Muusikoiden.net
11.12.2018
OGRE | Magnesiumkitarat 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustisen kitaran vahvistin / keyboard / yleisvahvistin
1
Matias.
13.07.2018 12:00:39 (muokattu 13.07.2018 15:04:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaista kokemusta porukalla on akustisen kitaran vahvistimista. Jätetään nyt pois perus aktiivikaiuttimet ja aktiivimonitorit. Olen tsekkaillkut Fishmania, Acusta ja Fenderiä. Muitankin löytyy. Keyboard -vahvarikin olisi vaihtoehto kun efektit ym. tulee tarvittaessa pedaalilaudasta.

Haen tukevaa, lämmintä perussoundia näppäilysoittoon sormilla ilman plekuja. Itse olen huomannut että akkustisen vahvarin pienikokoinen kumireunainen kaiutin ei ole paras vaihtoehto tähän hommaan. Mielipiteitä ja ehdotuksia..

Lisätään tähän vielä että akustisessa on K & K:n pure mini mikrofoni

Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
Anarkiapurilainen
14.07.2018 02:53:14 (muokattu 14.07.2018 02:58:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla on AER:n akkarikombo, sillä olen yhden keikan näppäillyt just tuolla samalla mikityksellä olevalla teräskielisellä, ja soundi oli kyllä parempi kuin aktiivilaulukamoilla joilla yleensä tulee soiteltua. Erottelevampi ja kuitenkin kombon kokoon nähden lämmin ja tukeva. Välissä oli tosin TC:n Play Acoustic-etuaste, jolla kyllä mielellään soittaa laulukaappienkin kautta, soundi on melko lailla plug and play eikä ole riippuvainen vahvistimen sävynsäädöstä.

Komboahan voi tietysti käyttää keikoilla monitorina/etuasteena/DInä, mutta itse olen ajatellut hommaavani jonkun kymppituumaisen aktiivikaapin pedaalin kaveriksi jota ei hyvän soundin saavuttamiseksi tarvitse ottaa mukaan jos keikalla on muuten äänentoisto kunnossa.

Mutta siis, ainakin tuo AER:n kombo oli kevyt, pieni, äänekäs, hyväsoundinen ja tietysti myös sen hintainen, en muista mallia mutta tonnista ylöspäin näyttävät Thomannilla maksavan. Riippuu varmaan käyttötarkoituksesta ja keikkailun luonteesta, proffimmat tyypit taitavat noita hankkia monnarisoundin vakioimiseksi ja säätämisen vähentämiseksi.
Matias.
02.08.2018 14:30:23

Pitää käydä noita merkkivahvareita testaamassa. Minulla ei ole sinällään mitään aktiivikaappeja vastaan mutta niissä näyttää olevan säätimet takana ja nykymallin pyöreähköjä kaiuttimia ei tahdo saada tiltattua optimaaliseen kulmaan kun soittelee. Ja jos saa niin niiden säätimet on entistä hankalammissa paikoissa.

Matias.
10.09.2018 15:16:22 (muokattu 11.09.2018 08:31:31)

Nythän mä tajusin että mä olenkin etsimässä sitä FRFR -kaiutinta, vaikka aktiivikaappia tuossa ylempänä kritisoinkin. Sellaisen kun löytäisi kulmamonitorimallina niin voisi olla hyvä ratkaisu. Mooerin GE200 hoitaa etuasteen ja mallinnukset. Onko Bosen S1 -kaapista jo kokemuksia?

Matias.
22.09.2018 12:43:51

Jatketaan nyt tätä monologia. Onko porukalla omakohtaista kokemusta seuraavista koskien akustisen tai vastaavan kitaran perässä...

Bugera Ac60
Fishman Loudbox Mini
Laney A1+
Marshall ASD50
Laney Audiohub 40
joku muu vastaava heleposti roudattava....

Bluesia, bluesia ja vähän countryfolkia...
Pinewood
22.09.2018 23:20:09 (muokattu 22.09.2018 23:26:04)

Matias.: Jatketaan nyt tätä monologia. Onko porukalla omakohtaista kokemusta seuraavista koskien akustisen tai vastaavan kitaran perässä...

Bugera Ac60
Fishman Loudbox Mini
Laney A1+
Marshall ASD50
Laney Audiohub 40
joku muu vastaava heleposti roudattava....

Mulla on satunnaiskäytössä Rolandin AC-33. Soundillisesti oikein hyvä, mutta ei kovin tehokas. Toimii kuitenkin myös pattereilla, mikä oli yksi ehdottomista valintaperusteista.
https://youtu.be/tq30Y1VgD4c

Noita erikokoisia AC-sarjan Rolandeja liikkuu jonkin verran torilla ihan kohtuullisin hinnoin. Kannattaa tsekata nekin.
https://www.roland.com/fi/categorie … lifiers/acoustic_guitar_amplifiers/

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti