Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pikkuiset Martit, Terot yms. söpöt pikkukitarat ja kielet?
1
luossa
15.04.2018 20:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Soitin eilen pikkukitarallani keikalla, ja rupesin miettimään ensimmäistä kertaa kielten paksuutta just siinä kitarassa. Se oli lainassa koululaisella, ja paikalla oli 0.10 kielet. En ollut ennen soittanut PA:n kautta tuolla kitaralla, enkä ollut ollenkaan tyytyväinen ohuisiin kieliin. Minä en osaa soittaa niillä. Siis kysymys on, kuinka paksut kielet sellaiseen pikkukoppaiseen uskaltaa pistää? Onko vaaraa hajottaa jotakin vai ei? Esimerkiksi 0.13 Ok?
 
73nd3r
15.04.2018 20:45:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko valmistajalla jotain suositusta? (= Aina helpompi auttaa jos perustiedot kuten kitaran merkki & malli on tiedossa...)
 
Joku pikkukitara on tehty ns. nuorisokäyttöön, ja silloin rakenne voi olla suunniteltu ohuille kielille. Jossain toisessa taas ihan samanlaiset setit käy kuin täyskoon kitaroissakin. En viitti arvailla miten Mara, Tero, Jere, Päre jne. suhtautuu mihinkin.
 
Sivumennen, kielipaksuuden muutos kymppisetistä kolmeentoista on aika hyppy kerralla. Ainakin kaularauta tarttee säätöä, ehkä myös satulaurat.
 
discominister
16.04.2018 09:05:38 (muokattu 16.04.2018 09:06:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella nopealla googletuksella selvisi, että Baby Taylorissa on standardina 0.12 ja Martin LX1 0.13. Eli mediumina mennään.
 
luossa
16.04.2018 10:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Todella nopealla googletuksella selvisi, että Baby Taylorissa on standardina 0.12 ja Martin LX1 0.13. Eli mediumina mennään.
 
Mulla on just tuommoinen Martti. Eli pitää laittaa 0.13 takaisin. Ne saattoivat olla silloin alkuaan Mediumit, mutta ohuemmat kielet laitoin nuorelle soittajalle. Mulla on itsellä ainoastaan yhdessä kitarassa ohuet kielet, 0.12 .
 
Kiitos!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «