Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ääneen laskeminen ja laulaminen
1 2
vapauskauppias
16.07.2006 17:05:22 (muokattu 16.07.2006 17:06:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laskeminen soittaessaan kyllä kehittää soittajana. Sitä tulee harrastettua aivan liian vähän. Yksi harjoitus, jossa aluksi meni itselläni pää solmuun, oli seuraavanlainen. Soita 16-osina viiden sekvenssi, esimerkiksi:
 
HH x - x - -
SD - x - x x
BD x - x - -
 
Laske 16-osia viiteen ja aksentoi neljäsosille tulevat luvut. Eli seuraavasti YY kaa koo nee VII yy kaa koo NEE vii yy kaa KOO nee vii yy KAA koo nee vii.
 
"Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja."
Kukkis 77
16.07.2006 18:04:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauleskelen biisien mukana, omaksi ilokseni kyllä vain. Jos meikäläinen mikitettäisiin niin karmea lauluääneni saisi muun bändin kakkimaan housuun.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
sutikomppi
22.07.2006 15:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut, että kovaa ääneen laskemisen ja nuottien laulamisen tärkeyttä (harjoitellessa) korostetaan eri rumpukirjoissa mm. Syncopationissa ja New Breedissä. Kiinnostaisi kuulla miten tärkeinä näitä tämän palstan rumpalit pitävät. Voiko esimerkiksi tulla hyväksi soittajaksi, vaikka olisi mykkä? Miten on?
 
No kyllä selkeästi ajattelemalla sitä mitä soittaa pääsee hyvään lopputulokseen. En oikein ymmärrä tuota kovaan ääneen laskemista. Siitä tulee pian tapa ja voipi sitten olla keikat vähissä.
 
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
M.i.k.key
22.07.2006 15:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Coverikeikalla yks biisi oli 9/4, mun tartti laskea neljään ja viiteen et Ogelista valmistunut tuuraajabasistimme pysyi mukana. Muuten oon hiljaa.
 
Varmaan tosi hyvä coveri... Yleisö varmaan joraa mielellään
 
Möllisty!
vatta
23.07.2006 06:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan tosi hyvä coveri... Yleisö varmaan joraa mielellään
 
Ei muuta kuin +
 
"Mitshitte? No tottakai oon ryypänny ku lunta sataa ja koneet on rikki!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «