekin ehkä kuulun metallidiggariosastoon, mutta harvoimpa tuolta mättöpuolelta löytyy mitään kovasti säväyttävää rumpupuolelta. Toki löytyy nopeutta ja teknisyyttä, mutta usein on meininkin varsin persoonatonta, kun soundeista ei luonnollisuutta löydy hakemallakaan ja soittokin kuulostaa varsin koneelliselta. Siksi tuo VHB vei mielestäni voiton.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «