Muusikoiden.net
08.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tässä sinulle näppäilysoittoon helpposoittoiset teräskielet
1
Hannuras
22.09.2014 08:33:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moni teräskielistä akustista kitaraa soittanut on varmaankin kokeillut yhtä jos toista kitarankielisatsia kitaraansa. Niin olen myös minä ja lukuisten vaihtojen myötä olen vihdoinkin löytänyt sen oikean kielisetin joka on helppo soittaa, soi hienosti ja ei aiheuta särkyä sormenpäissä, soitan pelkästään sormilla ja en käytä mitään muuta näppäilyyn kuin kynsiä ja sormenpäätä. Voin suositella Martinin M130 SILK&Steel kieliä, katso Martinin sivuilta oheisen linkin takaa löytyvää kielivalitsinta jolla voit valita omien soittomieltymyksiesi mukaan sopivat kielet joita voit kokeilla, investointi ei ole suuri ja voi perua kitaranvaihtoprojektisi.

http://www.martinguitar.com/strings/string-selector.html

Kiletenvaihtoon liittyy aina myös mahdollisia säätöjä esim. kaularaudan säätö & tallan tai satulan hienosäätöä, joita saattaa joutua tekemään jos esim. keskimääräinen jännitys kielten vaihdon jälkeen vaikuttaa kitaraan, kielten korkeuteen, intonatioon yms. ja tämähän riippuu tapauksesta.

Ennenkuin vaihdat kitarasi toiseen kannattaa kokeilla näitä kieliä sillä soitettavuus paranee huomattavasti, itse soitan Martinin 000-15SM kitaraa näillä kielillä (M130) ja siihen ensiasennuskielinä laitetut kielet ovat kuin ratakiskoilla soittaisi, ne ovat selvästi tarkoitettu plektralla rämpyttelyyn.
Lue Thomannin sivuilta ylistävät kommentit ko. kielistä se vakuuttaa epäilevän Tuomaksenkin.
Toinen lupaava uusi kielisatsi on Ernie Ballin alumiinikielet joita en ole vielä kokeillut ja joita ammattisoittajat suosittelevat. Lisää vinkkejä sopivista kielistä näppäilysoittoon saa antaa kiitos sillä voi olla että parempiakin löytyy!

Arms
24.09.2014 08:43:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens,

Paremmasta en tiedä, kun en ole mainitsemiasi kieliä kokeillut. Itse olen tykästynyt John Pearsen Phosphor Bronze & Silk -kieliin (eivät ole silk & Steel kielet, vaikka silk sana tuotteen nimessä esiintyy). Käytän lyhyt skaalaisessa akustisessani 510L-versiota, jotka ovat .011-.049 paksuiset. Noista löytyy myös 610LM, jotka ovat .012-.053 paksuiset.

Itse pidän noiden tatsista ja helpposoittoisuudesta sekä soundista. Thomannilta niitä olen hommannut, kun en muualta ole löytänyt.

ja nimenselvennys
Kipponi
25.09.2014 13:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää paikkansa. Unohdit mainita, että myös häiriöäänet vähenevät(sormi liukuu otelaudalla asemasta toiseen). Vähemmän kriik-soundia.
John Pearse tekee parhaat kielet silk and steel kielissä(mielipide).

Tässä maailmassa(universumissa) on lopulta vain yksi laki:Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti