Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akkarille clean boost / DI-boxi
1
lonkkari
15.09.2016 07:50:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,

Minulla on uutena soittimena Martinin vanha miniversio eli olisiko LX1. Siihen on jälkikäteen asennettuna ymmärtääkseni K&K Pure Mini mikki. Ensi testien jälkeen ja asiasta jotain ymmärtävien kanssa keskusteltua nousi sellainen esiin että ko. mikki tarvitsisi DI-boxin väliin eikä suoraan laittaisi pöytään kiinni. Kieltämättä ääni oli aika ohkainen suoraan laittaessa.

Nyt etsisinkin jotain järkevän hintaista ratkaisua jolla saisin kaikki samaan pakettiin. Eli toinen tarve on myös jollain saada boostattua yleisestikin akkarisoundeja jos jotain sooloja sattuisi tulemaan.

Eli onko olemassa jotain esim. multiefektilaitetta mikä hoitaisi kokonaisuudessaan nämä kaikki vaateet? Minulla on Boss ME-70 jossain pölyttymässä ja mietinkin että mitä kaikkea nämä pystyvät tekemään ja mitä kyseinen piezomikki tarvitsee.

Nyt jos joudun ostamaan esim. K&K Pureampin (mitä minulle suositeltiin) ja boostin erikseen niin siinä on melkein kitaran hinta jos selällään.

Haluan korostaa että en näistä juurikaan mitään ymmärrä, jos se ei jo tekstistäni käy selville :) Tarkoitus olisi kysyä fiksummilta ennen kuin taas laittaa kättä taskuun.

- Make

discominister
15.09.2016 09:04:09

lonkkari: Moro,

Minulla on uutena soittimena Martinin vanha miniversio eli olisiko LX1. Siihen on jälkikäteen asennettuna ymmärtääkseni K&K Pure Mini mikki. Ensi testien jälkeen ja asiasta jotain ymmärtävien kanssa keskusteltua nousi sellainen esiin että ko. mikki tarvitsisi DI-boxin väliin eikä suoraan laittaisi pöytään kiinni. Kieltämättä ääni oli aika ohkainen suoraan laittaessa.

Nyt etsisinkin jotain järkevän hintaista ratkaisua jolla saisin kaikki samaan pakettiin. Eli toinen tarve on myös jollain saada boostattua yleisestikin akkarisoundeja jos jotain sooloja sattuisi tulemaan.

Eli onko olemassa jotain esim. multiefektilaitetta mikä hoitaisi kokonaisuudessaan nämä kaikki vaateet? Minulla on Boss ME-70 jossain pölyttymässä ja mietinkin että mitä kaikkea nämä pystyvät tekemään ja mitä kyseinen piezomikki tarvitsee.

Nyt jos joudun ostamaan esim. K&K Pureampin (mitä minulle suositeltiin) ja boostin erikseen niin siinä on melkein kitaran hinta jos selällään.

Haluan korostaa että en näistä juurikaan mitään ymmärrä, jos se ei jo tekstistäni käy selville :) Tarkoitus olisi kysyä fiksummilta ennen kuin taas laittaa kättä taskuun.

- Make

Omalta osaltani voin suositella TC:n PlayAcoustic lautaa. Ei taida boostia löytyä laudasta, mutta erinomainen etuaste, lauluefektit, loopperi ja di-boxi kylläkin. Viritin ei kyseisessä laudassa ole mitään priimaa, mutta toimii kuitenkin.

lonkkari
15.09.2016 09:14:50

Mulla on se TC:n Play GTX, sehän varmaan toimisi siinä samalla tavalla. Siinä on joku kymmenkunta akkariefektiä. Eli se sitten varmaan toimii esivahvistimena mikä sinänsä on tärkein tässä vaiheessa. Suht halvalla sellaisen pienen clean boostin saa ostettua.

JohnJ
15.09.2016 11:17:36 (muokattu 15.09.2016 11:18:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni myös K&K:n Pure Mini, ja etuasteita olen muutamaa testannut. Nyt haluaisi kuitenkin lopullisen ratkaisun ja samalla pienen efektilaudan akkarihommiin.

http://www.kitarapaja.com/red-eye-instrument-preamplifier
Tätä etuastetta on kehuttu nettikeskusteluissa paljon, ja sanottu että nimenomaan K&K Pure Minin kanssa kuulostaisi todella hyvältä. Ja tuossa on tosiaan myös se boosti samassa. Kovassa harkinnassa on ainakin itselläni. Ainoa arveluttava asia tuossa on se ettei etuasteessa ole mitään omaa volume-säätöä. Toki periaatteessa sitä ei pitäisi tarvitakaan koska ajatuksena on säätää volumet ja EQ:t vasta pöydästä. Silti mietityttää tulisiko sille tarvetta joissain tilanteissa ja voisiko puutteen paikata jollain toisella pedaalilla. Houkutteleva laite kaikesta huolimatta...

Metal meets the bone!
Jkob
20.09.2016 23:34:27

JohnJ: Itselläni myös K&K:n Pure Mini, ja etuasteita olen muutamaa testannut. Nyt haluaisi kuitenkin lopullisen ratkaisun ja samalla pienen efektilaudan akkarihommiin.

http://www.kitarapaja.com/red-eye-instrument-preamplifier
Tätä etuastetta on kehuttu nettikeskusteluissa paljon, ja sanottu että nimenomaan K&K Pure Minin kanssa kuulostaisi todella hyvältä. Ja tuossa on tosiaan myös se boosti samassa. Kovassa harkinnassa on ainakin itselläni. Ainoa arveluttava asia tuossa on se ettei etuasteessa ole mitään omaa volume-säätöä. Toki periaatteessa sitä ei pitäisi tarvitakaan koska ajatuksena on säätää volumet ja EQ:t vasta pöydästä. Silti mietityttää tulisiko sille tarvetta joissain tilanteissa ja voisiko puutteen paikata jollain toisella pedaalilla. Houkutteleva laite kaikesta huolimatta...

Ei pahaa sanottavaa tuosta laitteesta. Pesee perus K&k preampin ainakin

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti