Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Martin Thinline Gold+Plus?
1
McLeach
20.06.2014 19:34:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti kiinnostaisi kyseinen mikki/etuaste-systeemi. Onko ihmisillä täällä kokemusta tuotteesta? Asentaisin tuon Alvarezin keskitason täyskoppaiseen akkariin. Näyttäisi olevan kaksi versiota liikkeellä, eli Natural I ja Natural II, mutta oikeen en osaa selostuksen perusteella valita. Pääkäyttötarkoitus olisi duokeikoilla pubeissa, satunnaisesti sitten rokkibändin mukana ja himasoittelussa.
 
Eki C
20.06.2014 23:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Kovasti kiinnostaisi kyseinen mikki/etuaste-systeemi. Onko ihmisillä täällä kokemusta tuotteesta? Asentaisin tuon Alvarezin keskitason täyskoppaiseen akkariin. Näyttäisi olevan kaksi versiota liikkeellä, eli Natural I ja Natural II, mutta oikeen en osaa selostuksen perusteella valita. Pääkäyttötarkoitus olisi duokeikoilla pubeissa, satunnaisesti sitten rokkibändin mukana ja himasoittelussa.
 
Kuten aina, subjektiivinen asia. Minulla on valmiina yhdessä Martinissa tuollainen (luultavasti 1), toisessa samakoppaisessa Martinissa K&K ja kolmannessa D-mallisessa BBand. Tämä Gold Plus on on näistä selvästi paras soittipa sitten suoraan linjaan tai jonkun boxin kautta. Käypä itse testaamassa pajalla, ainakin nuo kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa löytyy sieltä.
 
"Work. Wasted time between gigs."
skebaipe
21.06.2014 21:50:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kyseistä mikitystä kokeillut mutta mulla on käytössä K&K trinity system, jossa on pure miniin verratuna lisäksi erillinen konkkamikki ja etunen tulee myös matkaan, vahvistimena on Fishmanin Loudbox mini.
Olen ollut tyytyväinen ja pure miniin verrattuna saundi on tosi paljon parempi, kitara kuulostaa akustiselta sekä ylä että alapäästä ja kopan koputtelut sekä peukkuläpsyt kuuluvut todella selvästi. Ainoa miinus on lievähkö kiertoherkkyys, joten pitää vähän funtsia mihin vahvarin laittaa ja se feedbackbuster läpyskä vois auttaa asiaa.
 
Tuossa jonkun hepun väsäämä video josta huomaa pure mini ja trinityn eron
http://www.youtube.com/watch?v=ndalymvpcgs
 
L.R baggsin mikitystähän myös kehutaan ja kyllä tuo Thinlinekin kuulosti todella hyvältä. Ja tuota Matonin AP5prota kehutaan joka paikassa että on ihan ylivoimainen mutta en tiä saako niitä erikseen ostettua mistään.
 
McLeach
28.06.2014 00:40:46 (muokattu 28.06.2014 00:41:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllä toinen noista taitaa tilaukseen lähteä kun sopiva kauppa löytyy. Sellainen kyssäri vielä kun ittelle elektroakkaripelleilyt ovat aika tuntemattomia, että onko tuon systeemin kylkeen järkeä hankkia ulkoista etuaste/diboksi/eq-laitetta? Suoraan pöytään menee ääni, joten hyvä diboksi olisi hommattava. Onko sitten järkevä hommata samalla vaikkapa pedaali jossa on myös eq, koska kitaraan säätönamiskoita ei nyt tule? Jos ostan esim tämän http://www.thomann.de/fi/bbe_acoustimax.htm niin sotiiko etuset keskenään esim. niin että BBE paskentaisi martin etuasteesta tulevaa luontaista ääntä. Olisiko paras tapa vain vetää marttnista perus DI:n kautta mikseriin? Mikä on se paras tapa, jos sellaista edes on?
 
Eki C
28.06.2014 17:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Juu kyllä toinen noista taitaa tilaukseen lähteä kun sopiva kauppa löytyy. Sellainen kyssäri vielä kun ittelle elektroakkaripelleilyt ovat aika tuntemattomia, että onko tuon systeemin kylkeen järkeä hankkia ulkoista etuaste/diboksi/eq-laitetta? Suoraan pöytään menee ääni, joten hyvä diboksi olisi hommattava. Onko sitten järkevä hommata samalla vaikkapa pedaali jossa on myös eq, koska kitaraan säätönamiskoita ei nyt tule? Jos ostan esim tämän http://www.thomann.de/fi/bbe_acoustimax.htm niin sotiiko etuset keskenään esim. niin että BBE paskentaisi martin etuasteesta tulevaa luontaista ääntä. Olisiko paras tapa vain vetää marttnista perus DI:n kautta mikseriin? Mikä on se paras tapa, jos sellaista edes on?
 
No tässähän se ero ainakin minun tapauksessa juuri tulikin selvästi esille. Mulla on yleensä Baggs Venue, aina tietysti K&K:n passiivin kanssa ja yleensä BBandinkin kanssa vaikka onkin aktiivi. Thinlinen kanssa olen usein jättänyt tuon Venuen pois turhana, on suoraan mikseriin vedettynä niin hyvät soundit (Martin OMJM). Oikeastaan ainoa, mitä joutuu säätämään on bassopuolen leikkaaminen mikserin eq:lla.
 
Toki, tuohan hyvä etunen aina lisää säätömahdollisuuksia ja antaa pelivaraa.
 
"Work. Wasted time between gigs."
McLeach
01.07.2014 16:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun vielä saisi vinkkejä mistä tämän ostaa? Pari jenkkikauppaa löytyy googelista mutta löytyskö lähempää... Mitään tullejakaan ei paljoa kiinnostaisi maksella.
 
Tailor Pale
02.07.2014 12:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saksan Amazon näyttää myyvän
 
http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_no … rds=Martin%20Thinline%20Gold%2BPlus
 
Oma kuvassa avatarin 1937 leimattu suomalainen kitara. Tekijän leima pohjassa, mutta kuka oli tämä Viljo? Viljo T...Kurki...???
McLeach
02.07.2014 18:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tailor Pale: Saksan Amazon näyttää myyvän
 
http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_no … rds=Martin%20Thinline%20Gold%2BPlus

 
Kiitti vinkistä. Mutta damn kun on kallis verrattuna jenkkien hintaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «