Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Etuasteet K&K -mikkien kanssa
1
Imper
07.02.2014 12:44:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moni tälläkin foorumilla käyttää K&K:n mikkejä akkareissaan. Yhtä moni on joutunut pähkäilemään sopivaa etuastetta mikeille, koska niiden ulostuloimpedanssi on 1MOhm, joten se vaatii etuasteelta mielellään 1MOhmin sisäänmenoimpedanssin.

Törmäsin tällaiseen sivustoon, jossa vertaillaan neljää suosittua etuastetta K&K Pure Minin kanssa:

https://soundcloud.com/maurysmusic-1/sets/k-k-pure-mini-pickup-red-eye

Olin ostamassa K&K:n omaa etuastetta, mutta lähtipä tuon vertailun perusteella Red-Eye Preamp Saksasta tulemaan. Jokainen voi itse tehdä päätelmät klippien perusteella!

http://www.fire-eye.com/welcomepage.htm

Jakakaapa kokemuksia aiheesta!

Everyone is a per-son
kimurantti1
07.02.2014 17:27:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää nyt ei oo varsinaisesti etuasteasiaa, mutta se peruksien perus BSS AR-133 DI-boksi on moneen otteeseen soundannut vallan kelvolliselta K&K:n kanssa. Ei siis mitään siinä välissä, BSS:n sisääntuloimpedanssihan on se 1Meg. Muakin kyllä kiinnostaisi muiden etuasteiden vertailu, kiitoksia linkistä!

Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
P.P.King
08.02.2014 15:23:40 (muokattu 08.02.2014 21:02:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tää nyt ei oo varsinaisesti etuasteasiaa, mutta se peruksien perus BSS AR-133 DI-boksi on moneen otteeseen soundannut vallan kelvolliselta K&K:n kanssa.

Tavallisen akustisen kitaran kanssa DI-boksi on osoittautunut myös omalla kohdallani toimivaksi ratkaisuksi. Itselläni on käytössä pari paikallisesta kivijalkaliikkestä ostamaani aktiivista DI-boksia (LA Audio DI2).

Resonaattorikitaran kanssa DI-boksi ei osoittautunut varsinaiseksi menestykseksi, joten siirryin käyttämään Headwayn EDB-1 etuastetta. Olen ollut varsin tyytyväinen kyseiseen etuasteeseen. Soundeissa ei ole valittamista, ja kunnollisen EQ:n ansiosta säätövaraa löytyy riittävästi. Itseäni ilahduttaa suuresti myös EDB-1:n mute switch, jollainen tuntuisi puuttuvan yllättävän monesta etuasteesta.

BigAgib
11.02.2014 23:03:01

Mulla on ollut käytössä se K&K oma beltback etunen ja ainakin mun mielestä on pelittänyt ihan hyvin.
Toisaalta joskus olen laittanut kitaran suoraan di box kautta

Mulla on tuollainen

http://www.orchid-electronics.co.uk/Muting_DI_Box.htm

Jossain arvostelussa luin kehuja kovasti sman firman akustisest pre ampista, joka olisi kuulemma K&K kanssa hyvin yhteensopiva

Tuommoinen:

http://www.orchid-electronics.co.uk/acoustic.htm

Toisaalta kitara suoraan Fishman soloamp220 on kanssa hyvä!

Toi acoustimax on kanssa toiminut hyvin, joten onhan näitä

http://www.bbesound.com/products/instrument-preamps/acoustimax.aspx

Tässä siis meikäläisen kokemuksia Martin D-15 / K&K pure mini mikki

kimurantti1
17.02.2014 20:48:32

Imprer, onko kertynyt vielä kokemuksia Red-Eye Preampista?

Imper
19.02.2014 17:26:29 (muokattu 19.02.2014 17:32:15)

Jooo, purkki tuli ja testasin sitä reeniksellä PA:han! On tosihyvän kuulonen. Bändikavereiden kommentit olivat että "ei kuulosta yhtään niinkun perus-piezot! Mikä mikki siinä on?" Mikki on siis K&K pure mini. Kitarana wanha Gibson L-00.

Mun mielestä kuulosti siltä, miltä haluan että kitara kuulostaakin PA:sta. Ainut miinus tossa systeemissäni nyt on, että ei ole säädettävää volumepotikkaa missään.

Tohon Red-Eyehen saa kuitenkin virittimen efektilooppiin, joten sillä saa signaalin mutetettua ilman, että kuuluu impedanssiPAMAUS (näinhän siis käy, jos laittaa truebypass-virittimen akkarin ja etuasteen/DI-boxin väliin).

Lisäksi boost toimi hyvin. Se on säädettävä 3-7dB väritön boost jalkanapin takana.

Ehkä ainut miinus itse purkissa oli, että XLR-lähdössä ei ollut lukitusta. Eli XLR-plugi ei napsahda lukkoon purkkin jakkiin.

Ja suoraan koneellekin nauhottelin ja testasin pedaalin treble-säädintä. Mielyttävää soundia, kerrassaan! Voin yrittää läimiä jotain pätkää nettiin kun kerkiän ja muistan.

Summarum: on hyvä, mahtuu kitaralaukkuun ja sinne tulee myös jäämään! Gibson L-00, K&K pure mini + redeye kuulostaa paremmalta ja luonnollisemmalta kuin Gibson J-45, LR Baggsin aktiivimikkihässäkkä + Fishmann Aura DI spectrum hässäkkä, joka on myös käytössä.

Everyone is a per-son
kimurantti1
19.02.2014 18:08:51 (muokattu 19.02.2014 18:24:31)

Selvä. Ehkä mä kanssa uskaltaudun tilaamaan, mulla kun olisi juuri tuon kaltaiselle tsydeemille tarve. Ehdotonta plussaa on myös, että se näyttäisi mahtuvan kitaralaukkuun. Perus Boss TU-3:ssahan on periaatteessa impedanssikin kohdillaan (ja bufferoitu, ei tule sitä pamausta), kuten tossa AR-133 -boksissa, joka on toiminut Pure Minin kanssa ihan hyvin, mutta Bossissa ei ole XLR-lähtöä, tietenkään, ja AR133 puolestaan on harmillisen iso kapistus.

Ainoa mikä musta tuntuu, että Pure Ministä tulee bassoa ja alakeskiääntä välillä aika paljon, ja olisi kiva jos sitä pystyisi leikkaamaan. Jouduitko siis ekuttamaan Red-Eyen soundia PA:n kanssa, vai oliko ihan plug-n-play -meiningillä?

Mistä sä omasi ostit?

Imper
19.02.2014 23:06:05

kimurantti1: Selvä. Ehkä mä kanssa uskaltaudun tilaamaan, mulla kun olisi juuri tuon kaltaiselle tsydeemille tarve. Ehdotonta plussaa on myös, että se näyttäisi mahtuvan kitaralaukkuun. Perus Boss TU-3:ssahan on periaatteessa impedanssikin kohdillaan (ja bufferoitu, ei tule sitä pamausta), kuten tossa AR-133 -boksissa, joka on toiminut Pure Minin kanssa ihan hyvin, mutta Bossissa ei ole XLR-lähtöä, tietenkään, ja AR133 puolestaan on harmillisen iso kapistus.

Ainoa mikä musta tuntuu, että Pure Ministä tulee bassoa ja alakeskiääntä välillä aika paljon, ja olisi kiva jos sitä pystyisi leikkaamaan. Jouduitko siis ekuttamaan Red-Eyen soundia PA:n kanssa, vai oliko ihan plug-n-play -meiningillä?

Mistä sä omasi ostit?

Joku rock-gear.de se taisi olla.

Joo, ainahan akkaria joutuu varsinkin bändin sekaan vähän equttamaan. Bassoja reilusti pois. Perusmeno. Mun mielestä nyt puhutaan kuitenkin Tonesta, ja se on red-eyssä todella hyvä!

Everyone is a per-son
McLeach
16.11.2014 21:12:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Behringer DI100 Ultra-DI:stä Pure Minin kanssa? Behkun imput impedanssi on >250kOhmia. Boxia kehutaan paljon mutta ajaako asian millä tavoin tuon mikin kanssa? DI-boxiin/etuasteeseen olen valmis sijoittamaan about satasen, mutta tuolla pääsisi epäilyttävän halvalla.

penatuna
17.11.2014 08:18:06

Archangelin etusten pitäisi toimia hyvin K&K:n kanssa:
http://www.archangelelectronics.com/#

Myös Kemperin kanssa K&K pelaa mainiosti, koska kemperin inputissa sama impedanssi.

Jkob
17.11.2014 08:45:21

Zoomin A2.1u toimii etusena hienosti myös. Mallinnuksista en niin piittaa mutta viritin / etunen -akselilla kelpo peli.

McLeach
17.11.2014 20:05:22 (muokattu 17.11.2014 20:10:27)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites nämä uraltonen vaihtoehdot? Molemmissa 1MOhm input.

http://www.uraltone.com/soitinkaupp … sit/palmer-pan02-active-di-box.html
http://www.uraltone.com/soitinkaupp … ld-systems-ldi02-di-box-active.html

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti