Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelma..
1
WarDrummer
15.12.2006 23:35:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!! tuli tossa eräs päivä reenatessa sellainen ongelma eteen kuin.. huomasin että tuplia vetäessä ei jalat pystyneet enää yhteistyöhön, erillään toimivat kyllä ihan hyvin, mutta kun piti yhteen soittaa ei juttu enää toiminutkaan.. Mkä neuvoksi??
 
mieleen tuli lähinnä tasapaino ongelma, tai liian väsyneenä koitin soittaa.. viimeksi pari viikkoa sitten vedin keikoilla vielä ihan sujuvasti 170 bpm, ja pienellä ponnistelulla taisin päästä jonnekin reilun 200 hujakoille adrenaliinin ja osittaisen flatfootin avulla.. mutta nyt ei tahdo irrota edes 150.. perhana!! jeesatkaa nyt jotenki.. mitä kannattaisi reenata??
 
blaah!!
Jami
16.12.2006 00:04:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyvestä puuhun. Lähde hitailla tempoilla hakemaan uudestaan koordinaatiota.
 
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Strumbali
16.12.2006 01:36:34 (muokattu 16.12.2006 16:04:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen väärä henkilö vastaamaan tuplabasari kysymykseesi. En pääse yhteenkään ilmoittamistasi nopeuslukemista, mutta muistan sen, että Hahtoa käytiin eturivissä ihmettelemässä jo kymmenen vuotta sitten. Ja voisinpa väittää, että ko. herra on nykyään monellakin tavalla aivan eri tasolla. Ei siis hätää. Tämän jälkeen voivat vastata sellaiset henkilöt, jotka oikeasti takovat noissa nopeuksissa, minä en.
 
Lisäys: älkää fyysisesti hajottako itseänne!!!
 
ettäjotta
Youni
17.12.2006 12:53:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyvestä puuhun. Lähde hitailla tempoilla hakemaan uudestaan koordinaatiota.
 
Tämä on homman nimi. Nopeat kompit eivät yleensä pysy kasassa, jos sama homma ei onnistu hitaastikin.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Tindrum
18.12.2006 10:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... viimeksi pari viikkoa sitten vedin keikoilla vielä ihan sujuvasti 170 bpm, ja pienellä ponnistelulla taisin päästä jonnekin reilun 200 hujakoille adrenaliinin ja osittaisen flatfootin avulla.. mutta nyt ei tahdo irrota edes 150.. perhana!! jeesatkaa nyt jotenki.. mitä kannattaisi reenata??
 
Mä oon varmaan väärä henkilö neuvomaan, mutta yks kysymys.
Vaihtuuks teillä biisin tempo keikoilla sen mukaan, miten nopeesti sinä iltana lähtee? Välillä 150 - +200 bpm?
Mun mielestä kannattais treenata ne biisit sellaisilla temmoilla, jolla biisit toimii. Ja soittaa ne sitten treeneissä ja keikoilla aina samalla temmolla. Ei "huippunopeuden" mukaan.
 
m© Tiina Lymi on ihana.
kampela
18.12.2006 12:42:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!! tuli tossa eräs päivä reenatessa sellainen ongelma eteen kuin.. huomasin että tuplia vetäessä ei jalat pystyneet enää yhteistyöhön, erillään toimivat kyllä ihan hyvin, mutta kun piti yhteen soittaa ei juttu enää toiminutkaan.. Mkä neuvoksi??
 
mieleen tuli lähinnä tasapaino ongelma, tai liian väsyneenä koitin soittaa.. viimeksi pari viikkoa sitten vedin keikoilla vielä ihan sujuvasti 170 bpm, ja pienellä ponnistelulla taisin päästä jonnekin reilun 200 hujakoille adrenaliinin ja osittaisen flatfootin avulla.. mutta nyt ei tahdo irrota edes 150.. perhana!! jeesatkaa nyt jotenki.. mitä kannattaisi reenata??

 
Pahasti kuulostaa siltä tuo tasapaino-ongelma että oot juonut alkoholia. Pitääkö paikkansa?
 
http//:www.musamaailma.fi
ziggy
28.02.2007 00:30:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedusteluna vaan ketjun alottajalle, notta löytyikö ongelmaan ratkaisu? Itselläni kun sattui taasen sama probleema tielle.
 
"Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala
Narcosynthesis
28.02.2007 08:27:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin itse olen ainakin yhdessä ketjussa jo todennut, meikäläisellä on ollut tismalleen samanlainen ongelma.
 
Eri vaihtoehtojen harkitsemisen jälkeen päädyin tosiaan vetämään klikin ihan pienelle, eli 80 BpM:ään ja aloin soittaa aluksi ihan 16-osia ja rudimentteja...reilun viikon treenin jälkeen "jalat löytyivät" taas ja pystyin nostamaan tempoa. Nyt tekniikka alkaa olla taas ihan hyvässä kunnossa. Tosin nyt ne vanhat rasitusvammat alkoivat samalla tehdä comebackia:(
 
Eli suosittelen omien kokemuksieni perusteella palaamaan hitaisiin tempoihin, ja hakemaan sen tekniikan sieltä uudestaan. Itse huomasin näet niin tehdessäni, että perustekniikka oli jotenkin AIVAN TÄYSIN hukassa, kun aloin soittamaan hitaasti. Jonkinlainen "vauhtisokeus" ja ylinopeudella "ajaminen" oli aiheuttanut sen, etten pystynyt vetämään perus-16-osa-helikopterikomppia jaloilla edes 80Bpm:llä tarkasti.
 
Toinen vaihtoehto ongelmaan voi myös tietenkin olla jalkojen lihasten väsyneisyys. Eli pitää muistaa antaa lihasten levätä ja lämmitellä ne aina kunnolla. Itselläni jokaisen lisäminuutin kestävä lämmittely nostaa huippunopeutta eksponentiaalisesti joka kerta.
 
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
ziggy
28.02.2007 15:21:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minullakin tämä on ennemmin sääntö kuin poikkeus, joka syö vähän intoa pidemmän päälle.. Tapahtuiko nyt taas neljännen kerran (joka kerran jälkeen lopettanut vähäksi aikaa soiton, pisin tauko 4kk) Ongelma iskee aina kun saa jalat hiemankin parempaan kuosiin kuin edellisellä kerralla, joten tuo "ylinopeudella" paahtaminen tuntuisi järkenkäyvältä selitykseltä. Meikäkin aloitteli taas tuosta 80 bpm temmoista ihan perusjutuilla, joten täytyy vain malttaa ja treenata, että jalkaset rupevat toimiman "normaalisti".
 
"Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala
Tarre
28.02.2007 16:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Välillä samantapaista ongelmaa. Epäilen, että kyseessä voisi olla jotain tällaista:
 
Kun kehittyy lyhyessä ajassa soittamaan nopeilla temmoilla tukutukua, niin nopeuden lisäys tullee ainakin osittain lihasten jännittämisestä. Kun taidot sitten kehittyvät edelleen, jännitystä ei tarvitsekaan toisella jalalla enää niin paljoa. Seurauksena tästä on, että soitettaessa nopeilla temmoilla totutulla lihasjännityksellä (sitä ei välttämättä edes huomaa) toinen jalka lyö nopeammin kuin toinen -> homma kusee...
 
Korjausehdotus: harjoittele aloittaen hitaasti (kuten tässä onkin jo kerrottu) ja yritä saada lisää kontrollia jalkoihin. Itse olen viimeaikoina soitellut Stick controlin käsivariaatioita jaloilla ja koettanut näin oppia kontrolloimaan paremmin jalkojani. Minun soittotaidoillani tämä piti aloittaa todella hitaasti. Samalla oppii annostelemaan basaria paremmin, eikä ole pakko taitojen puutteen vuoksi jyystää tasaisesti. Aksenttiharjoitukset on myös kivoja. :)
 
Tukutuku nopeudella 200bpm sujuu nyt huonommin, mutta hitaammin pystyn soittamaan paljon monipuolisemmin kuin ennen. Ajan kanssa saavuttanen jälleen tuon maagisen luvun ja pystyn vielä tekemään ihme kikkailuja siinä samalla.
 
In my dreams...
 
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «