Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustinen lentokoneessa?
1
luossa
17.08.2015 10:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Onko tietoa, kuinka onnistuu käsimatkatavarana kuljetaa kitaraa lentokoneessa? Ja onko ihan kokemuksia aiheesta?
 
discominister
17.08.2015 12:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemus on. Toin jenkeistä Taylorin Big Babyn pehmeässä kantopussissa. Muistaakseni soittelin lentoyhtiölle etukäteen ja kysyin onko ok. Sitten lentopäivänä kävelin lentokoneeseen sisään laukun kanssa ja heitin hattuhyllylle. Taisi olla American Airways kyseessä.
 
Zeeboo
18.08.2015 21:22:24 (muokattu 18.08.2015 21:23:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotimaassa onnistuu niin, että check in tiskillä kerrot, että kiikutat soittimen itse koneeseen, etkä anna laukunpaiskojien rikottavaksi. Koneeseen noustessa annatsitten soittimen matkustamohenkilöstölle. Koneesta noustessa sitten saat kolhimattoman soittimen takaisin.
 
E: Juu tosiaan, kokemusta on erinäisiltä lennoilta.
 
White men can't Monk
JPHappo
18.08.2015 23:42:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luossa: Moro,
 
Onko tietoa, kuinka onnistuu käsimatkatavarana kuljetaa kitaraa lentokoneessa? Ja onko ihan kokemuksia aiheesta?

2x oon lentäny Finskiillä Unkariin eikä kitaraa (akustinen!) saanut käsikseen. Kulki ihan hyvin ruumassa, tänä kesänä tosin tuli kotiin vasta seuravana päivänä.
Niksipirkkaniksi: Tein kotelolle suojan tuommosesta puolikovasta laukusta: heivasin styroxit ulos ja vuorasin sen paksulla retkipatjalla, ei maksanu paljon ja toimi mainiosti. Siis d-kokoinen Rockcase SKB:n klassisen kotelolle.
 
ilkka28
07.09.2015 16:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme akkaria olen tuonut Jenkeistä. Joka kerta olen etukäteen kysynyt mahdollisuutta ottaa laukku matkustamoon, ja joka kerta soitin on kuitenkin matkustanut ruumassa.
 
Kyllä se ruumankin kestää, kunhan siihen varautuu hyvin. Tärkein asia on tunkea laukkuun kitaran lavan alle sukkia ja t-paitoja niin paljon kuin sinne mahtuu ja sitten vielä vähän lisää. Tällä konstilla ehkäistään kaulan katkaiseva piiskaefekti. Joku matkatavarapuolen ääliö kuitenkin heittelee sitä laukkua ympäriinsä vaikkei saisi.
 
Ja kielet kannattaa vääntää vähän löysemmälle.
 
Ja jos laukun tolexit tai muovit haluaa pitää naarmuttomina, laukku kannattaa panna pahvilaatikkoon tai ainakin kääriä siihen pakkausmuoviin, jota lentoasemilta löytyy rullatavarana.
 
Hapii
08.09.2015 09:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tuonot kitaran välilaskuineen Japanista ja Thaimaasta. Molemmilla kerroilla ollut pehmeässä laukussa, en ole kysynyt mitään etukäteen vaan kävellyt päättäväisesti tarkastuksiin.
 
Lentoyhtiöinä
- Turkish Airlines + Turkish Airlines (Japani)
- KLM + Finnair (Thaimaa)
 
"The whole world is MY playground"
pistolpete
19.09.2015 22:59:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Norwegianilla ja ryanairilla ainakaan ei onnistu ja erikseen maksetaan ruumaan se soitin. Äkkilähtölennoilla finnmatkojen ja apollojen sun muiden kautta oon ottanu pehmeässä pussissa matkustamoon ilman mitään ongelmia ihan käsimatkatavarana.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «