Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaristin "lentelevä"pikkusormi
1
IneaRock
13.08.2016 15:57:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun ongelmana on vasemman käden alati liihotteleva pikkusormi. Spider-treeniä olen tehnyt, mutta tässä on ongelmana se, että kun yritän kesyttää tuota vallatonta sormeani, se hakeutuu nimettömäni viereen ja tämä vähän hidastaa otteiden saamista. Kuminauhaakin olen kokeillut laittaa nimettömään ja pikkusormeen, toivoen että pikkusormi oppisi paikkansa. Hankalaa on. Miten te olette kesyttäneet oman lentelijänne?
 
Zeeboo
13.08.2016 16:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla niin, että tuo on sellainen juttu jonka aika kyllä hoitaa. Kärsivällisyyttä...
 
Kokeile soittaa melodioita jossain mielivaltaisessa asemassa, jossa joudut käyttämään pikkurilliä. Olkoon vaikka joku "Jänis istui maassa", tai vastaava, kunhan vaan sormet joutuvat liikkumaan itsenäisesti.
 
Noissa spder- ym. treeneissä on puolensa, mutta itse näen mielekkäämpänä melodioiden soittamisen, koska niissä sormien liikuttelu ei ole niin kaavamaista. Kitaraetyydejä ja komppitreenejä on netti ja kirjat pullollaan. Levinen "Modern Method For Guitar" on edelleen toimiva opus, vaikka onkin jo viime vuosituhannella kirjoitettu.
 
White men can't Monk
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «